Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@15:51:00 GMT

مشاجره روسیه و انگلیس درباره کلاه سفیدها در شورای امنیت

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۲۲۷۷

مشاجره روسیه و انگلیس درباره کلاه سفیدها در شورای امنیت

نمایندگان روسیه و انگلیس در نشست شورای امنیت سازمان ملل به مشاجره و بحث درباره نقش سازمان به‌اصطلاح کلاه سفیدها در سوریه پرداخته و طرف روسی معتقد است که حمایت از آنها سزاوار محکومیت است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "دمیتری پولیانسکی" معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست آنلاین اعضای شورای امنیت درباره سوریه اعلام کرد که دولت انگلیس بودجه مالیات دهندگان این کشور را برای حمایت از سازمان به اصطلاح بشردوستانه "کلاه سفیدها" به هدر می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"سرگئی ورشینین" معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز در این نشست یادآور شد که "خوب نشان دادن چهره" تروریست‌هایی در سوریه که با کمک سازمان "کلاه سفیدها" خود را مخالفان مسلح جلوه می‌دهند، غیرقابل قبول و مستحق محکوم شدن است.  

در پاسخ به اظهارات نمایندگان روسیه، "باربارا وودوارد" نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل به دفاع از "کلاه سفیدها" پرداخته و گفت: «هر نوع پیشنهاد برای مرتبط دانستن کلاه سفیدها با گروه‌های تروریستی در سوریه، بی اساس و غیرقابل قبول است.»

به گفته این دیپلمات انگلیسی، این سازمان جان بیش از 150 هزار نفر را در سوریه نجات داده است و اقدامات انسان دوستانه کلاه سفیدها باید مورد حمایت شورای امنیت سازمان ملل قرار بگیرد.

پولیانسکی به این سخنان پاسخ داد: «پافشاری که شرکای غربی و انگلیسی برای دفاع از سازمان به اصطلاح "کلاه سفیدها" نشان می‌دهد، باید در موارد بهتری استفاده شد. اشتیاق مقامات لندن در صرف پول مالیات دهندگان انگلیسی برای این سازمان، غیرقابل توجیه است.»

این دیپلمات روس به کنایه افزود: «من با شما همدردی می کنم. مسئله بسیار پیچیده‌ای است، به‌خصوص با توجه به سئوالات بسیار زیادی که در رابطه با ارتباط سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس با کلاه سفیدها بوجود آمده است.»

نماینده روسیه در پایان گفت: «البته واقعاً درست نیست که مسائل داخلی کشورها در نشست شورای امنیت حل و فصل شود. چنین ترفندهایی به هیچ وجه شایسته افتخار دیپلماسی هوشمندانه انگلیس نیست.»  

واکنش دمشق به بیانیه دولت آلمان درباره پذیرش رئیس گروه تروریستی «کلاه سفیدها»نگرانی روسیه از افزایش اختلافات در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای امنیت سوریه اخبار روسیه شورای امنیت سوریه اخبار روسیه شورای امنیت کلاه سفیدها سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۲۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد پیرامون: «وضعیت خاورمیانه: (سوریه)» گفت: وضعیت انسانی در سوریه همچنان وخیم است. مردم سوریه از چالش‌های اقتصادی عمیقی رنج می‌برند. بر اساس آخرین گزارش سازمان ملل متحد، ۱۶.۷ میلیون نفر، یعنی نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت سوریه، به کمک‌های بشردوستانه فوری نیاز دارند. سطح بودجه فعلی تخصیص‌یافته برای رسیدگی به بحران انسانی در سوریه نگران‌کننده است.

دیگر خبرها

  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی: شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف فوری جنگ کند
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • دیدار و گفت‌وگوی احمدیان و دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • حضور فعال ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