Web Analytics Made Easy - Statcounter

 حجت‌الاسلام حسن درویشیان روز سه‌شنبه در نشست با فعالان اقتصادی شهرک صنعتی شماره ۲ خرم آباد اظهار کرد: باتوجه به تاکید مقام معظم رهبری بر شعار سال، امیدواریم موانع تولید و سرمایه‌گذاری را امسال به حداقل ممکن برسانیم.

وی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری شعار سال را "تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" نامیدند، موانع مربوط به قوانین و مقررات را شناسایی کرده ایم که باید با اولویت نسبت به آن قوانینی که بیشتر مورد اطلاع است از طریق مجلس شورای اسلامی اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: باید با هماهنگی بین بخشی در استان برای برطرف کردن مشکلاتی که نیاز به قانون و مصوبه ندارد تلاش کرد که یکی از این موضوعات واحدهای در تملک بانک‌ها است.

حجت‌الاسلام درویشیان گفت: موضوع افرادی که بدهی بانکی دارند، قبل از اینکه بخواهد در مرجع قضایی مورد بررسی قرار گیرد توسط همکاران ما بررسی می شود و بانک‌ها نیز باید سودهای مازاد محاسبه شده را اصلاح کنند.

وی بیان کرد: سودهای قانونی برای برخی از واحدهای تملک شده به دلیل عدم پرداخت به موقع اقساط تسهیلات، محاسبه شده است که باید یا استمهال شود یا دوباره تسهیلاتی در اختیار بگیرند تا واحد آنها از تملک خارج شود.

وی با بیان اینکه بانک‌ها اداره کننده خوبی برای واحدهای تولیدی نیستند ادامه داد: خود بانک ها مدعی هستند دنبال تملک نیستند، اما عدم پرداخت بدهی باعث تملک شده است که بر اساس قانون هم ظرف سه سال باید واگذار کنند.

حجت الاسلام درویشیان ادامه داد: لرستان تقریبا اولین استان از نظر نرخ بیکاری می‌باشد در حالیکه در ظرفیت‌های منابع آبی، استان سوم است که در صورت فعال شدن ظرفیت‌های صنعتی و واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل، بخش زیادی از مشکلات اشتغال استان برطرف می‌شود.

وی گفت: بر حسب منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلان قوه قضاییه، یکی از دستورات و اولویت‌های کاری خود را حمایت از تولید، کارآفرینی و افزایش اشتغال قرار داده‌ایم که در حد اختیارات و وظایف می‌توانیم کار کنیم اما بخش عمده‌ای مربوط به حوزه اجرا است.

حجت الاسلام درویشیان ادامه داد: اگر قوانین به موقع و درست اجرا شود بسیاری از مشکلات را نخواهیم داشت بنابراین عدم اجرای قانون به عنوان یک ترک فعل مورد پیگیری و پیگرد قرار می‌گیرد.

وی گفت: اینکه رهبری سالهاست شعار سال را در حوزه اقتصادی تعیین و امسال به صورت ویژه مانع زدایی را مطرح کردند، نشان می‌دهد مانع‌هایی وجود دارد که تولید هنوز آنگونه که باید رونق پیدا نکرده است.

وی افزود: بخشی از موانع مربوط به قوانین و بخشی هم مربوط به عدم هماهنگی، همکاری و جدیت در رفع مشکل واحدها است.

۴۶

کد خبر 1499855

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۳۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجت‌الاسلام طهماسبی رییس کل دادگستری استان یزد شد

رییس کل دادگستری استان یزد با حکم رئیس قوه قضاییه منصوب شد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام حسین طهماسبی را به سِمت ریاست کل دادگستری استان یزد و ریاست شعبه اول دادگاه تجدیدنظر این استان منصوب کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در شهرستان مشهد
  • کشف سکه‌های عتیقه مربوط به دوران اشکانیان از مسافر یک قطار
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • حجت‌الاسلام طهماسبی رییس کل دادگستری استان یزد شد