Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی حاجیان ظهر امروز در قرارگاه نوروزی انتظامی استان کرمانشاه با تبریک فرا رسیدن ایام نوروز و نیمه شعبان، با ابلاغ سلام فرمانده ناجا به مردم و کارکنان انتظامی استان، اظهار کرد: نیروی انتظامی یکی از ارکان اصلی در تأمین نظم و امنیت جامعه به شمار می‌رود که بیشترین تعامل را هم با اقشار مختلف مردم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دیدگاه فرماندهان ناجا خصوصاً سردار اشتری بر مبنای پلیس باید از مردم، برای مردم و در خدمت آنها باشد، افزود: این نگاه اعتقادی و جهادی باعث شده تا کارکنان نیروی انتظامی همواره در کنار مردم حضور داشته باشند و برای تأمین امنیت آنها از جان مایه بگذارند.

معاون اجتماعی ناجا تصریح کرد: چتر امنیتی پلیس امروز به پهنای جمهوری اسلامی است و کارکنان وظیفه شناس ناجا با همه توان برای امنیت بخشی در جامعه و خدمت گذاری به مردم در عین مقابله مجدانه با مجرمان تلاش می‌کنند.

حاجیان با اشاره به تعریف ۳۶ وظیفه برای پلیس در قانون، گفت: همکاران ما به همه وظایف تعریف شده خود آگاه بوده و بر مبنای آن نیز توانسته‌اند امنیت بسیار مطلوبی را در کشور و جامعه ایجاد کنند.

وی در عین حال به مطالبه گری پلیس اشاره و خواستار مشارکت جدی تر دستگاه‌ها در بحث امنیت آفرینی شد و گفت: در موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند سرقت، اعتیاد، فقر و بیکاری و … نهادهای زیادی مسئولیت دارند که اگر آنها نیز در کنار پلیس به وظایف و مسئولیت‌های محوله عمل کنند شاهد وضعیت بسیار بهتری خواهیم بود.

حاجیان یادآوری کرد: در همین راستا و با توجه به اینکه اعتیاد و توزیع مواد مخدر یکی از اصلی ترین معضلات اجتماعی جامعه است پلیس در سال گذشته توانست بیش از یک هزار تن انواع مواد مخدر را کشف کند که در نوع خود رکوردی قابل توجه به شمار می‌رود.

سخنگوی ناجا در ادامه به تبین مهمترین برنامه‌های نیروی انتظامی در سال ۱۴۰۰ اشاره و بیان کرد: امسال نیروی انتظامی مبنا را بر تحول در فرایندها و روش‌ها و حرکت شتابان تر به سمت هوشمندی قرار داده است.

وی با بیان اینکه پلیس امسال به سمت پیش رویدادی حرکت می‌کند، گفت: با این روش می‌توان بهتر از وقوع بسیاری جرایم پیشگیری کنیم.

معاون اجتماعی ناجا خاطرنشان کرد: ارتقا هوش سازمانی و هوشمندسازی به منظور پیشگیری، مهار و کشف جرایم نیز توسط فرمانده ناجا به کلیه ستادهای انتظامی استان‌ها ابلاغ شده است تا بر این مبنا حرکت بهتری نسبت به سال‌های گذشته در راستای امنیت بخشی صورت گیرد.

حاجیان در بخش دیگری از سخنان خود به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: پلیس برای کمک به تحقق شعار معظم له آمادگی کامل دارد و برنامه‌های لازم را عملیاتی می‌کند.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های پلیس برای تحقق شعار سال مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که اگر به درستی اجرا شود نقش بسزایی در افزایش و رونق تولیدات داخلی که مد نظر رهبر معظم انقلاب قرار دارد، خواهد داشت.

سخنگوی ناجا تصریح کرد: بدون شک تحقق شعار سال، می‌تواند بخش اعظمی از تحریم‌های دشمنان را نیز بی اثر کرده و شاهد شکوفایی، رونق و پویایی بیش از پیش اقتصاد جامعه باشیم که البته این هم مستلزم همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهاست.

