Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@22:16:07 GMT

کیفیت هوای مشهد همچنان پاک است

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۰۴۳۳

کیفیت هوای مشهد همچنان پاک است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در حالی که روز گذشته در همین ساعت کیفیت هوای مشهد در شرایط ناسالم قرار داشت، براساس داده‌های مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد، شاخص فعلی کیفیت هوای مشهد در دهمین روز از بهار ۱۴۰۰ بر روی عدد ۴۴  و در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۴۵ هر دو در شرایط  پاک گزارش شده است.

مقایسه غلظت آلاینده‌ها حاکی از آن است که از غلظت تمامی آلاینده‌های جوی نسبت به روز گذشته در همین ساعت به طور محسوسی کاسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیفیت هوا در ایستگاههای ماشین ابزار، تقی‌آباد، آوینی و خاقانی در وضعیت قابل قبول و در سایر ایستگاهها در شرایط پاک و سبز گزارش شده است.

کیفیت هوا در ایستگاه‌های چمن، الهیه، امامیه، سجاد، سمزقند و سرافرازان در  شرایط پاک و سبز و سایر ایستگاه‌ها نیز در شریط قابل قبول قرار دارد و این در حالی است که روز گذشته در همین ساعت کلیه ایستگاه‌های سطح شهر در شرایط نارنجی و ناسالم قرار داشتند.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: مشهد کیفیت هوای مشهد آلاینده های جوی هوای پاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۰۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای شهر ری بسیار ناسالم شد

طبق داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوا، هم‌اکنون کیفیت هوای پایتخت با شاخص ۵۶ در وضعیت زرد و قابل قبول قرار دارد.

به گزارش فارس، هم‌اکنون ۱۴ ایستگاه کنترل کیفیت هوا در پایتخت در وضعیت سبز، ۱۰ ایستگاه در وضعیت زرد و یک ایستگاه-ایستگاه فرمانداری شهر ری- در وضعیت بنفش و بسیار ناسالم قرار دارد.

در وضعیت هوای بنفش و بسیار ناسالم هر فردی ممکن است تحت خطر اثرات جدی بهداشتی ناشی از کیفیت هوا باشد.

همچنین هم‌اکنون کیفیت هوای دو شهرستان استان تهران-اسلامشهر و رباط‌کریم- در وضعیت نارنجی قرار دارد و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت سبز و زرد هستند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

از ابتدای سال جاری تا به امروز در تهران ۵ روز هوای پاک، ۴۲ روز هوای قابل قبول، صفر روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و صفر روز هوای ناسالم در روز شمار شاخص آلودگی هوا به ثبت رسیده است.

دیگر خبرها

  • هوای مشهد قابل قبول است
  • کیفیت هوای مشهد قابل قبول است
  • تهران از ابتدای امسال چند روز هوای پاک داشته است؟
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد «سالم» است
  • مشهد میزبان هوای سالم؛ ۱۷ اردیبهشت
  • هوای شهر ری بسیار ناسالم شد
  • ۸۱ دستگاه خودرو متخلف در مشهد توقیف شدند
  • هوای پایتخت در شرایط قابل قبول
  • سلامت هوای کلانشهر مشهد؛ یک شنبه ۱۶ اردیبهشت
  • سلامت هوای کلانشهر مشهد در پانزدهمین روز اردیبهشت