Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، علی ربیعی سخنگوی دولت در اولین نشست سال جدید که پیش از ظهر امروز برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: ۱۲ فروردین نماد رفراندوم محور بودن نظام جمهوری اسلامی است پدران قانون اساسی تمهیدات اندیشیدند که هم تغییرات در نگاه نسلی از طریق صندوق‌ها نمایان شود و هم مردم بدانند که صندوق‌های رای میراث گرانبهایی است که نباید مورد غفلت قرار گیرد و همه وظیفه داریم تمهیداتی را بیندیشیم که هر نسلی بتواند اندیشه و نظر خود را به صندوق رای بیندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌ دولت در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ تلاش دارد به حکم وظیفه ذاتی خود در جلب مشارکت عامه مردم در تعیین سرنوشت سیاسی اجتماعی و اقتصادی، تسهیل‌گر حضور مردم بر سر صندوق‌های رای باشد. ما در سال ۱۴۰۰ وارد چند ماه پایانی دولت شده‌ایم. مایلم در اولین سخنگویی سال جدید به استحضار ملت شریف برسانم که دولت در ماه‌های باقی مانده با تمام توان و با کمترین وقفه برنامه‌هایی را دنبال خواهد کرد. بدون تردید عقب راندن تحریم تا آخرین روز کار دولت به طور مستمر ادامه خواهد یافت. ما مصمم هستیم که اجازه ندهیم تحریم‌های غیرقانونی آمریکا اخلالی در مسیر توسعه و همکاری سازنده با جامعه بین‌الملل ایجاد کند اما در عین حال تلاش دولت برای رفع تحریم‌ها تا آخرین روز کاری دولت متوقف نخواهد شد. 

سخنگوی دولت گفت:‌ ما به ناقضان برجام می‌گوییم که هرچه زمان لازم باشد در اختیار خواهند داشت اما باید بدانند که هر روز تعلل بیشتر در لغو تحریم‌ها علیه ایران نه تنها شانس احیای برجام را به عنوان اولین و آخرین راهکار در دسترس برای کنار گذاشتن اختلافات کمتر می‌کند بلکه آنها را برای بدست آوردن چشم اندازی بهتری از روابط  با ایران دورتر خواهد کرد. 

ربیعی تاکید کرد:‌ ما اطمینان داریم که دولت آمریکا هیچ راه منطقی جز بازگشت به برجام و رفع کامل تحریم‌ها ولو بعد از پایان دولت دوازدهم پیش رو ندارد. اما بنا بر مسئولیت دولت به پاسخگویی به مردم رفع تحریم‌ها یکی از مهمترین اولولیت‌های دولت باقی خواهد ماند. 

خبر در حال تکمیل است...

پربیننده ترین جزئیات دو نوبت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی سراب افزایش حقوق کارمندان دولت قدمی دیگر تا رفع انحصار سردفترداران با رای شورای رقابت/ عدم تضاد نظر شورای رقابت با رای دیوان عدالت اداری رای شورای رقابت بر حذف انحصار سردفتری/ ظرفیت گذاری دفاتر اسناد رسمی؛ صلاحیت گزینی یا انحصار طلبی؟! بحران صندوق‌های بازنشستگی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: برجام برجام تحریم ها صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۲۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح نور باید مستمر و اثربخش باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه شورای معاونین دادستانی کل با حضور اعضا و به ریاست حجت الاسلام والمسلمین موحدی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دادستان کل کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری، وی را نمونه‌ای از انسان خردمند و عالم دانست و گفت: شهید مطهری در دوران زندگی پربرکت خویش، خدمات بسیار زیادی را به انقلاب اسلامی داشتند و انصافاً انتساب روز شهادت وی به روز معلم یک عنوان مناسب است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) همه آثار شهید مطهری را مفید می‌دانستند، گفت: اندیشه‌های این شهید والامقام در عرصه‌های دینی و اجتماعی بسیار گران بها بوده و اگر نسل جوان ما با نگاه دینی و سیاسی شهید مطهری آشنا شوند جامعه‌ای فرهیخته‌تر و با بصیرت خواهیم داشت.

اجرای طرح نور باید مستمر و اثربخش باشد

دادستان کل کشور در ادامه این جلسه با اشاره به طرح نور فراجا، گفت: باید فراجا و مسئولان قضائی در تمامی حوزه‌ها به وظیفه قانونی خود عمل کنند و اجرای صحیح طرح نور مستمر و اثربخش باشد.

باید قدردان حافظان امنیت بود

دادستان کل کشور، امنیت را یک نعمت الهی دانست و گفت: نفس وجود پلیس در جامعه امنیت‌ساز است و بدون حضور پلیس برای هیچکس امنیت معنا نخواهد داشت، پلیس هم امنیت‌ساز و حافظ امنیت است.

وی ادامه داد: مردم قدردان فرزندان خود در تمامی حوزه‌های امنیتی و انتظامی بوده و واقف هستند که با تلاش شبانه‌روزی حافظان امنیت است که در همه جای کشور پهناور امنیت و آسایش حرف اول را می‌زند. بنابراین، قانون هم از اقدامات آنان دفاع کرده است و تمرد از دستورات پلیس را جرم و قابل تعقیب می‌داند.

برخی در مقابل جنایات تروریست‌ها ساکت و مدافع مجرمان هستند

حجت الاسلام والمسلمین موحدی به انتقاد از رویه برخی افراد در حمایت از افراد مجرم پرداخت و گفت: متأسفانه عده‌ای در کشور تحت القائات معاندین از یک مجرم حمایت می‌کنند، ولی در قبال جنایات تروریست‌های اجاره‌ای که اخیراً تعدادی از حافظان امنیت را به شهادت رساندند سکوت در پیش گرفته‌اند. این افراد اندک، غیرت و تعصب دینی، ملی و وطنی خود را زیر پا گذاشته و البته باید بدانند اقدامات آنان رصد می‌شود.

هیأت نظارت بر مطبوعات به وظیفه خود عمل کند

در ادامه دادستان کل کشور به لزوم حفظ امنیت روانی جامعه تاکید کرد و گفت: برخی از جراید و روزنامه‌ها عناوین و تیتر صفحه اول را عمداً به گونه‌ای تنظیم می‌کنند که ضمن اینکه برای معاندین خوشایند می‌شود، موجب ناامنی و مخدوش شدن امنیت روانی جامعه نیز می‌گردد. با توجه به مسبوق به سابقه بودن این رفتار در برخی از جراید لازم است هیئت نظارت بر مطبوعات به فلسفه وجودی خود توجه کند و نظارت قانونی بر عملکرد و فعالیت مطبوعات را جدی بگیرد.

نهادهای مسئول بر فضای مجازی نظارت بیشتری داشته باشند

حجت الاسلام والمسلمین موحدی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع فعالیت شبکه‌های معاند و صهیونیستی در فضای مجازی پرداخت و گفت: طبق قانون هر نوع همکاری با شبکه‌های معاند جرم است، لذا نهادهای نظارتی باید نسبت به شناسایی افرادی که با این شبکه‌ها همکاری دارند اقدام کنند و افراد مجرم را با مستندات، به دستگاه قضائی معرفی کنند

وزارت امور خارجه و ستاد حقوق بشر بیش از گذشته در میدان روشنگری و مطالبه‌گری باشند

وی با اشاره به نقض گسترده حقوق بشر در کشورهای مدعی آزادی و دموکراسی گفت: امروز غرب و هم‌پیمانانشان از رژیم صهیونیستی که حقوق ملت فلسطین را به صورت گسترده تضییع می‌کند حمایت دارند، اما در کشور خود مخالف جدی آزادی بیان و اعتراض مردم و دانشجویان به توحش رژیم صهیونیستی هستند.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: این کشورها با تمام وقاحت ادعای حقوق بشری دارند و کشورهای آزاد را متهم به نقض این حقوق کرده و علیه آنان قطعنامه صادر می‌کنند، در حالی که دست پلید آنان برای مردم آزادی‌خواه عالم رو شده و دیگر اعتباری حتی در بین مردم و ملت خود ندارند.

وی در پایان گفت: در این راستا وزارت امور خارجه و ستاد حقوق بشر ایران باید فعال‌تر از گذشته، در عرصه بین‌الملل از حقوق ملت آزادی خواه دفاع کنند و نفاق مدعیان حقوق بشر را بیشتر به دنیا معرفی کرده و از مکانیسم‌های موجود برای محکومیت آنان استفاده کنند.

کد خبر 6094235

دیگر خبرها

  • اجرای طرح نور باید مستمر و اثربخش باشد
  • شبیخون پلیس آگاهی تهران به ۵۷ سارق حرفه ای خودرو
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • پیشنهاد ۵ ساله شدن سقف قراردادهای موقت به دولت رفت
  • خبر خوش برای کارگران/ شکل قراردادهای موقت تغییر می‌کند؟
  • کریدور ریلی خواف - هرات، گرفتار تحریم‌های داخلی است
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش