Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@04:35:24 GMT

اهالی فارس در سال ۹۹ بیش از ۳۶۱ میلیارد ریال صدقه دادند

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۰۸۳۱

اهالی فارس در سال ۹۹ بیش از ۳۶۱ میلیارد ریال صدقه دادند

محمد بذرافشان سه شنبه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: مقایسه این آمار با میزان صدقه پرداخت شده در سال ۹۸ نشان از رشد ۱۱ درصدی میزان پرداخت صدقه در سال ۹۹ توسط اهالی این استان دارد.

وی بیان کرد: در سال ۹۹ با همکاری بانک مهر ایران ، بانک رسالت و پرداخت صندوق قرض الحسنه امداد ولایت مجموعا ۲۱۴ میلیارد و ۵۴۶ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۴۹۵ تومان تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان کمیته امداد استان فارس پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حوزه حمایتی نیز در یک سال گذشته قریب به ۶۷ میلیارد تومان در قالب وام کارگشایی به خانواده های نیازمند و تحت پوشش کمیته امداد امام در این استان پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان فارس اضافه کرد: در حوزه مسکن و ودیعه مسکن نیز در سال ۹۹ بیش از ۸۷ میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد در فارس پرداخت شده است.

وی در ادامه به خدمات ارایه شده در بخش اشتغال مددجویان کمیته امداد این استان اشاره کرد و گفت:از محل صندوق امداد ولایت و بانک مهر نیز قریب به ۳۹ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه اشتغال مددجویان تحت پوشش این نهاد در سال گذشته پرداخت شده است.

بذرافشان با بیان اینکه از محل اعتبارات بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان نیز بیش از ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد،بهزیستی و خانواده زندانیان در یکسال گذشته پرداخت شده است،افزود: تسهیلات حمایتی ارایه شده به نیازمندان این استان در حوزه ازدواج،تامین جهیزیه،هزینه درمان،ودیعه مسکن و تحصیل دانشجویان پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: بیشترین میزان پرداخت وام قرض الحسنه از محل صندوق امداد ولایت در سطح کشور در سال ۹۸ و ۹۹ متعلق به استان فارس است.

مدیر کل کمیته امداد استان فارس در بخش دیگر سخنان خود به طرح اکرام ایتام و محسنین نیز اشاره کرد و گفت: در یکسال گذشته ۱۴۷ میلیارد تومان در قالب طرح اکرام ایتام در فارس با کمک خیرین و نیک اندیشان این استان به ایتام و محسنین پرداخت شده است که نسبت به سال ۹۸ رشد ۵۲ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه قریب به ۱۰ هزار فرزند یتیم و ۱۶ هزار فرزند محسنین در استان فارس وجود دارد افزود: اهالی فارس جهت پیوستن به پویش ایران مهربان برای کمک به فرزندان ایتام و محسنین می توانند با مراجعه به سایت ekram.emdad.ir  فرزند یتیم و محسنین مدنظر خود را در سراسر استان فارس در قالب گروه‌های سنی مختلف شهری و روستایی انتخاب و از آنها حمایت کنند.

بذرافشان اظهار داشت: متوسط پرداخت به فرزندان ایتام و محسنین در استان فارس در یکسال گذشته بصورت ماهانه حدود ۴۵۰ هزار تومان بود.

وی در ادامه گفت: در سال ۹۹ بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان توسط اهالی فارس زکات پرداخت شده است که ۷۱ درصد آن در حوزه کمک به محرومین و ۲۹ درصد در حوزه پروژه ها هزینه شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان فارس در ادامه به شعار سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری در سال های اخیر توجه به تولید ملی و اشتغال بوده که در سال ۹۹ بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد این استان ایجاد شد و در یکسال گذشته بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبارات قرض الحسنه در حوزه اشتغال توزیع شده که پیش بینی می شود در سال ۱۴۰۰ این عدد ۲ برابر رشد داشته باشد.

برچسب‌ها کمیته امداد امام خمینی کمک های مردمی پیام نیازمند فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی کمک های مردمی پیام نیازمند کمیته امداد امام خمینی کمک های مردمی پیام نیازمند فارس اخبار کنکور مددجویان کمیته امداد کمیته امداد امام سال ۹۹ بیش پرداخت شده ایتام و محسنین یکسال گذشته میلیارد تومان استان فارس قرض الحسنه سال گذشته پرداخت شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۰۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری

به گزارش خبرگزاری مهر، حبیب‌اله آسوده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: سال گذشته مراکز نیکوکاری ۱۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی جذب و به خانواده‌های نیازمند ارائه کردند.

وی افزود: مراکز نیکوکاری سراسر کشور در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۳۱ میلیارد تومان صدقه را جمع‌آوری و در اختیار مددجویان قرار دادند.

آسوده ادامه داد: همچنین در طرح اکرام ایتام و محسنین نیز مراکز نیکوکاری ۶۱۹ میلیارد تومان به ایتام و محسنین تحت حمایت کمک کردند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از ۱,۱۲۷ میلیارد تومان زکات نیز توسط مراکز نیکوکاری جمع‌آوری به نیازمندان پرداخت شد.

آسوده اظهار کرد: در سال گذشته مراکز نیکوکاری ۹,۷۷۰ میلیارد تومان نیز کمک‌های مبتنی بر نیاز را جذب و به محرومان ارائه کردند.

وی اضافه کرد: در مجموع عملکرد مراکز نیکوکاری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال پیش از آن ۲۸ درصد رشد در جذب کمک‌های مردمی را نشان می‌دهد.

کد خبر 6098365

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ درخت پسته به کمیته امداد امام خمینی خلیل آباد اهدا شد
  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • کمک ۶۵۰ میلیون ریالی بانوی جویباری به مردم غزه
  • سرانه ماهانه دریافتی ایتام و فرزندان محسنین به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • دریافتی ماهانه ایتام زنجانی به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود