Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-04@03:49:12 GMT

حمله خواهر رهبر کره شمالی به رئیس جمهور کره جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۰۵۳۰

حمله خواهر رهبر کره شمالی به رئیس جمهور کره جنوبی

خواهر رهبر کره شمالی بر اساس گزارش امروز(سه شنبه) خبرگزاری رسمی این کشور به رئیس جمهور کره جنوبی از بابت "نگران کننده" خواندن آزمایش موشکی اخیر پیونگ یانگ حمله و تاکید کرد، کشورش به همراه سئول و واشنگتن نباید برای مذاکرات مانع ایجاد کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ چند روز پیش کره شمالی دو موشک بالستیک را به سمت آبهای نزدیک به ژاپن پرتاب کرد تا در ضمن تاکید بر پیشرفت مداوم برنامه تسلیحاتی خود، فشارها را بر آمریکا افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال این پرتابهای موشکی، مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی اظهار کرد،‌ کشورش به همراه کره شمالی و آمریکا باید برای ادامه گفتگو تلاش کنند.

کیم یو جونگ،‌ خواهر کیم جونگ اون،‌ رهبر کره شمالی این اظهارات مون جائه این را به خاطر توافق داشتن با آمریکایی که در ضمن محکوم کردن آزمایش موشکی پیونگ یانگ ،‌برنامه های تسلیحاتی و هسته ای آن را تهدید جدی برای صلح و امنیت بین الملل دانست، فضاحت بار خواند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی،‌ کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی در بیانیه ای گفت:" یک چنین رفتار غیرمنطقی و گستاخانه ای از سوی کره جنوبی دقیقا معادل منطق شبه گنگستری آمریکا است."

کره شمالی روز جمعه اعلام کرد، یک نوع جدید از موشک بالستیک کوتاه برد تاکتیکی را پرتاب کرده است. جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد،‌ این آزمایش ناقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل بوده اما همچنان راه برای دیپلماسی با پیونگ یانگ باز است.

لینک کوتاه: asriran.com/003G8E

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: رهبر کره شمالی رئیس جمهور کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۰۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام حمایت کارمندان دولت بایدن از خیزش دانشجویان حامی فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شماری از کارمندان دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا سرکوب جنبش دانشجویی در حمایت از غزه را محکوم کردند.

بر اساس این گزارش، شماری از کارمندان دولت آمریکا خواستار آتش‌بس در نوار غزه شدند و اعلام کردند: ما در کنار تظاهرکنندگان می ایستیم و مخالت خود را با موضع رئیس جمهور مبنی بر سلب حقوق آنها اعلام می کنیم.

آنها افزودند: ما حملات سرکوبگرانه و نظامی علیه تظاهرات دانشجویی را محکوم می کنیم.

کارکنان دولت بایدن همچنین از او خواستند تا از حقوق قانون اساسی دانشجویان معترض حمایت کند.

این خبر در حالی است که تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین و غزه در دانشگاه‌های و کشورهای اروپایی همچنان ادامه دارد و با سرکوب و خشونت از جانب پلیس و نیروهای امنیتی مواجه می شود.

کد خبر 6095995

دیگر خبرها

  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • اعلام حمایت کارمندان دولت بایدن از خیزش دانشجویان حامی فلسطین
  • لندن: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیسی برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • دیوید کامرون: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیس برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • بایدن: دانشگاه جای یهودستیزی نیست
  • واکنش بایدن به خیزش دانشجویی
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»
  • افشاگری رسانه آمریکایی درباره انبوه گاف‌های بایدن در ۲۰۲۴
  • پلیس آمریکا با گاز اشک‌آور به دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه فلوریدای جنوبی حمله کرد