Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@21:21:44 GMT

شهادت ۲ نیروی حشدالشعبی در سامرا

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۰۱۲۴

شهادت ۲ نیروی حشدالشعبی در سامرا

دو نیروی الحشد الشعبی از جمله یک فرمانده روز دوشنبه در جریان تعقیب تروریست‌ها در جنوب سامراء به شهادت رسیدند.

به گزارش مشرق، سازمان الحشد الشعبی روز دوشنبه از کشته شدن دو نفر از نیروهایش از جمله یکی از فرماندهان این سازمان در استان صلاح الدین در شمال عراق خبر داد.

بیشتر بخوانید: واکنش حشدالشعبی به اقدام گروه موسوم به «رَبع الله»

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، الحشد الشعبی در بیانیه‌ای خبری گفت: دو نیروی سازمان الحشد الشعبی شامل فرمانده  تیپ ۳۱۴ و یک رزمنده تیپ۳۱۵ که در حوزه فرماندهی عملیات الحشد الشعبی شهر سامراء در استان صلاح الدین حضور داشتند، روز دوشنبه به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: غارنشین های داعشی در عراق هدف قرار گرفتند

بر اساس این بیانیه، الاسدی و الحجامی در حین تعقیب بقایای تروریست‌ها در جنوب غرب سامراء به شهادت رسیدند وشجاعت و جانفشانی آنها در همه نبردهایی که در آن حضور داشتند مثال زدنی بود.

نیروهای الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی عراق در مقطع اخیر در معرض حملات گروهک تروریستی داعش در مناطق آزاد شده هستند.

الحشد الشعبی طی ماه‌های اخیر بارها حملات داعش در پیرامون سامراء را ناکام گذاشته است.

«محمد البلداوی» نماینده استان صلاح‌الدین در پارلمان عراق به تازگی از طرح گروه تروریستی داعش برای حمله به بقاع متبرکه پرده برداشت.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه»، تصریح کرد: داعش از مسائل مختلف از جمله ضعف سرویس‌های امنیتی در برخی مناطق سوء‌استفاده می‌کند.

البلداوی تصریح کرد که استان صلاح‌الدین به نوعی محل تلاقی پنج استان در آن واحد است و در آن هسته‌های خاموش داعش حضور دارند. این باندهای تروریستی می‌خواهند که به هر شکلی که شده، بقاع متبرکه در این استان را هدف قرار دهند.

استان صلاح‌الدین به مرکزیت تکریت در ۱۷۵ کیلومتری بغداد قرار دارد و دارای هشت شهرستان تکریت، الشرقاط، سامرا، الدور، العوجه، بلد، بیجی و طوزخورماطو است.

مرقدهای مطهر امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) در سامراء قرار دارد و علاوه بر آن، اماکن زیارتی دیگری نظیر، سرداب غیبت، مرقد نرگس خاتون مادر امام زمان (عج)، مرقد حکیمه خاتون عمه امام زمان (عج)،  مرقد ابراهیم بن مالک اشتر، مرقد سید محمد نیز در این استان قرار دارند.

از آثار باستانی صلاح‌الدین می‌توان به مسجد جامع و مناره مارپیچ آن در ده کیلومتری شهر سامراء، قصر العاشق، شهر متوکلیه، مسجد ابودلف، تپه صوان و گنبد صلیبیه اشاره کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا الحشد الشعبی سامراء شهادت امام هادی پارلمان عراق حشدالشعبی گروه تروریستی داعش استان صلاح الدین الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۰۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت چند داعشی در استانبول

وزیر کشور ترکیه از بازداشت تعدادی از عناصر تروریستی وابسته به داعش در استانبول خبر داد.

به گزارش ایسنا، «علی یرلی‌کایا» وزیر کشور ترکیه امروز دوشنبه اعلام کرد شماری از مظنونان وابسته به داعش قبل از انجام یک حمله تروریستی در استانبول دستگیر شدند.

به گزارش آناتولی، وزیر کشور ترکیه در حساب کاربری خود در ایکس افزود: در نتیجه عملیاتی در منطقه بیکوز، ک.ع. که از مواد منفجره مطلع بود، دستگیر شد.

علی یرلی‌کایا گفت: ثابت شد تیم تروریستی در حال تدارک یک حمله تروریستی و آزمایش مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت بمب بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • ۶۵ نفر در آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین مرکزی جذب می شوند
  • تدریس برترین دانش‌های نظامی در نیروی زمینی ارتش
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • داعش جام جهانی ورزشی را تهدید کرد + تصویر
  • مبارزه حشدالشعبی با داعش + فیلم
  • زین الدین زیدان و وینیسیوس جونیور، تماشاگران ویژه بازی رافائل نادال در تنیس اوپن مادرید + عکس