Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@14:53:25 GMT

«مون» مورد غضب خواهر رهبر کره شمالی قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۱۶۸۵

«مون» مورد غضب خواهر رهبر کره شمالی قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی که از مقتدرترین چهره های سیاسی این کشور است؛ از «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی به این دلیل که تازه ترین آزمایش موشکی پیونگ یانگ را زیر سوال برده، به شدت انتقاد کرد.

مون با ابراز نگرانی از این آزمایش که جمعه گذشته انجام شد، گفته بود که سئول، واشنگتن و پیونگ یانگ نباید در مسیر مذاکرات خلع سلاح شبه جزیره کره سنگ اندازی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما خواهر رهبر کره شمالی اظهارات مون را غیرمنطقی و در همسویی با گانگسترهای آمریکایی تعبیر کرد.

این در حالی است که مون جائه این همزمان با روی کار آمدن رئیس جمهور جدید آمریکا، ابراز امیدواری کرده بود که جو بایدن دموکرات ادامه دهنده مذاکرات رو در رو با رهبر کره شمالی باشد.

اما، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید، دیروز مدعی شد که دیدار و گفتگو با رهبر کره شمالی در برنامه رئیس جمهور ایالات متحده جایی ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در رویکرد دیپلماتیک جو بایدن در قبال کره شمالی، «نشستن با کیم جونگ اون» همانطور که دونالد ترامپ پیش‌تر به آن تمایل داشت، جایی خواهد داشت یا خیر، گفت: فکر می‌کنم که رویکرد بایدن بسیار متفاوت است و او قصدی برای انجام این کار ندارد.

همزمان، پیونگ یانگ معتقد است که دولت جو بایدن با انتقاد از آزمایش موشکی کره شمالی، «خصومت عمیق» خود را آشکار کرده است.

کد خبر 5177913 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: مون جائه این کیم یو جونگ کره شمالی کره جنوبی ایالات متحده امریکا آزمایش موشکی ایالات متحده امریکا عراق ایران عربستان سعودی جو بایدن افغانستان فلسطین ویروس کرونا رژیم صهیونیستی لبنان انگلیس کره شمالی کانال سوئز روسیه رهبر کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۱۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر

 نتایج نظرسنجی یک موسسه معتبر آمریکایی که روز یکشنبه منتشر شده نشان داد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا کمترین میزان محوبیت یک رئیس جمهور را در ۷۰ سال اخیر دارد. بر اساس این نظرسنجی جدید، جو بایدن کمترین محبوبیت را در این مقطع از ریاست جمهوری خود در ۷۰ سال گذشته دارد که حتی از «ریچارد نیکسون» و «جیمی کارتر» روسای جمهور دهه هفتاد میلادی این کشو نیز کمتر است. این نتایج نشان داد که امکان انتخاب مجدد او در خطر است.

نظرسنجی گالوپ نشان داد که بایدن ۸۱ ساله، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به رتبه تاسف بار ۳۸.۷ درصد دست پیدا کرد. بر اساس این گزارش، با حدود ۶ ماه باقی‌مانده تا روز انتخابات، بایدن در موقعیت ضعیف‌تری قرار گرفته است.

روزنامه «نیویورک پست» در این باره نوشت، این نتایج ضربه‌ای به جو بایدن وارد کرد. شرایط جسمی و ذهنی بایدن به یکی از موضوعات جنجالی در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبدیل شده است. نارضایتی از رئیس‌جمهور ۸۱ ساله آمریکا به ویژه در موضوعات مرتبط به وضع مرزها، مهاجرت و مواضع دولت بایدن در قبال جنگ اسرائیل علیه غزه بالاست.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • دیدار بایدن و اردوغان به تعویق افتاد