Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@23:29:02 GMT

تورم عربستان کمتر شد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۹۶۹۵

نرخ تورم عربستان در آستانه پنج درصدی شدن قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از تریدینگ اکونومیکس، متوسط شاخص بهای مصرف‌کننده در بزرگترین اقتصاد جهان عرب تا پایان ماه فوریه به ۵.۲ درصد رسید که نسبت به بازه مشابه منتهی به ماه قبل ۰.۵ درصد کاهش یافته و کمترین تورم ثبت شده هشت ماه اخیر در این کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در بین بخش های مختلف، بیشترین تورم مربوط به ارتباطات با ۱۳.۲ درصد بوده است و پس از این بخش، مواد غذایی و نوشیدنی با ۱۲.۳ درصد و حمل و نقل با ۹.۸ درصد قرار دارند. از طرف دیگر کمترین تورم مربوط به آموزش با منفی ۹.۵ درصد بوده است و پس از این بخش، آب و برق با منفی ۰.۸ درصد درصد قرار دارد.

جسون تووی- کارشناس بازارهای نوظهور در موسسه " کپیتال اکونومیکس" گفت: نرخ تورم در بخش مواد غذایی کماکان در سطح بالایی باقی مانده که احتمالا بخشی از آن به خاطر قرنطینه ها و تمایل مردم برای ذخیره سازی گسترده این اقلام است. انتظار داریم که با توجه به اجرایی شدن لایحه افزایش مالیات بر ارزش افزوده، نرخ تورم در سطح بالای فعلی بماند.

با توجه به کاهش درآمدهای دولت و سقوط قیمت نفت در بازارهای جهانی، عربستان اعلام کرده نرخ مالیات بر ارزش افزوده را به ۱۵ درصد افزایش داده است. کسری بودجه دولت عربستان در ماه های اخیر همواره صعودی بوده و میزان ذخایر ارزی این کشور نیز در ماه می به یکی از پایین ترین سطوح خود در طول یک دهه اخیر رسید.

بر مبنای ماهانه، نرخ تورم عربستان در این ماه  ۰.۱ درصد اندازه گیری شده است که نسبت به ماه قبل ۰.۱ درصد کمتر شده است. متوسط نرخ تورم عربستان در بازه زمانی ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۰ معادل ۲.۴۹ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به ژوئیه ۲۰۰۸ با ۱۱.۱ درصد و کمترین تورم ثبت شده مربوط به فوریه ۲۰۱۹ با منفی ۲.۲ درصد بوده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان نوروز 1400 نیمه شعبان آزاده نامداری تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها سند همکاری 25 ساله ایران و چین تورم عربستان شاخص اعمال ماه شعبان نوروز 1400 نیمه شعبان آزاده نامداری تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها سند همکاری 25 ساله ایران و چین تورم عربستان نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۹۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین سن والدین در اولین فرزندآوری در استان زنجان ‌چقدر بود؟

ایسنا/زنجان مدیرکل ثبت احوال استان گفت: میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری در سال ۱۴۰۲ را ۳۲.۵سال برای پدران و ۲۶.۹ سال برای مادران اعلام کرد.

مهدی ژاله‌چیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ در بین شهرستان‌های استان، بیشترین میانگین سن پدر در اولین فرزندآوری مربوط به شهرستان ابهر با رقم ۳۳.۵ سال و کمترین آن مربوط به شهرستان ماهنشان  با ۲۹.۹ سال است.

وی تصریح کرد: البته ۷۵ درصد از متولدین استان زنجان در سال ۱۴۰۲ مربوط به مادران در گروه سنی زیر ۳۵ سال است. ۷۵ درصد از متولدین استان زنجان در سال ۱۴۰۲ مربوط به مادران در گروه سنی زیر ۳۵ سال است.

 مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: ‌کل موالید استان در سال ۱۴۰۲  تعداد ۱۳۹۲۳واقعه بوده و از این تعداد ۱۰۴۴۲ ولادت در مادران پایین‌تر از ۳۵ سال رخ داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • میانگین سن والدین در اولین فرزندآوری در استان زنجان ‌چقدر بود؟
  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد
  • سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • رشد ۴۲ درصدی اجاره خانه در فروردین ۱۴۰۳
  • سهمیه ایران در لیگ نخبگان آسیا؛ نیم تیم کمتر از عربستان!
  • روایت یک اقتصاددان از اتفاقی نگران‌کننده برای طبقه متوسط جامعه