Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@07:24:34 GMT

بیماران‌کرونایی خوزستان را ازنوع انگلیسی فرض می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۰۰۵۱

بیماران‌کرونایی خوزستان را ازنوع انگلیسی فرض می‌کنیم

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا؛ سید محمد علوی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران دزفول گفت: پیش ازاین وضعیت استان خوزستان از نظر کرونا آبی بود ولی بعدا قرمز شد و وضعیت به گونه ای شد که ۱۱ شهرستان از ۲۳ شهر قرمز کشور در خوزستان واقع شدند .

وی با بیان اینکه علم اپیدمیولوژی به درستی در کشورمان به کار گرفته نشده است گفت: برای کنترل کرونای انگلیسی ابتدا باید مرزهای خوزستان بسته می شد ولی اینگونه نشد و کرونای انگلیسی برای نخستین بار از یک مسافر زن از هلند و برای دومین بار از طریق یک فرد عراقی وارد خوزستان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علوی با اشاره به علائم کرونای انگلیسی گفت: دوره کمون کرونای انگلیسی کوتاه تر است، کشندگی ویروس بیشتر است و سنین پایین تر را نیز درگیر می کند.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان ادامه داد : پروتکل های بهداشتی نیز باید مطابق ویروس جدید رعایت شوند، برای مثال ماسک ۲ لایه استفاده شود، تهویه فضا بیشتر باشد و فاصله اجتماعی ۲ برابر رعایت شود.

وی در خصوص واکسیناسیون کرونا در خوزستان نیز گفت: همه کشورهای دنیا برای دریافت واکسن کرونا اخلاق را کنار گذاشته اند و دستگاه‌های قضایی در سایر کشورها خروج واکسن را ممنوع کرده اند.

وی گفت: تولید واکسن کرونا در دنیا کم است و جوابگوی نیاز مردم نیست به همین دلیل واکسن در اختیار افرادی قرار می گیرد که بیشترین خطر ابتلا را دارند.

وی گفت: به همین منظور ابتدا پرسنل icu ، سپس پرسنل اورژانس، بخش های عفونی، جانبازان آسیب پذیر، کادر بهداشت، پاکبانان و پزشکان و افراد بالای ۶۰ سال در اولویت تزریق واکسن قرار دارند .

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: برای دریافت واکسن بیشتر کرونا درخواستهایی به وزارت بهداشت ارسال شده است و منتظر واکسن ایرانی هم هستیم که امیدواریم به زودی در اختیار قرار گیرد .

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان نوروز 1400 نیمه شعبان آزاده نامداری تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها سند همکاری 25 ساله ایران و چین خوزستان ویروس کرونا بیماران کرونایی کرونای انگلیسی کرونای جهش یافته اعمال ماه شعبان نوروز 1400 نیمه شعبان آزاده نامداری تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها سند همکاری 25 ساله ایران و چین کرونای انگلیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۰۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی