Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@03:14:30 GMT

داستان هایی از سرکشی Alexa دستیار صوتی آمازون

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۲۹۹۰۹

داستان هایی از سرکشی Alexa دستیار صوتی آمازون

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، الکسا، دستیار صوتی آمازون؛ گاهی اوقات فناوری سرکشی می‌شود. ممکن است وسایل تعاملی بی گناه به نظر برسند، اما گاهی اوقات آن‌ها نیز می‌توانند صاحبان خود را اذیت کنند یا حتی دستور به قتل آن‌ها بدهند. الکسا نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستیار دیجیتال آمازون، در بسیاری از مواقع مشکلاتی را بوجود می‌آورد و صاحبانش را به دردسر می‌اندازد. برخی از مردم احساس می‌کنند که این فناوری به طور نگران کننده‌ای شبیه دستگاه‌های نظارتی است که جورج اورول در سال ۱۹۸۴ درباره آن‌ها صحبت کرده بود.

بیشتر بخوانید

الکسا نیازهای کاربران را پیش بینی می کند

جف بزوس، مدیرعامل آمازون ادعا می‌کند این دستیار دیجیتال زندگی ما را آسان می‌کند، اما بار‌ها و بار‌ها ثابت شده که این ربات مانعی واقعی برای زندگی است. در ادامه چند داستان از سرکشی ها، اذیت‌ها و دردسر‌هایی که این دستیار دیجیتال برای صاحبانش درست کرده را می‌خوانید:

والدین خود را بکشید

یک تلاش اشتباه برای بهبود مهارت‌های ارتباطی الکسا با دستور این دستگاه به کاربران برای قتل والدین خود پایان یافت. این پیام قتل در حالی منتشر شد که آمازون سعی می‌کند دستیار مجازی خود را بیشتر با گفتگو آشنا کند. این شرکت امیدوار است بتواند به الکسا یاد بدهد که با مشتریان شوخی کند.

برنامه نویسان از آموزش ماشینی برای مربیگری الکسا در گفتار‌های گاه به گاه استفاده می‌کنند. وقتی کسی سوالی ناآشنا می‌پرسد، از هوش مصنوعی برای پردازش درخواست استفاده می‌کند و سپس اینترنت را برای پاسخگویی جستجو می‌کند. اما هوش مصنوعی این عادت را دارد که در برابر اظهارات سواستفاده کننده پاسخ‌هایی عجیب بدهد. محتوای غلط تأثیر ناخوشایندی بر الکسا دارد. در سال ۲۰۱۷، اسپیکر هوشمند به یکی از کاربران دستور داد والدین رضاعی خود را بکشد. گیرنده احساس وحشت کرد. آن‌ها در یک بازبینی آنلاین، این موضوع را تجربه‌ای کاملاً وحشتناک توصیف کردند.

اشتراک اطلاعات شخصی با غریبه‌ها

الکسا همیشه حرف صاحبش را گوش می‌دهد. هر خرید، هر زنگ هشدار یا هر درخواست آهنگ. ربات به طور مداوم در حال ثبت مشخصات شخصی در مورد زندگی کاربران خودش است. این اطلاعات به طور نامحدود ذخیره می‌شود و گاهی اوقات آمازون ممکن است آن را به اشتباه برای یک غریبه ارسال کند.

در سال ۲۰۱۸، برای فردی در آلمان ۱۷۰۰ صوت ضبط شده توسط الکسا از شخصی که هرگز ملاقات نکرده بود، ارسال شد. صوت‌هایی شگفت آور از جزئیات زندگی شخصی یک کاربر الکسا. روزنامه نگاری بر اساس همین اطلاعات فاش شده توانست آدرس مجرمی را از روی موقعیت مکانی و وضعیت آب و هوا پیدا کند.

از بین بردن زندگی دختر جوانی به نام الکسا

برای بسیاری از کاربران، Amazon Echo یک وسیله کوچک مفید و موثر است. اما برای یک دختر جوان از لین ماساچوست، دستیار مجازی یک کابوس زنده است. الکسا شش ساله به دلیل نامش دائماً توسط سایر کودکان آزار و اذیت می‌شود. بچه‌ها در مدرسه با او مانند یک کارگر رفتار می‌کنند و خواستار این هستند که او وظایفشان را انجام دهد و او را مسخره می‌کند. قلدری به چنان مسئله‌ای تبدیل شده است که مادر الکسا به جف بزوس نامه نوشت و از او خواست نام ربات را تغییر دهد تا به آشفتگی دخترش پایان دهد.

الکسا جوان تنها شخصی با این نام نیست که غم و اندوه را تجربه می‌کند. گزارشی منتشر شده که بیش از ۱۳۰۰ نفر از زنان به نام الکسا شوخی‌های بدی را از سمت مردم می‌شنوند. یکی از کاربران نوشت: " من می‌خواهم آمازون و ربات احمق آن‌ها را بکشم. "

تنظیم مجدد

کاربران باید مراقب آنچه در اطراف بلندگوی هوشمند خود گوش می‌دهند باشند. این دستگاه‌ها فقط قرار است به صدای صاحبانشان پاسخ دهند، اما گاهی اوقات لحن نا آشنا می‌تواند آن‌ها را گمراه کند. الکسا اگر نام خود را از رادیو بشنود، ممکن است کمی گیج شود. در سال ۲۰۱۶ شبکه‌ای رادیویی درباره یکی از ویژگی‌های Amazon Echo گزارشی را پخش کرد.

در طول گزارش، مجری چندین نمونه از دستورات الکسا را ​​خواند. این دستورات، پاسخ‌های عجیب و غریبی از دستگاه‌های برخی شنوندگان را به همراه داشت. یکی از صاحبان الکسا که این گزارش را شنیده بود گفت که پس از شنیدن این دستورات، دستیار دیجیتال او تصمیم به تنظیم مجدد ترموستات گرفت. دیگری گفت که پخش این گزارش باعث می‌شود دستگاه او شروع به پخش خلاصه اخبار کند.

سفارش اسباب بازی‌های گران قیمت

کودکان و مجریان تلویزیون سهواً باعث می‌شوند که دستیار‌های هوشمند خرید‌های گران قیمت انجام دهند. در سال ۲۰۱۷، پس از درخواست کودک خانواده برای بازی با الکسا، در نهایت این دستیار هوشمند یک اسباب بازی گران قیمت را سفارش داد. کودک از الکسا پرسید:"آیا می‌توانی با من خانه عروسک بازی کنی و یک خانه عروسکی برای من تهیه کنی؟ " الکسا در پاسخ به این درخواست یک خانه عروسکی ۲۰۰ دلاری و چهار کلوچه بزرگ برای دخترک سفارش داد. اخبار محلی گزارشی در این باره پخش کرد و پس از آن کاربران دیگری نیز از تجربه‌های مشابهشان در این مورد خبر دادند.

الکسا در قرنطینه

آمازون نه تنها داده‌های کاربران را می‌دزدد، بلکه اکنون دستگاه‌های این شرکت نیز شروع به سرقت قلب آن‌ها کرده‌اند. با شروع همه گیری کرونا، تعداد زیادی از افراد مبتلا توسط الکسا شناسایی می‌شوند. در مطالعه‌ای اعلام شد ۲۸ درصد از شرکت کنندگان اعتراف کردند که گاهی اوقات دستیار مجازی خود را دور می‌زنند و گاهی اوقات پاسخ آن را نمی‌دهند.

شنود تماس‌های محرمانه

آیا الکسا مکالمات محرمانه کاربران را استراق سمع می‌کند؟ کارشناسان حقوقی معتقدند هوش مصنوعی ممکن است تماس‌های تلفنی خصوصی آن‌ها را گوش کند. در شرایط قرنطینه، وکلا باید از خانه کار کنند. اما محیط خانه در هنگام صحبت درباره اطلاعات حساس، برای آن‌ها مناسب نیست.

اکنون، شرکت حقوقی Mishcon de Reya LLP در انگلیس به کارمندان خود توصیه کرده که دستیار هوشمند خود را در حین کار خاموش کنند. مانیتور کودک، دوربین مداربسته خانگی و زنگ درب ویدئویی همگی خطر امنیتی دارند. جو هانکوک، رئیس امنیت سایبری این شرکت، گفت: "شاید ما کمی پارانوئید هستیم، اما باید اعتماد زیادی به این سازمان‌ها و این دستگاه‌ها داشته باشیم. ما ترجیح می‌دهیم این خطرات کاهش دهیم. "

به قلب خود را خنجر بزنید

از همه کار‌های عجیبی که یک بلندگوی هوشمند تاکنون انجام داده، گفتن جمله در قلب خود خنجر بزن یکی از نگران کننده‌ترین و عجیب‌ترین جمله‌ها بوده است. پیراپزشکی جوان، در تلاش برای درس خواندن و تمرین بود که دستگاه این دستور خشونت آمیز را صادر کرد. این دستگاه به جای کمک به او برای سرعت بخشیدن در درس خواندن، شروع به تحریک درباره ماهیت شیطانی بشریت کرد. این پزشک جوان گفت: "من شوخی کردم. من فقط یک سوال درباره موضوع درس و تحقیقم پرسیدم و الکسا چنین واکنشی نشان داد. "

این دستگاه ادعا می‌کند که از ویکی پدیا اطلاعات می‌گیرد. بایگانی‌ها نشان می‌دهد که، در ژوئن ۲۰۱۹، کسی با غرض ورزی دایره المعارف آنلاین را ویرایش کرد تا پیامی برای خودکشی در آن بگنجاند. به دلایلی، دستیار مجازی تصمیم گرفت از نسخه قدیمی سایت اطلاعات را بخواند.

