Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری گیلان، ارسلان زارع صبح امروز در دیدار با معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به آسیب های وارده به بخش های مختلف جامعه، اقتصاد و معیشت به ویژه حوزه گردشگری در سال گذشته اشاره و عنوان کرد : امید است با مهار بیماری، رعایت پروتکل ها و توسعه تزریق واکسن شاهد بازگشایی کامل مشاغل به ویژه در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های متعدد گیلان در سه حوزه مأموریتی این وزارتخانه گفت : مردم گیلان قبل و بعد از اسلام و دوره معاصر همواره در فعالیت های اجتماعی، سیاسی، مذهبی و اقتصادی اثرگذار بوده اند و آثار تاریخی برجای مانده از این دوران ها گواه این مدعاست.

نماینده عالی دولت در گیلان تکمیل زیرساخت ها و سرمایه های موجود در استان، ثبت ملی و جهانی آثار تاریخی و صیانت و حفاظت از آنان را در ارتباط بیشتر با جامعه جهانی به ویژه گردشگران بسیار موثر دانست و افزود: دولت یازدهم و دوازدهم در بهره گیری از مواهب طبیعی و خدادادی بی نظیر گیلان با شناسایی بیشتر ظرفیت ها و معرفی به سرمایه گذاران، اهتمام جدی داشته که سال گذشته از سال های درخشان این حوزه بوده است.

وی با بیان اینکه در برخی از روستاهای گیلان بیش از ۵۰ درصد اشتغال ساکنان مربوط به بخش صنایع دستی است، ثبت جهانی چادر شب بافی قاسم آباد رودسر با حمایت های ملی و استانی را یکی از اقدام های موثر صورت گرفته عنوان و خاطرنشان کرد: این اقدام علاوه بر اینکه مایه مباهات و افتخار برای گیلانیان است؛ موجب استقبال و ابراز علاقمندی مردم در نقاط مختلف کشور و دنیا شده است.

وی بر ضرورت تلاش مضاعف برای رفع موانع ثبت جهانی شهرک تاریخی ماسوله تأکید کرد و گفت: طرح جامع میراث فرهنگی محور اجرای هر پروژه در این منطقه قرار گرفته چراکه این شهرک تاریخی منطقه ای ارزشمند برای جذب گردشگر خارجی محسوب می شود و نیازمند حمایت های ملی است.

استاندار گیلان، منطقه آزاد انزلی را یک ظرفیت مستعد برای سرمایه گذاران عنوان و با اشاره به اینکه به زودی فرآیند احداث یک هتل پنج ستاره در این محدوده آغاز می شود، گفت: در سال های اخیر، مراکز اقامتی و هتل های خوبی در گیلان از جمله در حوزه بوم گردی به عنوان یکی از برنامه های جدی دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسیده که علیرغم شیوع کرونا احداث این مراکز متوقف نشد و انتظار می رود بیش از گذشته شاهد پیشرفت این بخش باشیم.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اشراف کامل دکتر زارع استاندار به مأموریت های این وزارتخانه را از مهمترین عوامل موفقیت گیلان در این بخش عنوان کرد و گفت: کسب رتبه دوم در حوزه گردشگری، رتبه سوم در صنایع دستی و رتبه چهارم در بخش میراث فرهنگی توسط استان گیلان نشان از تلاش ها و اهتمام صورت گرفته است.

جواد واحدی به واردآمدن خسارت های سنگین به حوزه گردشگری به ویژه در استان های گردشگرپذیر کشور براثر شیوع بیماری کرونا اشاره و تأکید کرد که با توجه به مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر سفر به استان های کم خطر از هموطنان می خواهیم رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.

برچسب‌ها رشت استانداری گیلان گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت استانداری گیلان گیلان رشت استانداری گیلان گیلان اخبار کنکور میراث فرهنگی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۳۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش آقاجانی عصر شنبه در همایش گرامیداشت روز کار و کارگر در جمع کارگران و کارگزاران مجتمع دخانیات گیلان در رشت اظهار کرد: تکریم از کارگران و جامعه کارگری و بهبود پرداخت دستمزد و مزایا موجب شور و نشاط می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در این استان خبر داد و بیان کرد: بالا رفتن ضریب امنیت شغلی در گیلان کاهش نرخ بیکاری را توأم شده است.

آقاجانی با بیان اینکه بازار عرضه و تقاضای کار در گیلان به تعادل نسبی رسیده است، گفت: امنیت شغلی برای کارگران گیلانی نسبت به گذشته تضمین شده است.

وی با بیان اینکه پرورش نیروی ماهر در شرکت‌ها اتفاق می‌افتد، افزود: امروزه احساس اینکه پشت درب کارخانه‌ها نیروی کار ماهر و آماده وجود دارد، دور از منطق است.

ارتباط مستقیم توسعه کشور با جامعه کارگری

«محمدرضا احمدی سنگری» نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تبریک روز کارگر، اظهار کرد: کارگران همچون حافظان امنیت و سلامت و دیگر گروه‌ها در شبانه‌روز برای ارتقای کشور زحمت می کشند.

به گفته وی جامعه کارگری در پایداری امنیت اقتصادی کشور، رشد، توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور سهیم هستند.

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اثر مستقیم حال خوب کارگر با حال خوب جامعه، بیان کرد: اگر حال کارگر و اقتصاد خوب باشد جامعه در مدار پیشرفت و توسعه قرار می‌گیرد.

کد خبر 6090374

دیگر خبرها

  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان
  • توسعه فعالیت‌‌های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در مرکزی
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد