Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقامات مسئول نظامی در منطقه کردستان عراق می‌گویند که شب گذشته (دوشنبه - ۲۹ مارس) مقرهای نیروهای پیشمرگه در مرزهای میان دو استان کرکوک و اربیل، هدف حملات راکتی از سوی طرف‌های ناشناس قرار گرفته است.

«حمه علی» مسئول نیروهای پیشمرگه در محور «بردی نوری» در گفت‌وگو با رسانه‌های محلی کُردی گفت: افراد ناشناس به راکت کاتیوشا به سوی نیروهای پیشمرگه در مرز میان دو استان کرکوک و اربیل شلیک کردند که این راکت‌ها به نزدیکی مقر نیروهای پیشمرگه مستقر در این منطقه اصابت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفت‌وگو با شفق‌‌نیوز گفت: سه راکت به سوی منطقه «شیراوه» در نزدیکی ناحیه بردی در مرزهای کرکوک و اربیل شلیک شده است و هیچ خسارت جانی نداشته است.

«محمد خورشید»، مقام مسئول در شعبه سوم حزب دموکرات کردستان عراق در کرکوک در گفت‌وگو با یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای محلی کُردی نیز گفت: این راکت‌ها به سوی مقرهای استقرار نیروهای پیشمرگه در شهرک «التون کوبری» در نزدیکی استان کرکوک شلیک شد اما هیچ خسارات جانی به همراه نداشت.

مقامات مسئول کرد تا به این لحظه در خصوص این حمله راکتی، به صراحت اتهامی را به هیچ طرفی وارد نکرده‌اند اما تاکید دارند که راکت‌های مذکور از سوی محوری شلیک شده که در آن گروه‌های مسلح عراقی حضور دارند. یک مقام مسئول در دولت منطقه کردستان به «العربی الجدید»، گفت: این راکت‌ها به سوی نیروهای پیشمرگه شلیک شده، اما تا به این لحظه ما نمی‌توانیم به هیچ طرفی اتهام وارد کنیم. اما منطقه‌ای که از آن، این راکت‌ها شلیک شده تحت نفوذ گروه‌های مسلح وابسته به الحشد الشعبی قرار دارد. دولت تحقیقات لازم را انجام خواهد داد و ما منتظر نتایج تحقیقات برای شناسایی عاملان شلیک این راکت‌ها هستیم.

در نخستین واکنش از سوی سازمان الحشدالشعبی در خصوص این حمله راکتی به مرزهای میان کرکوک و اربیل، «علی الحسینی» سخنگوی این سازمان در محور شمال عراق در گفت‌وگو با «شفق نیوز» تصریح کرد: تا به این لحظه ما اطلاعاتی در خصوص واقعیت حمله راکتی علیه نیروهای پیشمرگه در مرز اربیل و کرکوک در دست نداریم و نمی‌دانیم چه طرف یا گروهی این حمله راکتی را انجام داده است.

وی تاکید کرد: گروه‌های وابسته به الحشد الشعبی از این محور دور هستند و تاکنون شاهد شلیک هیچ راکت یا خمپاره‌ای نبودند. احتمال دارد که این حمله از سوی مناطق دارای شکاف امنیتی یا مناطق تحت کنترل ارتش یا نیروهای پیشمرگه صورت گرفته باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پیشمرگه حمله راکتی مرز کرکوک و اربیل پاسخ الحشد الشعبی عراق نیروهای پیشمرگه کرکوک و اربیل گفت وگو راکت ها حمله راکتی شلیک شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۰۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه

به دنبال حمله راکتی مقاومت فلسطین، آژیر خطر در سدیروت به صدا درآمد.

رادیو سراسری رژیم اشغالگر اذعان کرد که ۲ راکت از غزه به سمت سدیروت شلیک شده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد برای اولین بار در یک ماه گذشته، شهر اشدود با موشک های مقاومت فلسطین در غزه مورد حمله قرار گرفت.

این در حالی است که توپخانه رژیم صهیونیستی بیت حانون، جبالیا، اردوگاه نصیرات و سایر مناطق مرکزی نوار غزه را هدف حملات خود قرار داده است.

در همین راستا، وزارت بهداشت نوار غزه جدیدترین آمار شهدا ‌و مجروحان حملات ارتش رژیم صهیونیستی را منتشر و اعلام کرد که در جریان این حملات از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، ۳۴ هزار و ۴۸۸ شهروند فلسطینی شهید شدند.

وزارت بهداشت نوار غزه روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ارتش رژیم صهیونیستی مرتکب ۳ مورد جنایت شد که در نتیجه آن، ۳۴ نفر شهید و ۶۸ نفر دیگر مجروح شدند.

این وزارتخانه افزود: با احتساب این شهدا، تعداد شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهر ۱۴۰۳) تا کنون به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر و تعداد زخمی ها به ۷۷ هزار و ۶۴۳ نفر رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • واکنش حزب‌الله به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای لبنانی
  • نقد ادعای زیباکلام درباره آغازگر جنگ با مستندات تاریخی / روایت نماینده وقت عراق در سازمان ملل از آماده‌باش صدام برای آغاز جنگ علیه ایران
  • نخستین واکنش دانشگاه کلمبیا به یورش پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • امیرسرتیپ بختیاری: مرتضی رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه
  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • حمله راکتی سنگین حزب‌الله لبنان به شمال اسرائیل