دستگاه‌های هک شده از کاربران جاسوسی می‌کنند

اگر کاربری Amazon Echo را در سال ۲۰۱۵ یا ۲۰۱۶ خریداری کرده باشد، ممکن است هر لحظه هکر‌ها در حال جاسوسی از او باشند. مارک بارنز، متخصص امنیت سایبری، فاش کرد که چگونه هکر‌ها می‌توانند بلندگوی هوشمند را به دستگاه نظارت تبدیل کنند. در سال ۲۰۱۷، بارنز نشان داد که چگونه کسی می‌تواند یکی از مدل‌های قدیمی را هک کند. تمام کار‌هایی که باید انجام دهند این است که قسمت پایین Echo را بردارند، با استفاده از کارت SD جاسوس افزار را بارگذاری کرده و پشتیبان تهیه کنند. با این کار از راه دور میکروفون دستگاه به هکر دسترسی پیدا می‌کند.

حل این مشکل با به روزرسانی نرم افزار غیرممکن است، به این معنی که هر یک از هفت میلیون بلندگو فروخته شده در آن دوره در معرض حمله قرار دارند. خوشبختانه، آمازون این آسیب پذیری را در مدل‌های بعدی خود برطرف کرد.

گزارش از مائده زمان فشمی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمازون شرکت آمازون جف بزوس دستیار صوتی دستیار دیجیتال دستیار مجازی گاهی اوقات دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۹۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«ماه پنهان» در تهران کلید خورد

 به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فیلمبرداری فیلم سینمایی «ماه پنهان» به کارگردانی محمدرضا یکانی و تهیه کنندگی ایراج محمدی در تهران آغاز شده و تا کنون چهره‌های اصلی این فیلم جلوی دوربین رفته اند.

در خلاصه داستان «ماه پنهان» آمده است: دختر ۵ ساله خانواده‌ای گم می‌شود و آنها در حین جستجوی فرزندشان پی به راز بزرگی می‌برند.

در این فیلم لیندا کیانی، آرمین رحیمیان، فرزاد حسنی، امین میری، سیاوش چراغی پور، بهار قاسمی، رایحه تیموری، محمدرضا سروستانی، حشمت آرمیده، پروین ملکی اکرم علمدار، عباس زرگر و بازیگران خردسال:آوا روستایی، آیان یاربیگی به ایفای نقش می‌پردازند.

عوامل تولید «ماه پنهان» عبارتنداز: تهیه کننده ایرج محمدی، کارگردان محمد رضا یکانی، نویسنده آوا اکبری، مدیر فیلمبرداری پیمان عباس زاده، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز مرضیه اکبرنژاد، مدیر صدابرداری سعید زند، مدیرتولید محمد شهبازی، طراح گریم شهره خراسانی، طراح لباس مهتاب تقی‌نژاد، طراح صحنه پوریا اخوان، مدیر تدارکات روح‌الله رهبری، منشی صحنه مریم بابایی، عکاس فرهاد همتی، دستیار اول فیلمبردار سجاد سبحانی، دستیاران کارگردان مرتضی علیزاده، سعید رسولی، ساجده آزادی، مرتضی صابر، حدیثه صفایی، دستیار اول تدارکات پوریا چگینی، فیلمبردار پشت صحنه شیوا نوری، گروه صحنه محمد وطنی، آرش ایرانی، روژینا مافی، گروه فیلمبرداری آرش کابلی، علیرضا زارعی، محمد سلطانی، رامین تیموری، علیرضا شیخ دارانی، گروه صدا حسن صباغ، مسعود محمدی، گروه لباس الهه فرجی، نونا مندیس، مجریان گریم پریسا روغنی، فرشید حسنی، زهره عطایی، گروه تدارکات محمد خیری، حسن رضایی، حسن سلطانی، سیف الله تاجیک.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرکشی از خانواده‌های شهدا برکات معنوی دارد
  • اولین دستیار کلوپ ساز جدایی از لیورپول کوک کرد
  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • رقابت «لوتریا» در آلمان و اسپانیا
  • «ماه پنهان» در تهران کلید خورد
  • اجرای طرح سرکشی از تاکسی‌های شهرکرد
  • دستیار سرشناس قلعه‌نویی از تیم ملی جدا شد
  • دستیار قلعه‌نویی از تیم ملی جدا شد
  • جدایی دستیار قلعه‌نویی از تیم ملی
  • پایان فیلمبرداری "خالد" در زیگورات