Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «آداب و کسب حلال از دیدگاه قرآن و احادیث» به تبیین باید ها و نباید های معاملات و دانستن آنها می پردازد تا گرفتار کسب و درآمد حرام نشویم.

حجت الاسلام هادی اسلامی، استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به نگارش و تالیف کتاب آداب و کسب حلال از دیدگاه قرآن و احادیث گفت: انسان به عنوان موجودی نیازمند برای رفع نیازهای خود در این دنیا به دنبال کسب درآمد می‌رود تا بتواند ضمن رفع احتیاجات خویش  محتاج دیگران نباشد آسایش آرامش عزت نفس عفت و پاکدامنی سلامتی جسم و روح هر انسانی در گرو تأمین معاش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با توجه به اینکه برای کسب درآمد هم راه حلال (مشروع) و هم راه حرام نامشروع وجود دارد باید ها و نباید های معاملات  و دانستن آنها ضروری است تا گرفتار کسب و درآمد حرام نشویم.

وی افزود: از این رو کتاب آداب کسب حلال از دیدگاه قرآن و احادیث تلاشی است برای تحقق این خواسته و آشنایی هر چه بیشتر خوانندگان با چگونگی درآمد حلال است. به لطف الهی بخشی از رهنمودهای آیات قرآن کریم و پیامبر عظیم الشأن اسلام و امامان معصوم پیرامون آداب و کسب حلال در این کتاب جمع آوری شده است.

 این نویسنده کتاب تصریح کرد: مهمترین هدف از گردآوری کتاب "آداب کسب حلال از دیدگاه قرآن و احادیث" بیان رهنمودهای دینی با محوریت اخلاق بوده است تا موعظه و تذکری برای تشنگان معارف قرآن و پیشوایان راستین الهی باشد.بر همین اساس لازم به ذکر است که عزیزان برای دریافت جواب سوالات خود در مورد احکام شرعی کسب و کارباید به نظر و فتوای مراجع تقلید عظام مراجعه نمایند.

وی عنوان کرد: کتاب آداب کسب حلال از دیدگاه قرآن و احادیث در ۱۴ بخش شامل چگونگی برخورد با اموال و دارایی، قیمت‌گذاری گرانفروشی و دغلکاری،خمس و زکات،قرض الحسنه،صدقه و انفاق،دلایل افزایش روزی،سحرخیزی،عوامل ایجاد فقر،نقش نماز در افزایش روزی،یاد مرگ و وصیت و...تنظیم شده است.

گفتنی است کتاب آداب کسب حلال از دیدگاه قرآن و احادیث مباحث مورد نیاز برای هر کاسب  را ارائه می دهد در گذشته‌های دور بازاریها برای کسب روزی حلال دوره‌های مکاسب می‌گذراندند. اما همه آن مباحث پیچیده لازم به مطالعه نیست و این کتاب موارد مورد نیاز و مهم را بیان کرده است به جز موارد اختلافی احکام که باید هر شخص از مرجع تقلید خود سوال کند.

 

پایان پیام/296

منبع: شبستان

کلیدواژه: حجت الاسلام هادی اسلامی کسب حلال خبرگزاری شبستان کتاب آداب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۲۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود

مسئول اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات خراسان شمالی گفت:آزمون سراسری نوزهمین دوره آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور جمعه چهاردهم اردیبهشت ساعت هشت و نیم صبح در مجتمع شهیدین نرسیده به دانشکده علوم قرآنی برگزار می‌شود.
 سید ناصرحسینی افزود: در این دوره ۸۶ نفر از حافظان (۳۴ آقا و ۵۲ شرکت کننده خانم) در ۳ بخش (حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حافظ کل) شرکت کردند که ۱۷ نفر از حافظان اهل سنت و مابقی از اهل تشیع هستند.
وی گفت: افراد شرکت کننده در این آزمون، هشت نفر با مدرک کارشناسی ارشد، هشت نفر دانشجو ۲۳ نفر کارشناسی، ۱۴ نفر دانش آموز، ۱۵ نفز دیپلم و ۱۸ نفر نیز در مقطع زیر دیپلم هستند.

در خراسان شمالی بیش از دو هزار نفر حافظ قرآن کریم وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • ششمین دوره مسابقات حافظان قرآن استان بوشهر در جزیره شیف برگزار شد
  • «دیکتاتوری با اخلاق سگی» به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در زنجان
  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • رونمایی از کتاب در جستجوی آداب آبادانی در یزد
  • قرآن؛ کتاب زندگی/ قرآن، نور و رحمت و هدایت به سوی خیر و سعادت است
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون
  • جانبازانِ «نون‌ خ» و سرگذشت تلخ یک بازیگر