Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس یک پروژه ۶ ساله قرار است ۶ هزار پایه روشنایی پیشرفته با قابلیت شارژ خودروهای برقی در خیابان‌های پراگ جمهوری چک نصب شود؛ هدف این طرح تبدیل پایتخت به شهری مدرن‌تر و سازگار با محیط زیست است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در دو سال آینده ، انجمن فناوری شهرداری پایتخت پراگ (THMP) قصد دارد چند صد پایه روشنایی عمومی را اضافه کند که با آن‌ها می‌توان وسایل نقلیه الکتریکی را شارژ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح مبتنی بر یک پروژه آزمایشی در سال گذشته است که THMP با شرکت توزیع کننده برق برای ایجاد ۱۳ پایه روشنایی و شارژر برقی همکاری کرده است.

این پروژه در طول شش سال با هدف نصب حدود سه هزار تا ۶ هزار پایه روشنایی و شارژ خیابانی در کشور گسترش یافته است. طی دو سال ، THMP قصد دارد بیش از ۴۰۰ مورد از این پست‌های روشنایی را در ۱۲ منطقه برگزیده شهر اضافه کند . طبق تارنمای THMP ، عضو شورای تالار شهر آقای یان چابر ( Jan Chabr ) تخمین می‌زند که تا سال ۲۰۳۰، حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار وسیله نقلیه الکتریکی در جمهوری چک وجود خواهد داشت. علاوه بر این، او توضیح داد که حداقل یک پنجم این وسایل نقلیه در خیابان‌های پراگ تردد می‌کنند.

پایه‌های شارژ کجا نصب خواهد شد؟

رئیس هیئت مدیره THMP گفته است که نصب پایه‌های شارژ خیابانی باید از همه لحاظ منطقی باشد؛ در نتیجه ، THMP انتخاب مکان‌های نصب را با سایر نهادهای شهرداری هماهنگ کرده است. هزینه این پروژه شش ساله حدود ۸۸۰ میلیون کرون (۳۳.۶ میلیون یورو) تخمین زده شده است؛ این مبلغ، هزینه‌های خرید شارژر، نوسازی روشنایی‌های عمومی، جایگزینی شبکه‌های کابلی و یا نوسازی جاده‌ها را تأمین خواهد کرد. پروژه فوق علاوه بر اطمینان از نوسازی پایتخت و کشور، از مزایای زیست‌محیطی بی‌شماری نیز برخوردار خواهد بود. در نهایت، نصب این پایه‌های شارژ الکتریکی خودرو بدون شک پراگ را به شهری تمیز و مدرن‌تر تبدیل خواهد کرد.

کد خبر 483671

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پراگ جمهوری چک خودروهای برقی پایه روشنایی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پایه روشنایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۱۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در نمایشگاه امسال خودروی پکن خبری از خودروهای بنزینی نیست

شرکت نیسان نیز در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴، چهار خودروی کانسپت را رونمایی کرده است. - اخبار بازار -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در نمایشگاه امسال خودروی پکن خبری از خودروهای بنزینی نیست و تمرکز‌ عمده شرکت ها به ارائه تکنولوژی های جدید برقی است.

به گفته تولیدکنندگان چینی همه به دنبال جدیدترین فناوری‌ها در هوشمندسازی و خودروهای برقی هستند. اگر به این نمایشگاه سری بزنید دیگر در مورد خودروهای برقی شک نخواهید کرد، زیرا این در واقع آینده نیست، بلکه همان چیزی است که در حال حاضر در حال وقوع است.

ازدحام جمعیت غرفه‌های تولیدکنندگان چینی و خارجی قابل توجه هست اما اقبال بیشتر از آن خودروهای برقی در قالب کانسپت های جدید است که تمایل بازدیدکنندگان رو برای بررسی خودروها بیشتر کرده است.
شرکت های نیسان و اینفینیتی چند سالی است که در حوزه تولید خودروهای برقی حضور پررنگی دارند و اینفینیتی به دنبال طیف وسیعی از مدل‌های جدید در سبک بدنی آشنا و آینده‌نگر است.

این خودروساز لوکس اخیراً چهار مدل از محصولات جدید خود را معرفی کرد و اعلام نموده تا سال 2030 به یک شرکت تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد.

در نمایشگاه خودروی پکن نیز این شرکت یک کانسپت که دارای اشکال آشنا با لمس های آینده نگرانه است را معرفی کرده است که در خط تولید فعلی خودروساز دیده نمی شود.

کانسپت Vision Qe اینفینیتی، دیدگاه خود را از سدان مدرن و عناصر نوری منحصربه‌فرد گرفته است .

شرکت نیسان نیز در نمایشگاه خودرو پکن 2024، چهار خودروی کانسپت را رونمایی کرده است.

این خودروها شامل دو سدان به اسامی ایوو و ایپوک و دو شاسی‌بلند یعنی اپیک و اِرا، ثمره همکاری نیسان با شریک چینی یعنی دانگ فنگ است.

بنابر اعلام خودروساز ژاپنی، نمونه نهایی این خودروها از سال 2026 به روی خط تولید می­‌رود. نیسان انتظار دارد که به کمک این محصولات جدید، بتواند فروش سالیانه خود را به 200 هزار دستگاه برساند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایستگاه‌های شارژ موتورهای برقی در ۲ نقطه شهر اصفهان به‌صورت پایلوت نصب می‌شود
  • قرارداد احداث ۲ ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان با شرکت مپنا امضا شد
  • در نمایشگاه امسال خودروی پکن خبری از خودروهای بنزینی نیست
  • «خودروی برقی» راه‌حلی بدون جایگزین
  • احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • «مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور است
  • سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور