Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@21:34:55 GMT

واکنش آمریکا به تحولات میانمار

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۲۱۵۲

واکنش آمریکا به تحولات میانمار

رئیس جمهور آمریکا سرکوب خونین اعتراضات در میانمار توسط پلیس و نیروهای امنیتی را محکوم کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا سرکوب خونین و مرگبار اعتراضات در میانمار علیه کودتای نظامیان را "کاملا ظالمانه و عصبانی کننده" توصیف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلفات اعتراضات خونین در میانمار به 459 نفر رسیدگزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل کشتار گسترده معترضان میانماری را محکوم کرد

بر اساس این گزارش نیروهای امنیتی و پلیس میانمار در یکی از خونین ترین و مرگبارترین روزهای اعتراضات این کشور بیش از 100 نفر از جمله چندین کودک را به قتل رساندند.

سازمان ملل اعلام کرده است که در اعتراضات روز شنبه در میانمار حداقل 107 نفر دیگر کشته شده اند و آمار تلفات اعتراضات داخلی در این کشور به بیش از 500 نفر رسیده است.

بایدن در اظهاراتی در جمع خبرنگاران گفت: این گونه سرکوب اعتراضات، کاملا ظالمانه و عصبانی کننده است و بر اساس گزارش هایی که دریافت کرده ام، تعداد وحشتناک و زیادی از مردم کشته اند که این کشتار واقعا غیرضروری بوده است.

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: مراسم جشن روز نیروهای مسلح میانمار به یک روز شرمساری و سرکوب تبدیل شده است.

فرماندهان ارتش آمریکا، بریتانیا،ژاپن و 9 کشور دیگر نیز اقدامات ارتش میانمار را محکوم کرده اند.

در این بیانیه آمده است: یک ارتش حرفه ای باید از معیارهای بین المللی برای انجام وظایف خود پیروی کند، یعنی حمایت و حفاظت از مردم نه آسیب رساندن به آنها.

تام اندریوز گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل نیز پیش از این در اظهاراتی گفت: اکنون وقت اقدام جامعه جهانی است، اگر شورای امنیت اقدام نکند باید یک نشست فوری بین المللی تشکیل شود. منابع مالی دولت نظامی میانمار باید قطع شود، مثل درآمدهای نفت و گاز. ارتش میانمار نباید به تسلیحات دسترسی داشته باشد.

ادامه اعتراضات خونین در میانمار علیه کودتای نظامی اول فوریه در حالی است که فعالان سیاسی و مخالفان دولت نظامی، از گروه های قومی-قبیله ای مسلح خواسته اند تا از مبارزه آنها علیه ارتش حمایت کنند.

ایالات متحده نیز روز دوشنبه تعامل تجاری میانمار را به حالت تعلیق درآورده است.

کاترین تای نماینده تجاری آمریکا رسما اعلام کرده است که واشنگتن همکاری با میانمار را متوقف کرده است. این تعلیق همکاری تجاری با میانمار تا زمانی ادامه خواهد داشت که دولت منتخب و دموکراتیک به قدرت بازگردد.

کاترین تای با انتشار بیانیه ای افزود: ایالات متحده از مردم میانمار در تلاش شان برای احیای یک دولت منتخب و دموکراتیک حمایت می کند. کشتار معترضان ، دانشجویان، کارگران و رهبران کارگری و کودکان، جامعه جهانی را متحیر کرده است. این اقدامات یک تجاوز مستقیم و آشکار به گذار این کشور به سوی دموکراسی و تلاش مردم میانمار برای دستیابی به یک آینده مرفه و آرام است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۲۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه

مردم یک روستا در هند برای رای دادن در انتخابات سراسری به سمت شعبه اخذ رای می روند./ خبرگزاری فرانسه بازدید نخست وزیر انگلیس از کارخانه ایرباس در "هرتفوردشایر" انگلیس/ PA بازدید وزیر خارجه انگلیس از یک مدرسه آموزش زبان انگلیسی در پایتخت مغولستان/ خبرگزاری فرانسه دستگاه خنک کننده هوا در شهر داکا بنگلادش/ نورفوتو حمله اسرائیل به خانه های مسکونی مردم در جنوب لبنان/ خبرگزاری فرانسه ساحل شهر رفح در جنوب نوار غزه/ خبرگزاری فرانسه مهاجرت تابستانه فلامینگوها به دریاچه ای در شهر آنکارا ترکیه/ خبرگزاری آناتولی تظاهرات مخالفان در مقابل کاخ ریاست جمهوری آرژانتین در شهر بوینوس آیرس علیه سیاست های اقتصادی دولت/ آسوشیتدپرس شعار نوشته شده روی دیوار پله های ورودی دانشگاه جورج داشنگتن در پایتخت آمریکا از سوی دانشجویان حامی فلسطین: "جو بایدن کودک کُش"/ زوما دستگیری معترضان حامی فلسطین در پایتخت آمریکا/ زوما مراسم رژه سالانه " سیک ها" در شهر نیویورک آمریکا/ زوما حضور یهودیان ضدصهیونیست در تظاهرات هفتگی حامیان فلسطین در شهر لندن/ زوما تیمی از کارشناسان خارجی، بمب بزرگ منفجر نشده ای را که توسط هواپیماهای جنگی اسرائیل به اردوگاه "نصیرات" در مرکز نوار غزه پرتاب شده را بازرسی می کنند./ APA رقصنده سنتی نقابدار در یک جشن سنتی در کاتماندو نپال/ زوما اردوگاه آوارگان جنگ داخلی سودان در کشور همسایه چاد/ گتی ایمجز خشک کردن ماهی در ساحل سنگال/ رویترز کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دیدنی های امروز؛ توفان اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین از آمریکا تا اروپا

دیگر خبرها

  • واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • معلم‌ها تحولات جهان را برای دانش‌آموزان تبیین کنند
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • نامه رهبر انقلاب به دانشجویان منشا تحولات عظیم اروپا و آمریکا شد
  • جای دانشجو زندان نیست!
  • حربه زنگ زده یهودستیزی
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود