Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@23:12:58 GMT

عضویت در کلیساهای آمریکا به زیر ۵۰ درصد رسید

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۱۲۰۷

عضویت در کلیساهای آمریکا به زیر ۵۰ درصد رسید

به گزارش ایرنا، تارنمای هیل با استناد بر نتایج نظرسنجی که روز دوشنبه منتشر شده نوشت: عضویت در کلیساهای آمریکا به طور مداوم در دو دهه گذشته کاهش یافته است. قبل از سال ۲۰۰۰ میلادی عضویت در کلیساهای آمریکا حدود ۷۰ درصد بود. این رقم از دهه ۱۹۳۰میلادی که گالوپ شروع به ارزیابی میزان عضویت آمریکایی ها در اماکن عبادی این کشور کرده است به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۲۰۲۰ عضویت در کلیساهای آمریکا به پایین ترین سطح یعنی ۴۷ درصد رسیده است.

گالوپ در گزارش خود اشاره می کند که کاهش عضویت در کلیساها در وهله نخست نتیجه افزایش تعداد آمریکایی هایی است که می گویند مذهب برای آنها ارجحیت ندارد.

این گزارش می افزاید: در دو دهه گذشته درصد آمریکایی هایی که دوست نداشتند هویت مذهبی داشته باشند از ۸ درصد در سالهای ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ به ۱۳ درصد در سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ و ۲۱ درصد در سه سال گذشته میلادی رسیده است.

سهم اندکی از این کاهش در عضویت به خاطر کاهش تعداد شهروندان آمریکایی است که می گویند رسما در هیچ کلیسایی عضو نیستند. از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ میلادی، ۷۳ درصد از آمریکایی های مذهبی گفته اند در کلیسا عضویت دارند، این آمار به طور متوسط به ۶۰ درصد بین این افراد کاهش یافته است.

گالوپ همچنین خاطرنشان می کند که عضویت در کلیساها در آمریکا با سن افراد نیز در ارتباط است. در بین افرادی که قبل از سال ۱۹۴۶ میلادی متولد شده اند ۶۶ درصد در یک کلیسا عضو بوده اند و این سهم در نسل های بعدی کاهش یافته است. ۵۸ درصد از افرادی که بعد از جنگ جهانی دوم به دنیا آمده اند، ۵۰ درصد متولدین نسل ایکس (بعد از اتمام انفجار جمعیت پس از جنگ جهانی دوم و در بازه زمانی اوایل دهه ۱۹۶۰ تا اواخر ۱۹۷۰) و ۳۶ درصد از متولدین نسل هزاره (اواخر دههٔ ۱۹۷۰ یا اوایل دههٔ ۱۹۸۰ آغاز شده و در اوایل دههٔ ۲۰۰۰ به پایان رسیده‌است) گفته اند که عضو کلیسا هستند.

صرف نظر از مساله نسل ها، سهم بزرگسالان آمریکایی که هیچ عضویتی در کلیساها ندارند همچنان رو به افزایش داد. این روند همچنین در بین زیرگروه هایی مانند زنان، مردان، هسپانیک تبارها، احزاب سیاسی و مناطق آمریکا مشاهده می شود.

گالوپ در گزارش خود عنوان می کند که آمریکا همچنان کشوری با گرایشات مذهبی است و از هر ۱۰ نفر بیش از ۷ نفر به نوعی به یک مذهب سازمان یافته وابستگی دارند. با این حال کمتر از نیمی از آنها رسما عضو یک مکان عبادی خاص هستند. هر چند که شاید کاهش عضویت آمریکایی ها در کلیساهای آمریکا در سال ۲۰۲۰ موقتی و به دلیل همه گیری کرونا باشد اما ادامه این روند کاهشی در دهه های آینده اجتناب ناپذیر است به ویژه این که گرایشات مذهبی و عضویت در کلیساها در نسل جوان آمریکا در مقایسه با نسل افراد بالغ این کشور کاهش یافته است.

برچسب‌ها کلیسا موسسه گالوپ نظرسنجی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کلیسا موسسه گالوپ نظرسنجی کلیسا موسسه گالوپ نظرسنجی اخبار کنکور کاهش یافته آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۱۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | دانشجویان آمریکایی همراه با طوفان!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

تظاهرات ضد جنایت و نسل‌ کشی صهیونیست‌ها هر روز بیشتر از گذشته در دانشگاه‌ های آمریکا پر رنگ‌تر می‌شود.

دانشجویان دانشگاه «مینه‌سوتا» آمریکا با وجود بارش باران و شرایط جوی نامساعد کماکان دست از تظاهرات خود برنداشته و خواهان توقف جنگ در غزه هستند.

دیگر خبرها

  • قیمت طلا افزایش یافت
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • ببینید | دانشجویان آمریکایی همراه با طوفان!
  • برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ |برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد