Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-03@16:08:49 GMT

اجاره کارت بانکی ممنوع

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۱۸۳۶

رییس پلیس فتای تهران بزرگ از جرم بودن اجاره کارت بانکی خبر داد و گفت: عواقب هر نوع سوءاستفاده از کارت بر عهده فرد اجاره دهنده است.

خبرگزاری میزان - ایسنا نوشت: سرهنگ داود معظمی گودرزی با اشاره به پرونده‌ای که مدتی قبل در خصوص اجاره کارت‌های بانکی از سوی پلیس فتا کشف شده بود، گفت: مدتی قبل ماموران پلیس فتا دو متهم را که اقدام به اجاره کارت‌های بانکی از شهروندان کرده بودند، شناسای و دستگیر کردند که در جریان آن مشخص شد متهمان بیش از ۵۰ کارت بانکی را با دادن وعده‌های دروغینی نظیر درآمد میلیونی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. اجاره کرده و از آن‌ها در راستای مقاصد مجرمانه خود استفاده کرده‌اند.

وی در همین راستا به شهروندان هشدار داد و گفت: ممکن است افراد سودجو در کانال‌ها و گروه‌ها و دیگر بستر‌ها در شبکه‌های اجتماعی با طرح تبلیغات و ادعا‌هایی مانند درآمد میلیونی و ... اقدام به ترغیب کاربران برای اجاره دادن کارت‌های بانکی‌شان کنند؛ در حالی که این اقدام جرم بوده و عواقب هر نوع سوءاستفاده از کارت را نیز بر عهده فرد اجاره دهنده می‌گذارد.

رییس پلیس فتای پایتخت با بیان اینکه از این کارت‌ها در مواردی مانند قمار، کلاهبرداری و ... استفاده می‌شود، گفت: تاکید می‌کنم که مسئولیت تمامی تراکنش‌هایی که با استفاده از حساب‌ها و کارت بانکی‌های شهروندان صورت می‌گیرد، ابتدا متوجه صاحب آن خواهد بود. از این رو لازم است که شهروندان به هیچ عنوان کارت و اطلاعات دسترسی به حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار نداده و فریب مجرمان سایبری را نخورند.

بیشتر بخوانید: زن خودرو دزد دستگیر شد

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: پلیس فتا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس فتا کارت بانکی اجاره کارت کارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۱۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پدرخوانده» در چالوس دستگیر شد

 


به گزارش تابناک از پایگاه اطلاع رسانی پلیس مازندران، سرهنگ محسن سلیمانی روز پنجشنبه افزود: این صفحه مجازی در ایام قبل و بعد انتخابات مجلس شورای اسلامی همواره با تمسخر مسوولان و شخصیت های منطقه قصد تشویش اذهان عمومی را داشته است.

وی اظهارداشت: گرداننده اصلی این صفحه مجازی با اقدام حرفه ای پلیس فتا چالوس شناسایی و دستگیر و با دستور مقام قضایی راهی زندان شد.

رییس پلیس چالوس یادآور شد: پلیس موظف است تا نسبت به جلوگیری از انتشار هرگونه محتوای غیرواقعی و مجرمانه اقدام کند و در صورت وقوع متهمان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد

شهرستان چالوس در غرب مازندران واقع شده است.

دیگر خبرها

  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • برای رفع اشکال کارت منزلت شهروندی چه کار کنیم؟+ نشانی مراکز
  • «پدرخوانده» در چالوس دستگیر شد
  • پیگیری برای ارائه تسهیلات بانکی براساس تخلف و تصادف رانندگی/ نحوه پرداخت حق بیمه تغییر می‌کند
  • پلیس: در روز‌های آینده سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چناران
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی تهران
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی
  • اختلاف حساب منجر به قتل یک جوان خویی شد