Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصر ایران-  جیلی یک کراس اوور کوچک و اقتصادی را در کاتالوگ فروش خود دارد که از نظر نامگذاری به نوعی رکورددار محسوب می شود زیرا این خودرو با نام های اس اکس11، Binyue، کول رِی و همچنین پروتون اکس50(در بازار مالزی) شناخته می شود.

اس اکس11 از سال 2018 روی خط تولید قرار داد و در تریم های مختلف ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانطور که مشاهده می کنید این خودرو بویژه در بخش دماغه شباهت زیادی به دیگر محصولات جیلی دارد و جزئیات جدیدی را ارائه نمی دهد.

ابعاد

از منظر ابعاد برابر با 4330 میلیمتر در طول، 1800 میلیمتر در عرض و 1609 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با 2600 میلیمتر است. وزن خالص خودرو با توجه به تریم 1290، 1340 و 1355 کیلوگرم محاسبه شده است.

رینگ های آلومینیومی در حالت استاندارد 17 و 18 اینچی عرضه می شوند. استفاده از عناصر اسپرت مانند اسپویلر و قاب آینه دارای پوشش تیره با طرح فیبرکربن و همچنین دیفیوزر با خروجی اگزوز کرومی دوقلو در تریم های گران تر جلب نظر می کند.

پیشرانه

در بخش پیشرانه نیز انتخاب های متنوعی  پیش روی مشتریان قرار دارد که شامل نمونه 1.5 لیتری توربو 4 سیلندر با 177 اسب بخار خروجی و گشتاور 255 نیوتن متر، نمونه 1 لیتری 3 سیلندر توربو با 136 اسب بخار خروجی و گشتاور 205 نیوتن متر و نمونه پلاگین هیبرید 258 اسب بخاری با گشتاور 415 نیوتن متر می شود. در مدل هیبریدی از پیشرانه 1.5 لیتری توربو 4 سیلندر در هماهنگی با موتور الکتریکی مجهز به باتری 11.3 کیلووات ساعت استفاده شده است.

براساس اطلاعات موجود مدل هیبریدی قابلیت پیمایش 62 کیلومتر در حالت الکتریکی خالص را دارد.

در بخش جعبه دنده نیز از نمونه دی سی تی 7 سرعته و نمونه دستی 6 سرعته استفاده شده که هر دو آپشن با محور جلو در ارتباط هستند.

سیستم ترمز در تمامی چرخ ها دیسکی است.

کابین

کابین اس اکس11 طراحی بسیار جذاب و مشتری پسندی را همراه خود دارد. فناورانه هایی مانند نمایشگر کیلومتر دیجیتال(آپشن)، نمایشگر لمسی بزرگ عمود بر کنسول ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی، جزئیات کرومی براق در قسمت های مختلف، دوخت درشت روکش صندلی ها و موارد دیگری که می تواند نظر مشتری را به خوبی جلب  کند.

از امکانات کابین می توان به: سیستم تهویه اتوماتیک(آپشن)، استارت دکمه ای، ناوبری ماهواره ای(آپشن)، بلوتوث، تنظیم الکتریکی صندلی راننده و سرنشین(آپشن)، گرم کن و تهویه صندلی ها(آپشن)، فرمان چرم، پاور ویندوز جلو و عقب، گرم کن آینه، آینه های الکتریکی تاشو(آپشن)، سنسور باران(آپشن)، برف پاک کن عقب، سانروف و ... اشاره کرد.

ایمنی

در بخش ایمنی نیز ویژگی های متنوعی شامل: ورود بدون کلید(آپشن)، کروز کنترل تطبیقی(آپشن)، رادار پارک جلو و عقب، نشانگر فشار باد لاستیک ها، دوربین پانورامیک(آپشن)، ای بی اس، ایی بی دیی، دستیار ترمز، پایداری الکترونیکی، ترمز اضطراری(آپشن)، ترمز پارک اتوماتیک(آپشن)، دستیار حرکت در سربالایی، دستیار حرکت در سرپایینی(آپشن)، نمایش نقاط کور دید راننده(آپشن)، سیستم پارک اتوماتیک(آپشن)، هدلایت اتوماتیک(آپشن)، ایزوفیکس صندلی کودک، ایربگ، ایربگ جانبی(آپشن) و ... قابل اشاره هستند.

مازیار دانیالی بیشتر بخوانید: *امگرند SL (بینری)؛ سدان اقتصادی جیلی با موتور 3 سیلندر (+عکس) *کراس اوور جدید جیلی قیمت خورد/ میپل 30اکس و جزئیات جدید درباره آن (+تصاویر) *هااویوئه؛ شاسی بلند جدید چینی برای رقابت با تیگو8/ بزرگترین محصول جیلی چه ویژگی هایی دارد؟ (+تصاویر) *معرفی یک خودروی جدید از جیلی/ میپِل 30اکس چه ویژگی هایی دارد(+تصاویر) *لینک اند کو 05؛ فرمول سوئدی برای تولید یک شاسی بلند باکیفیت چینی! (+تصاویر) *ژئومتری C؛ کراس اووری از برند جدید کمپانی چینی جیلی (+تصاویر) *FY11 رونوشت چینی از "ب ام و" به سبک جیلی! (+تصاویر) *آیکان؛ شاسی بلند مینیمال جیلی/ ترکیبی از طراحی برتر و قیمت رقابتی (+تصاویر)

 

 

لینک کوتاه: asriran.com/003G2d

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اتوماتیک آپشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۹۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حیوانی که دایناسور‌ها در کنار آن کوچک به نظر می‌رسند!

همه ما می‌دانیم که نهنگ آبی با ۳۰ متر طول و وزنی در حدود ۲۰۰ تن، بزرگ‌ترین پستاندار تاریخ و به‌علاوه عظیم‌ترین حیوانی است که تا به امروز روی کره زمین زندگی کرده؛ اما شاید برایتان این سؤال مطرح شود که بزرگ‌ترین پستانداری که روی سطح زمین راه می‌رفته کدام جانور بوده است؟

در شرایط فعلی، فیل آفریقایی بزرگ‌ترین پستاندار و حیوان خشکی‌زی در کره زمین است که با حدود ۷ متر طول و قدی در حدود ۳.۷ متر، عموماً بین ۴ تا ۷ تن وزن دارد و درعین‌حال در بین پستانداران روی خشکی، سنگین‌ترین مغز و بینی را داراست؛ اما باید بدانید که فیل آفریقایی بزرگ‌ترین پستاندار خشکی تاریخ کره زمین نیست.

این عنوان در اختیار جانور منقرض‌شده‌ای به نام بَلوچی‌دَد یا بلوچ تریوم (Paraceratherium) است که درواقع یک کرگدن عظیم بدون شاخ با گردنی بلند شبیه زرافه بوده. این جانور بیشتر در آسیا و کشور‌های چین، مغولستان، قزاقستان و پاکستان زندگی می‌کرده و به دوران الیگوسن و بین ۳۴ تا ۲۳ میلیون سال پیش برمی‌گردد. این در حالی است که بزرگ‌ترین کرگدن امروزی دنیا، کرگدن سفید جنوبی است که طولش حداکثر ۴.۲ مترو ارتفاعش به ۱.۸۵ متر و وزنش به ۳.۶ تن می‌رسد.

ابعاد بَلوچی‌دَد چقدر بوده؟
تصور می‌شود که طول بزرگ‌ترین پستاندار خشکی تاریخ، ۷.۴ متر و ارتفاع شانه‌هایش ۴.۸ متر بوده و با این ابعاد، غول‌پیکرترین پستانداری لقب می‌گیرد که تا به امروز روی کره زمین راه رفته است. طبق تخمین‌های انجام شده بعد از بررسی اسکلت نیمه بازسازی شده این جانور در موزه تاریخ طبیعی آمریکا، به نظر می‌رسد که این هیولای ماقبل تاریخ حدود ۱۷ تن وزن داشته؛ یعنی چیزی معادل ۵ برابر وزن کرگدن‌های فعلی.

