Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اشکانی نایب‌قهرمان کشتی فرنگی جهان که سابقه سرمربیگری در رده‌های سنی نوجوانان و بزرگ‌سالان تیم ملی را نیز در کارنامه دارد در توصیف سفره هفت‌سین ایرانی اظهار داشت: امسال بهترین سینِ هفت‌سین سلامتی است و در سفره نوروز ایرانی سبزه را بیشتر از شش سین دیگر دوست دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر فنی سابق تیم‌های ملی کشتی فرنگی درباره اینکه به علی اشکانی در سال ۱۳۹۹ چه نمره‌ای می‌دهد گفت: سالی که گذشت همه به‌نوعی از زندگی حرفه‌ای بریده‌شده و در قرنطینه روز‌ها را سپری کردیم درنتیجه ارزیابی‌ها بیشتر توسط همسران صورت می‌گیرد.

تولد دخترم بهترین اتفاق سال ۹۹ بود

نایب‌قهرمان کشتی فرنگی جهان بهترین اتفاق سال قبل را تولد دخترش آوا دانست و افزود: هرچند زندگی با شادی‌های کم‌وبیش در کنار تلخی غم‌ها ادامه دارد، اما سخت‌ترین اتفاق سال گذشته از دست دادن بسیاری از عزیزان و آشنایان ناشی از بیماری کرونا بود و این غم، بزرگ و فراموش‌نشدنی است.

وی درباره پیشبرد برنامه‌های خود در سال ۹۹ گفت: بیشتر کار‌های تحصیلی‌ام مانند دیگران در فضای مجازی انجام شد، اما در مقابل به دلیل محدودیت‌هایی که با آن مواجه بودیم، آن‌طور که بایدوشاید نتوانستم فعالیت‌های حرفه‌ای کشتی را دنبال کنم و این تنها شامل حال من نمی‌شود، بلکه تمام مردم جهان را در برمی‌گیرد.

برای نوروز‌های قبل از کرونا برنامه داشتم

دارنده ۳ مدال طلای آسیا ادامه داد: نوروز‌های پیش از کرونا، تلاش می‌کردم به سفر بروم، سریال پایتخت را به دلیل مباحث آموزشی، فرهنگی، خانوادگی و البته ورزش کشتی که نقی به آن می‌پرداخت، دنبال کنم و از بودن در کنار خانواده لذت ببرم.

اشکانی با تشبیه خانه‌تکانی پیش از نوروز برای آمادگی شروعی مجدد در بهار به تغییر و تحول درونی انسان، اظهار داشت: خانه‌تکانی و زدودن آلودگی‌ها از فضای خانه در پایان هر سال، مظهر و نمادی از بیرون راندن کدورت‌ها و زدودن اندوه از روح و قلبمان در آستانه‌ی نوروز است.

نایب‌قهرمان سابق آسیا با تشبیه مربیان کشتی، به والدینی که از موفقیت فرزندشان شاد می‌شوند و به خود می‌بالند، اظهار داشت: من از سال ۱۳۹۳ تاکنون مربی کشتی در دوره نوجوانان، با آینده‌سازان کشتی همراه بودم، به همین ترتیب هرسال که اعضای تیم ملی از میانشان انتخاب می‌شود، برایم بسیار خوشایند است. حضور علیرضا نجاتی، میثم دلخانی، برادران گرایی، هادی ساروی و همین‌طور پویا ناصرپور در تیم ملی کشتی فرنگی و افتخارآفرینی‌هایشان را می‌توانم بهترین اتفاق ورزشی سال‌های گذشته برای خود بدانم.

رشد کشتی گیران نوجوان برای من دل‌نشین است

اشکانی افزود: دیدن کشتی‌گیران نوجوانی که از جای‌جای کشور با شوق برای نخستین به تهران می‌آیند، آداب و معاشرتشان، گویششان، برقی که در چشمانشان می‌درخشد، تلاش و کوششان برای رشد و پیشرفت، شکل‌گیری جنگندگی در روحیه‌شان برای انتخاب شدن، اعزام به مسابقات جهانی، مدال‌آوری و درنهایت ایستادن روی سکویی که به خاطرش تلاش کرده‌اند را وقتی می‌بینم برایم دل‌نشین است. من رشد آنان را قدم‌به‌قدم دنبال کرده‌ام و چیزی برای من خوشایندتر از این نیست.

وی در پاسخ به این سؤال که با شنیدن کلمات و نام‌های ذیل، نخستین چیزی که در ذهنش تداعی می‌شود چیست، اظهار داشت: دوبنده تیم ملی: هویت ملی، خانه کشتی: پناهگاه، المپیک: مبارزه جوانمردانه، کرونا: مهمان ناخوانده، میناوند و انصاریان؛ از فوت این دو قهرمان بسیار متأسفم.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: برای همه مردم ایران آرزویی سال خوب دارم، واقعاً همه مردم به لحاظ معیشتی و اقتصادی در مضیقه هستند و به‌دشواری روزگار را می‌گذرانند، امیدوارم ۱۴۰۰ سالی پر از لبخند برای ایرانیان باشد.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون کشتی اخبار ورزشی کشتی فرنگی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۲۹۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله نهایی کشتی فرنگی جام تختی از شبکه ۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرحله نهایی کشتی فرنگی جام تختی، جمعه ۷ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ به صورت زنده از شبکه سه سیما پخش می شود.
این مسابقات در برنامه «دایره طلایی» از شبکه سه روی آنتن می‌رود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشتی خوزستان روی ریل موفقیت قرار گرفته است
  • ایران قهرمان کشتی فرنگی جام صفوی در اردبیل شد
  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک
  • طلایی شدن تنها سهمیه کشتی فرنگی همدان در جام تختی
  • ایران قهرمان کشتی فرنگی جام صفوی در اردبیل
  • کشتی اصفهان در مسیر موفقیت است
  • کلمه تاریخ‌ساز برازنده میرزازاده است
  • کشتی فرنگی جام تختی؛ فینالیست‌های پنج وزن دوم مشخص شدند
  • مرحله نهایی کشتی فرنگی جام تختی از شبکه ۳
  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند