Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@21:51:43 GMT

رولز-رويس بزرگترين موتور هوايي جهان را مي‌سازد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۱۸۱۰

رولز-رويس بزرگترين موتور هوايي جهان را مي‌سازد

خبرگزاری آریا-  "اولترا فن"(UltraFan) با پره‌هایی به طول 3.5 متر(140 اینچ) بزرگترین موتور هواپیمای جهان خواهد بود که شرکت "رولز-رویس"(Rolls-Royce) ساخت آن را آغاز کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از آی‌ای، شرکت "رولز-رویس" اعلام کرده است که ساخت بزرگترین موتور هواپیمای جهان را با پره‌هایی به طول 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 متر موسوم به "اولترا فن" آغاز کرده است.
بر اساس اعلامیه مطبوعاتی این شرکت انگلیسی، شرکت هوافضایی "رولز-رویس" در تلاش برای کمک به تعریف مجدد سفر هوایی پایدار در سال‌های آینده پس از خانواده محبوب موتورهای "ترنت"(Trent) یک محصول دیگر را به سبد محصولات خود اضافه می‌کند.
قطعات این موتور جدید با حمایت هر دو دولت انگلیس و آلمان از این پروژه، در "بریستول" انگلیس و "دالویتس" آلمان در حال ساخت هستند و برای تکمیل به شهر "دربی" تحویل داده می‌شوند. سیستم فن تیتانیوم کربنی "اولترا فن" در بریستول و موتور 50 مگاواتی آن که گفته می شود برای حرکت دادن 500 خودرو از قدرت کافی برخوردار است، در شهر دالویتس در حال توسعه است.
"کریس کولرتون" از مدیران ارشد "رولز-رویس" گفت: این یک لحظه هیجان انگیز برای همه ما در "رولز-رویس" است. اولین نمونه اولیه موتور ما موسوم به "UF001" هم‌اکنون در حال سرهم‌بندی است و من واقعاً مشتاقانه منتظر دیدن آن و آماده شدن آن برای آزمایش هستم. این در حالی است که دنیا به دنبال روش‌های پایدارتر برای سفر در دنیای پساکرونا است و باعث می‌شود من و همه تیم بسیار افتخار کنیم که بخشی از این راه حل هستیم.
این موتور در مقایسه با نسل اول موتورهای "ترنت" 25 درصد بهبود بهره‌وری سوخت را به همراه خواهد داشت. این بهره‌وری بهبود یافته، انتقال نرم‌تری را به سوخت‌های پایدارتر فراهم می‌کند.
این موتور همچنین مبنایی برای یک خانواده بالقوه جدید از موتورهای "اولترا فن" خواهد بود که هم هواپیماهای باریک و هم هواپیماهای پهن را تأمین می‌کند.
این موتور دارای یک ساختار هسته جدید موسوم به "Advance 3" است تا حداکثر بهره‌وری را در مصرف سوخت و انتشار آلاینده حداقلی داشته باشد و اجزای کامپوزیت ماتریس سرامیکی پیشرفته آن در دمای توربین فشار بالا به طور موثرتری کار خواهند کرد.
"رولز-رویس" اظهار داشت که کار ساخت این موتور تا پایان سال تکمیل خواهد شد. این پروژه با حمایت دولت‌های انگلیس و آلمان سرمایه‌گذاری بزرگی در آینده فناوری موتورهای هواپیما است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رولز رویس رولز رویس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۱۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی ساخت سیزدهمین محل فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور

 


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اورژانس پیش بیمارستانی نیشابورگفت: این محل فرود بالگرد با همکاری شهرداری منطقه و پیگیری‌های مسئول اورژانس هوایی نیشابور احداث می شود.

سیدحمید حسینی با اشاره به این که محل فرود بالگرد یکی از مهم‌ترین ملزومات برای ارائه خدمت‌رسانی بهتر و ایمن‌تر اورژانس هوایی به مصدومان وبیماران است، افزود: ساخت این محل فرود بالگرد با عتبار  ۱۰۰ میلیون تومان میسر شد.

 

دیگر خبرها

  • روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت سیزدهمین محل فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور
  • عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • موتور توربو بهتر است یا تنفس طبیعی؟
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن