Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: از ۱۷۲ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم دیم، حدود ۱۱۷ هزار هکتار از خشکسالی خسارت شدید دیده است و پیش‌بینی می‌شود تولید حدود ۱۲۰ هزار تن محصول گندم دیم در اثر خشکسالی از دست برود.

سید عبدالرضا سیداحمدی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص خسارت‌های واردشده به مزارع دیم در سال زراعی ۱۳۹۹-۱۴۰۰، اظهار کرد: از اوایل سال زراعی ۹۹ تاکنون،۲۱۷ میلیمتر بارندگی در خوزستان رخ داده است که ۸۵ درصد از این مقدار نیز تا اوایل دی‌ماه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه میزان بارندگی در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته ۸۴ میلیمتر کمتر بوده است، گفت: نسبت میانگین بلندمدت بارش، ۲۹۲.۵ میلیمتر است که امسال، ۷۵ میلیمتر بارندگی کمتری رخ داده است و نسبت به سال گذشته شاهد کاهش ۳۰ درصدی در بارش بوده‌ایم.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: از دی‌ماه ۹۹ تاکنون، بارندگی موثری در خوزستان رخ نداده است که این مساله، سبب وارد آمدن خسارت‌های شدید به تمامی سطوح زیر کشت دیم اعم از گندم، جو و کلزا در شهرستان‌های مسجدسلیمان، هفتکل، اهواز، رامهرمز، رامشیر، شوشتر، دزفول، لالی و قسمت‌هایی از اندیمشک شده است و در این اراضی، آسیب تا ۱۰۰ درصد به محصولات کشاورزی نیز مشاهده شده است.

سیداحمدی با اشاره به شهرستان‌های کمتر آسیب‌دیده از خشکسالی امسال تصریح کرد: در شهرستان‌های ایذه، باغملک و اندیکا خسارت کمتر بوده است و میزان خسارت واردشده به محصولات زراعی در آن‌ها ۵۰ تا ۶۰ درصد است.

وی در خصوص میزان خسارت‌های وارد شده به سطوح زیر کشت گندم و جو دیم، افزود: از ۱۷۲ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم دیم، حدود ۱۱۷ هزار هکتار از خشکسالی خسارت شدید دیده است و پیش‌بینی می‌شود تولید حدود ۱۲۰ هزار تن محصول گندم دیم در اثر خشکسالی از دست برود. میزان سطوح زیر کشت دیم جو نیز حدود ۵۴ هزار هکتار است که ۷۰ درصد از این میزان دچار خشکسالی شده است و پیش‌بینی می‌شود ۵۵ هزار تن محصول جو نیز از بین برود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از سطوح زیر کشت کلزای دیم در استان نیز دچار خشکسالی شده‌اند، تصریح کرد: در خوزستان ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار کلزای دیم کشت شده است که پیش‌بینی می‌شود ۵ هزار و ۵۰۰ تن محصول کلزا به دلیل خشکسالی از بین برود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان کشاورزی جهاد كشاورزي خشكسالي پیش بینی می شود سطوح زیر کشت هزار هکتار سال زراعی تن محصول گندم دیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۰۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت کشاورزان خوزستانی در کمترین زمان پرداخت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مهاجر ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: بر اثر بارش‌های شدید که در هفته گذشته در استان خوزستان انجام شد، کمتر از ۴۰ درصد به مزارع و گندمزارهای استان خسارت وارد شد.

وی ادامه داد: بیشترین آسیب‌هایی که به گندمزارهای استان وارد شد، خوابیدگی محصول بوده است که برداشت محصول باید با دقت انجام تا کمترین خسارت به محصول وارد شود.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ۶۵ درصد مزارع گندم خوزستان زیر پوشش بیمه هستند، بیان کرد: بررسی و ارزیابی خسارت‌ها توسط کارشناسان در حال انجام است و غرامت کشاورزان بیمه شده ظرف یک تا دو هفته پرداخت خواهد شد.

مهاجر اظهار کرد: همچنین با پیگیری و هماهنگی‌های صورت گرفته ۵۰۰ هزار تن گندم خریداری شده در مراکز روباز به سیلوها، مراکز سرپوشیده و کارخانه‌های آرد استان خوزستان ارسال شدند.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: در بارندگی‌های اخیر هیچ گونه خسارت و آسیبی به گندم‌های خریداری شده در مراکز روباز خوزستان وارد نشده است.

کد خبر 6099428

دیگر خبرها

  • خسارت کشاورزان خوزستانی در کمترین زمان پرداخت می‌شود
  • خسارت سیل و تگرگ به مزارع کازرون
  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • به زودی میزان خسارت سیل به مزارع گندم اعلام می‌شود
  • بیش از ۱۴۰ هزار هکتار از مزارع خوزستان خسارت دید
  • کمترین خسارت به گندم‌های نگهداری شده در مراکز روباز خوزستان
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های خوزستان از دست رفت
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان