Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله رئیسی با تاکید بر ضرورت برخورد بازدارنده با پدیده قاچاق چوب، به دادگستری ها و تعزیرات توصیه کرد که احکام صادره از سوی آنها در زمینه مقابله با قاچاق چوب و سرعت رسیدگی آنها در این زمینه بازدارنده باشد تا شاهد افزایش قاچاق چوب در کشور نباشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه احیا حقوق عامه در حوزه کشاورزی که با حضور مسئولین استانی و نخبگان حوزه کشاورزی استان لرستان برگزار شد، اظهار داشت: استان لرستان یکی از قطب های کشاورزی کشور است که بکارگیری ظرفیت‌های کشاورزی در استان نقش بسزایی در افزایش تولید، اشتغال و کاهش بیکاری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به منابع آبی فراوان، هوای مساعد، زمین بسیار حاصلخیز و از همه مهمتر نیروی انسانی مستعد و آماده برای کار و تلاش و افزایش تولید در استان لرستان اشاره کرد و افزود: اگر بستر برای کار و تولید در کشور آماده نشود خسارت بسیار بزرگی ایجاد خواهد شد.

رئیس دستگاه قضا عنوان کرد: بکارگیری فناوری‌های روز در امور کشاورزی، افزایش بهره وری، ایجاد ارزش افزوده، ارتقاء کیفیت محصول، صرفه جویی در آب و همچنین صادرات محصولات کشاورزی را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به واگذاری مجموعه کشت و صنعت، گفت: در مقطع نخست واگذاری مجموعه کشت و صنعت لرستان به بخش خصوصی این مجموعه به یک ویرانه تبدیل شد در حالی که در مقطع دوم خصوصی سازی، همگان شاهد آبادی کامل این مجموعه بودند.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: اصل در خصوصی سازی آن است که بخش خصوصی، مجتمع‌ها و کارخانه های تولیدی کشور را آباد کند، علاوه بر دولت و سازمان جهاد کشاورزی، همت سرمایه گذاران و مردم منطقه نیز در آباد کردن کارخانه‌های تولیدی بسیار مهم است.

وی بیان کرد: اعطای تسهیلات به همه بخش های کشاورزی باید به نحوی باشد که در نهایت محصول کشاورزی به صورت ارزان و با کیفیت به دست مصرف کننده برسد.

رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: بسیاری از صاحبنظران و متخصصان معتقدند که درآمد توسعه گیاهان دارویی می تواند از درآمد نفت برای کشور بیشتر باشد. استان لرستان منطقه ای مستعد برای توسعه کاشت گیاهان دارویی است که توسعه کاشت گیاهان دارویی در این منطقه می تواند برای 40 هزار نفر اشتغالزایی ایجاد کند.

وی به لزوم محافظت از جنگل های زاگرس و درخت های بلوط در استان لرستان اشاره کرد و افزود: محافظت از جنگل ها و درخت های بلوط در مناطق حاشیه ای زاگرس، می تواند تا حد قابل توجهی از سیلاب ها و بسیاری از مخاطرات مربوط به امور کشاورزی جلوگیری کند.

آیت الله رئیسی با تاکید بر ضرورت برخورد بازدارنده با پدیده قاچاق چوب، به دادگستری ها و تعزیرات توصیه کرد که احکام صادره از سوی آنها در زمینه مقابله با قاچاق چوب و سرعت رسیدگی آنها در این زمینه بازدارنده باشد تا شاهد افزایش قاچاق چوب در کشور نباشیم.

وی ضمن انتقاد از معطل ماندن برخی پرونده ها به مدت زیاد در کمیسیون های رفع اختلاف، بر تسریع رسیدگی به پرونده ها در این کمیسیون ها و همچنین افزایش شعب کمیسیون های رفع اختلاف تاکید کرد و گفت: به هیچ وجه معنا ندارد که پرونده یک کشاورز به مدت 5 سال در کمسیون رفع اختلاف معطل بماند؛ در صورت تسریع در رسیدگی به پرونده های موجود در کمیسیون های رفع اختلاف، بسیاری از این پرونده ها به دستگاه قضایی کشیده نمی شوند.

رئیس قوه قضاییه درراستای اجرای طرح کاداستر در کشورعنوان کرد: ان شاالله تا آخر سال جاری، اجرای طرح کاداستر در کشور به نتایج خوبی خواهد رسید.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه شورای عالی آب به عنوان مرجع تقسیم عادلانه آب در کشور، باید به سرعت در خصوص دعاوی موجود در این زمینه اقدام کند، تصریح کرد: مردمی که در مجاورت منابع آبی زندگی می کنند نباید در دسترسی به این منابع با محدودیت روبرو باشند.

وی کشاورزی گلخانه ای در محوطه های درون شهری را اقدام بسیار پسندیده ای عنوان کرد و افزود: استان لرستان در این زمینه می تواند به عنوان یک الگو به تمام کشور معرفی شود.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به ضرورت حفظ حریم رودخانه ها در کشور خاطرنشان کرد: سیل دو سال گذشته استان لرستان نشان داد که عدم رعایت چارچوب های مربوط به ساخت و ساز و رعایت نکردن حریم رودها و رودخانه‌ها، می تواند آثار منفی جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

وی بر ضرورت توسعه سدسازی و آبخیزداری در استان لرستان تاکید کرد و گفت: در صورتی که اعتبارات کافی برای سدسازی وجود نداشته باشد، باید مقوله آبخیزداری بیش از پیش جدی گرفته شود.

رئیس دستگاه قضا همچنین گفت: اینکه یک فوق لیسانس کشاورزی سر خود را بالا بگیرد و در زمین های کشاورزی به کار و تلاش بپردازد، یک افتخار برای او و همه ما محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: آیت الله رئیسی رفع اختلاف کمیسیون ها پرونده ها قاچاق چوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۳۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی مربوط به سال ۱۳۹۸است

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحسن حسینی صبح امروز سه شنبه در گفت و گویی رسانه ای اظهار کرد: با صدور مجوز فصل پنجم کاوش از سوی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی کشور، هیأت باستان‌شناسی به منظور کاوش علمی و نجات‌بخشی در محل محوطه تاریخی جوبجی حضور یافت که به دنبال آن، کاوش کاملاً علمی باحضور کارشناسان متخصص باستان‌شناس و مرمت‌گر انجام شد که حاصل این کاوش‌ها کشف تعدادی تابوت بود که در بعضی از آن‌ها بقایای اسکلت انسانی وجود داشت.

معاون میراث‌فرهنگی خوزستان ادامه داد: از همین‌رو، با حضور کارشناس مرمت‌گر در هیأت، اقدامات علمی و مرمتی اولیه روی تابوت‌ها و اسکلت‌ها انجام شد و سپس با ساماندهی اصولی، همه تابوت‌ها به منظور اقدامات بعدی از جمله مستندنگاری و مرمت، به کارگاه و آزمایشگاه پایگاه میراث‌جهانی منتقل شدند که در محیط آزمایشگاهی و کاملاً علمی مطالعات و اقدامات حفاظتی انجام شد و در حال حاضر نیز این تابوت‌ها در انبار قرار دارند و به محض راه‌اندازی موزه باستان‌شناسی رامهرمز، همه اشیاء و تابوت‌ها به موزه رامهرمز انتقال خواهند یافت.

او افزود: از آغاز کار دولت سیزدهم، حفظ و حراست از اموال و اشیای ملی در اولویت کار میراث‌فرهنگی قرار گرفته و در سال جدید هم به منظور ساماندهی این تابوت‌ها و نیز اشیا و اموال فرهنگی پنج شهرستان دیگر، تأمین اعتبار انجام داده‌ایم.

حسینی با اشاره به ویدیوی منتشر شده در خصوص نابودی اسکلت های کشف شده در جوبجی گفت: بعد از گذشت پنج سال دوباره این فیلم که در زمان خود پاسخ داده شده بود را بازپخش شده است.

او افزود: در هر هیأت کاوش باستان‌شناسی حداقل یک نفر مرمت‌گر و یک نفر استخوان‌شناس وجود دارد که اقدامات و موارد حفاظتی اولیه را روی اشیاءِ مکشوف انجام می‌دهند.

معاون میراث‌فرهنگی خوزستان بیان کرد: اشیا و اموال حاصل از کاوش‌های جوبجی در محل استاندارد و مخزن امن قرار دارند، بخش از کشفیات هم در مجهزترین آزمایشگاه‌های میراث‌فرهنگی کشور توسط کارشناسان مرتبط و مجرب در دست بررسی هستند.

کد خبر 6092965

دیگر خبرها

  • ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی است
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار افزایش می یابد
  • استرداد اموال و بدهی های بابک زنجانی؛ زمینه تبدیل اعدام به ۲۰ سال حبس!
  • تولید زعفران ۷۰ درصد افت پیدا کرده است/صادرات با نام دیگران
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی مربوط به سال ۱۳۹۸است
  • افزایش حقوق سربازان به اجرا در می آید؟
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • افزایش حقوق سربازان اجرایی می‌شود؟
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی