Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی که در طول سال‌های تبعید همراه امام خمینی(ره)بوده، به بیان روایتی جذاب از قیام دهم فروردین ۵۷ در یزد پرداخت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  یزد، دهم فروردین در تاریخ استان یزد روزی پر افتخار و ماندگار و برگ زرینی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران به حساب می‌آید، روزی که در سال 57 حماسه‌ساز و آغازگر بسیاری از تحرکات انقلابی استان و کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این روز مردم یزد با برگزاری مراسم چهلم شهدای قیام خونین تبریز مخالفت خود با رژیم طاغوت را بار دیگر اعلام و حماسه‌ای جاودان خلق کردند.روز و حماسه‌ای که خاطرات آن زوایای گوناگونی دارد و از هر گوشه آن که نگاه کنیم، مطالبی جذاب و شنیدنی که سراسر عبرت و درس هستند را مشاهده می‌کنیم.

بی شک یکی از تاثیرگذارترین افراد در پیروزی انقلاب اسلامی ایران که امروز گنجینه‌ای از خاطرات امام خمینی(ره) است آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده فعلی ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد است؛ شخصی که از ابتدای تبعید تا بازگشت به وطن همراه امام خمینی(ره) بوده و در این مسیر سختی‌های بسیاری متحمل شده است.

از این رو در ارتباط با قیام و حماسه جاودان مردم یزد در دهم فروردین 57 با این یار حضرت امام خمینی(ره) به گفت‌وگو   نشستیم و آیت‌الله ناصری روایتی بسیار زیبا و جذاب از این روز بیان کردند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در این زمینه به خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: در آن زمان ما در یزد نبودیم و با توجه به تبعید حضرت امام، همراه ایشان بودیم اما خبرهای مرتبط با آن را از دوستانمان دنبال می‌کردیم.

وی افزود: مردم در یزد به رهبری سومین شهید محراب حضرت آیت‌الله صدوقی(ره) در مسجد روضه محمدیه گرد هم آمدند تا مراسم چهلمین روز شهادت مردم تبریز را برگزار کنند و این حرکت با شعارهای انقلابی به خیابان کشیده شد.

ناصری یزدی با اشاره به اینکه در آن زمان امکانات ضبط و فیلم برداری خیلی کم بود خاطرنشان کرد: با توجه به سخت‌گیری‌هایی که می‌شد، یکی از انقلابیون یزد دستگاه ضبط نواری را در یکی از درختان جلوی مسجد روضه محمدیه(حظیره) می‌گذارد و صدای شعارها را ضبط می‌کند.

وی که در طول سال‌های تبعید همراه امام خمینی(ره) بوده است بیان کرد: این نوار را دوستان ما برای ما ارسال کردند و نوار به امام هم رسید؛ ما هم در منزل روزهایی این نوار که حاوی شعارهای بسیار حماسی مردم یزد بود را پخش می‌کردیم و شعارها را می‌شنیدیم.

 

انتهای پیام/781/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام خمینی ره مردم یزد آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۱۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت آزادانه و شجاعانه دانشجویان غربی قابل تحسین است

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) طی نامه‌ای خطاب به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی حمایت خود را از دانشجویان حامی فلسطین اعلام کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سید علی قاسم زاده رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) طی نامه‌ای خطاب به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی حمایت خود را از دانشجویان حامی فلسطین اعلام کرد.

در متن این پیام آمده است: 

خطاب به روسای دانشگاه های ایالات متحده امریکا؛

مایلم توجه شما را به یک اصل مهم آموزش عالی جلب کنم که آزادی آکادمیک و حق آزادی بیان است، به عنوان رهبران جامعه روشنفکران، از روسای دانشگاه انتظار می‌رود که هر گونه تلاش برای سرکوب درخواست‌های عدالت را به شدت محکوم کنند.

دستگیری اخیر چندین دانشجو که شجاعانه از مردم مظلوم فلسطین حمایت کرده‌اند، از دانشگاه شما توسط پلیس دولتی نمونه بارز استفاده از زور توسط دولت برای خاموش کردن صداهای مخالف است که مایه نگرانی روزافزون است.

ما در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) از وقایع رخ داده عمیقاً متأسف و نگران هستیم، ما شدیداً به آزادی بیان اعتقاد داریم و از هیچ گونه سرکوب یا ظلم علیه افراد یا گروه‌ها به دلیل ابراز مخالفت علیه بی‌عدالتی چشم پوشی نمی کنیم، ما به ویژه نگران دانشجویانی هستیم که به دلیل اظهار نظر علیه اقدامات ظالمانه صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین دستگیر شدند.

وضعیت فلسطین برای ما بسیار نگران کننده است و ما در همبستگی با مردم فلسطین که در ماه‌های اخیر رنج‌های زیادی را متحمل شده اند می‌ایستیم، بیش از ۴۰۰۰۰ نفر از جمله بیش از ۱۰۰۰۰ کودک در ماه‌های گذشته به طرز وحشیانه‌ای کشته شده‌اند که قلب مردم را در سراسر جهان به درد می‌آورد، ما همچنین دانشجویان را به خاطر آزادی، شرافت و جوانمردی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین تحسین می‌کنیم.

ما با همه دانشمندانی که نسبت به سانسور و تبعیض رسانه‌ای و همچنین سرکوب دانشجویان توسط پلیس آمریکا ناراحت و معترض هستند، همدردی می کنیم و می ایستیم.

ما تضعیف شأن علمی را محکوم می‌کنیم. امید است همچنان به دفاع از حقوق و عدالت دانشجویان خود و حفظ حرمت عرصه علمی و آزادی بیان ادامه دهید.

مطمئن باشید که ما این موضوع را بسیار جدی می گیریم و در کنار دانشجویان دستگیر شده شما که شجاعانه از مردم مظلوم فلسطین دفاع می‌کنند، می ایستیم.

با کمال احترام از شما تقاضا داریم فرصتی برای دانشجویان فراهم شود تا مخالفت خود را با اقدامات ظالمانه صهیونیست‌ها نسبت به ملت فلسطین اعلام کنند و هرگونه اقدامی که این اصول را نقض کند به موقع و مناسب محکوم شود.

با تشکر سید علی قاسم زاده، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره)

دیگر خبرها

  • حرکت آزادانه و شجاعانه دانشجویان غربی قابل تحسین است
  • نامه محرمانه ساواک درباره عروس بزرگ امام(ره)
  • روایت شهید مطهری از کلاس درس متفاوت امام
  • دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام (ره)+ سند
  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • مطهری امام
  • روایت هجرت اجباری ابوالرضا(ع) از مدینه به عراق
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • ورزشکار جوانمرد هرگز زیر بار زور نمی رود
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود