Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، با توجه به جایگاه قانونی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه‌های استانی، این ستاد خود را مکلف می‌داند با استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی مواد ۶۱ و ۶۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی، افزایش هم‌افزایی بین دستگاه‌های عضو ستاد و مطالبه‌گری جدی از سایر دستگاه‌های اجرایی، نسبت به مانع‌زدایی و پشتیبانی از بخش تولید اقدام تا زمینه تحقق اهداف جهش تولید و شعار سال را با همکاری سایر قوا و ارکان حاکمیتی فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اطلاعیه آمده است: این ستاد با برنامه‌ریزی منسجم و عملیاتی، در دو حوزه پشتیبانی (شامل تسهیل‌سازی و مشوق‌ها) و مانع‌زدایی (به‌ویژه در موانع بخشی و اولویت‌دار) اقداماتی را با همکاری سایر اعضای ستاد و دستگاه‌های اجرایی در دستور کار خود قرار داده و در این زمینه دست همکاری سایر حوزه‌های حاکمیتی به‌ویژه مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه را به گرمی می‌فشارد تا در سال جاری موانع و مشکلات این بخش را رفع کرده و زمینه تحقق اهداف جهش تولید و نمایان شدن آثار و برکات آن را در فضای اقتصادی و اجتماعی کشور فراهم کند.

با عملیاتی شدن کمیته‌های تخصصی ستاد (که طی چند هفته اخیر تشکیل شده است) و با استفاده از نظرات خبرگان، فعالان بخش خصوصی و دستگاه‌های ذی‌ربط، موانعِ شناسایی شده مورد بررسی قرار گرفته و در چارچوب قوانین موجود، تصمیمات مورد نیاز برای رفع آنها در کارگروه های استانی و ستاد اتخاذ می شود.

این اطلاعیه می‌افزاید: با توجه به برخی محدودیت‌های قانونی برای رفع موانع، موضوعات در تعامل با بخش‌های مرتبط دولت و مجلس شورای اسلامی به این مراجع پیشنهاد می‌شود تا با اولویتی که از سوی دولت و مجلس نیز مورد تاکید قرار گرفته، در دستور کار قرار گیرد.

برپایه این اطلاعیه، با استفاده از ظرفیت کارگروه حمایت قضایی از تولید و سرمایه‌گذاری که با رویکرد بسیار مناسب قوه قضائیه و همکاری این قوه تشکیل شده است، تصمیمات مشارکتی برای حمایت قضائی از تولید و سرمایه‌گذاری در این کمیته اتخاذ می‌شود.

همچنین کارگروه‌های استانی که به ریاست استانداران تشکیل می‌ شود، موظف خواهند بود بر اساس اختیارات قانونی خود، مصوبه‌های ستاد و بخشنامه‌های دبیرخانه و جلب همکاری کامل همه دستگاه‌های اجرایی در سطح استان، نسبت به بررسی فوری مشکلات و موانع بنگاه‌های تولیدی در سطح استان و اتخاذ تصمیم برای حل و فصل آنها اقدام کرده و در تعامل با ستاد و دبیرخانه، از اجرای تصمیمات کارگروه اطمینان پیدا کنند تا موضوعی در سطح بنگاه و استان بدون تصمیم باقی نماند.

بر این اساس، در این زمینه همه محدودیت‌های زمانی برای برگزاری جلسات کاری به منظور اتخاذ تصمیم برای حل و فصل فوری مشکلات بنگاه‌ها برداشته می‌شود و استانداران و روسای سازمان‌های استانی موظف هستند در صورت نیاز، به‌طور مستمر و حتی روزانه نسبت به برگزاری جلسات کارگروه اقدام کنند.

اطلاعیه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید می افزاید: به‌منظور شفاف‌سازی اقدامات دستگاه‌ها در اجرای مصوبه‌های کارگروه‌های استانی و همچنین پایش مستمر فعالیت کارگروه‌ها، سامانه ستاد در چند هفته آتی عملیاتی شده و دستگاه‌های اجرایی باید در برابر اجرا نشدن مصوبه‌های کارگروه پاسخگو باشند. بر این اساس پیگیری برای حضور فعالانه دستگاه‌های اجرایی در کارگروه‌های استانی و ستاد و افزایش ضمانت اجرای مصوبه‌ها در دستور کار قرار داشته و اطلاع رسانی‌های لازم از میزان همکاری دستگاه‌های مجری مصوبه‌ها نیز انجام می شود.

بر اساس این اطلاعیه، با توجه به ماموریت محوری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که منطبق با نامگذاری سال ۱۴۰۰ است، مطالبه‌گری از همه دستگاه‌های اجرایی به منظور اجرای قوانین تشویقی و پشتیبانی‌کننده بخش تولید، حذف موانع، تسهیل فضای تولید و اجرای برنامه‌های پیش بینی شده در دستور کار قرار داشته و از همه ظرفیت‌های قانونی خود در این مسیر استفاده خواهد کرد.

بر این اساس، انتظار عمومی فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان، تلاش همه‌جانبه دستگاه‌ها برای رفع موانع تولید و پشتیبانی موثر از این مجاهدان در جنگ نابرابر اقتصادی است و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نیز به عنوان ستاد پشتیبان این بخش، پیگیر و مطالبه‌گر احقاق حقوق سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان خواهد بود.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی وزارت صنعت معدن و تجارت رونق تولید توسعه ایران ایرنا توسعه اقتصادی جهش تولید دولت قوه قضاییه نوروز 1400 پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی وزارت صنعت معدن و تجارت رونق تولید مجلس شورای اسلامی وزارت صنعت معدن و تجارت رونق تولید توسعه ایران ایرنا توسعه اقتصادی جهش تولید دولت قوه قضاییه نوروز 1400 اخبار کنکور ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کارگروه های استانی دستگاه های اجرایی دستور کار کارگروه ها مانع زدایی دستگاه ها مصوبه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۰۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت : تمامی دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان می باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، دومین نشست ستاد استانی پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری کرمانشاه در سال ۱۴۰۳ امروز _ سه شنبه یازدهم اردیبهشت _ با حضور شهرام کرمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، معاون پیشگیری دادگستری، مسئولین و مدیران مربوطه برگزار شد.

شهرام کرمی رئیس کل دادگستری استان ضمن تبریک روز جهانی کارگر با اشاره به بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از تولید در دیدار اخیر با جامعه کارگری کشور اظهار داشت: مقام معظم رهبری شعار امسال را مانند سالهای گذشته، با مضمون حمایت از اقتصاد و تولید، سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام نهادند و در دیدار اخیر با جامعه کارگری، این قشر زحمتکش را رکن اصلی جهش تولید دانستند.

کد خبر 749458

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • لزوم همکاری فرمانداران برای رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است