در سال ۲۰۲۱ بود که گونه جدیدی از این کرگدن غول‌پیکر منقرض شده (با نام علمی Paraceratherium linxiaense)، در تبت کشف شد. قدمت فسیل‌های یافت شده به ۲۶.۵ میلیون سال پیش برمی‌گردد و شامل یک جمجمه کاملاً سالم همراه با فک پایین و ستون مهره‌های جانور دیگری است.

دنگ تائو، نویسنده اصلی مطالعه‌ای در این رابطه، توضیح داد: «طول جمجمه یافت شده بیش از یک متر بود و به‌ندرت دیده می‌شود که یک جمجمه تا این حد سالم بماند.»

البته لازم به ذکر است که درهرحال نمی‌توان با قاطعیت بَلوچی‌دَد را به‌عنوان بزرگ‌ترین پستاندار خشکی نامید؛ چراکه به دلیل ناقص بودن فسیل‌های کشف شده، این امکان وجود ندارد که با قاطعیت گفت که این کرگدن‌های باستانی تا چه اندازه رشد می‌کردند و آیا رقبای سرسخت‌تر و بزرگ‌تر منقرض‌شده‌ای برای کسب این عنوان داشته‌اند یا خیر.

دیگر رقبای بلوچی دد
مثلاً عده‌ای براین باورند که فیل عاج راست (Palaeoloxodon) که بین هفت‌صد هزار تا پنجاه‌هزار سال پیش زندگی می‌کرده، حتی از بَلوچی‌دَد هم بزرگ‌تر بوده و وزنی در حدود ۲۲ تن داشته. البته این تخمین تنها براساس یک قطعه یافت شده از استخوان ران این فیل به عمل آمده و عده‌ای وزن این جانور را کمتر می‌دانند. دیگر برآورد‌های انجام شده با اندازه‌گیری استخوان‌های کامل‌تر اندام فیل‌های جوان، وزن حدودی این جانور غول‌پیکر را بین ۱۳ تا ۱۵ تن تخمین می‌زنند.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد که ماموت‌هایی به نام Borson’s mastodon که بین ۵ تا ۲.۵ میلیون سال پیش در بخش‌هایی از اوراسیا زندگی می‌کردند، حدود ۱۵ تا ۱۶ تن وزن داشتند و بدین ترتیب کرگدن عظیم‌الجثه ما، یک رقیب سرسخت احتمالی داشته.

البته فارغ از این بحث، هیچ‌یک از این جانوران سنگین‌وزن، به گرد پای بزرگ‌ترین حیوانی که تا به حال روی کره زمین راه رفته، نمی‌رسند. البته که این جانور پستاندار نبوده و پاتاگوتایتان (Patagotitan mayorum) نام داشته که یک ماموت غول‌پیکر بوده و طولش به ۳۷ متر و وزنش معادل ۱۰ فیل آفریقایی بوده است.

منبع: خبرآنلاین

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • مصدومیت چهار نفر بر اثر واژگونی خودروی جیلی
  • سفر فضاپیمای چینی به قسمت دوردست ماه آغاز شد
  • چلسی رقابت برای خرید مسی کوچک را برد
  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از شنبه با ۲ آپشن/ بالاخره دولت دستور همسان‌سازی حقوق‌ها را داد
  • حیوانی که دایناسور‌ها در کنار آن کوچک به نظر می‌رسند!
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • عکس| تغییر چهره بازیگر «بزرگ‌مرد کوچک» در کنار رامبد جوان
  • جییو 07 ؛ یک سدان عالی از جیلی در آستانه ورود به بازار قرار دارد (+تصاویر)
  • اوسمار: می‌دانستیم که بازی سختی با سپاهان داریم
  • فضانوردان چینی پس از ۶ ماه به زمین بازگشتند