استفاده بهینه از ظرفیت فضای مجازی در دستور کار پلیس

معاون اجتماعی نیروی انتظامی در ادامه استفاده بهینه از ظرفیت فضای مجازی را یکی دیگر از برنامه‌های پلیس در سال جاری عنوان کرد و گفت: پلیس همانگونه که در فضای حقیقی جامعه حضوری آگاهانه و مؤثر دارد در فضای مجازی نیز امسال همین رویه را جدی تر از قبل دنبال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مردم همان گونه که شاهد حضور مقتدرانه و امنیت بخش پلیس در جامعه هستند باید این امنیت را در فضای مجازی که به بخش قابل توجهی از زندگی شهروندان تبدیل شده نیز احساس کنند.

حاجیان خاطر نشان کرد: در همین راستا قرارگاه فضای مجازی در معاونت اجتماعی نیروی انتظامی راه اندازی شده و امسال با توجه به تاکید فرمانده ناجا به شکل بهینه از ظرفیت‌های این فضا برای تحقق هرچه بیشتر برنامه‌های پلیس استفاده می‌شود.

کد خبر 5178059

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه ناجا سخنگوی ناجا نیروی انتظامی قاچاق کالاو ارز شعار سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها فضای مجازی ویروس کرونا نیمه شعبان شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف امام زمان حضرت مهدی عج عکس استانها تردد وسایل نقلیه گرگان اردبیل خرم آباد نیروی انتظامی فضای مجازی تحقق شعار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۳۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌مهم‌ترین ‌در تحقق شعارهای سال، توجه به حمایت از تولید ملی است

ایسنا/فارس مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به نام‌گذاری سال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب، مهم‌ترین مسئله فرهنگی کشور در تحقق شعارهای سال را توجه مردم به مسئله حمایت از تولیدات و محصولات وطنی دانست.

حمیدرضا قانعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به نام‌گذاری سال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: ایده اصلی طرح شعار سال توسط مقام معظم رهبری ذاتاً یک امر فرهنگی و فرهنگ‌ساز است و پیش از آنکه شعار مطرح شود، باید در مقام راهبرد قرار بگیرد و کلان حرکت جامعه را تنظیم و هدایت کند که در بطن خود به فرهنگ‌سازی و جهت‌گیری‌های فرهنگی متناسب با شعار سال توسط مردم و مسئولان منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه طی سالیان گذشته که عمده شعارها رنگ و بوی اقتصادی داشته‌اند، به الزامات فرهنگی تحقق آن راهبرد اقتصادی کمتر توجه شده است، افزود: در سال ۱۳۹۷ رهبری معظم انقلاب در شعار سال حمایت از کالای ایرانی را مطرح کردند و آن را مهم‌ترین عامل تحقق اقتصاد مقاومتی دانستند و به واقع  مهم‌ترین مسئله فرهنگی کشور ما در تحقق شعارهای اقتصادی توجه مردم به مسئله حمایت از تولیدات و محصولات وطنی است.

قانعی با تصریح اینکه در کشور ما فرهنگ استفاده و حمایت از کالای وطنی همچنان در میان مردم نیازمند تقویت است، گفت: در شرایط کنونی حمایت از کالای داخلی در اقتصاد ایران حرف اول را می‌زند. این امر نیاز به بسترسازی و تولید محتوای فرهنگی مداوم جهت حمایت از کالای داخلی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان کرد: تمرکز بر تولید محتوای خلاقانه، افزایش کیفیت محصولات و پایبندی مسئولان و چهره‌های ملی به استفاده از تولیدات داخلی و همچنین نشان‌سازی برای تولیدات ملی فاخر و رقابت‌پذیر و جبران برخی از این هزینه‌ها توسط دولت می‌تواند کمک ارزشمندی به تولید ملی باشد.

وی با بیان اینکه  در بخش دوم شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) علاوه بر توجه به جهش تولید راهبرد جدیدی به نام مشارکت مردم نیز مطرح می‌شود، افزود: مشارکت مردم وجوه مختلفی خواهد داشت. یکی از آن‌ها قطعا اهتمام به مصرف کالای داخلی و توجه به فرهنگ مصرف کالای وطنی توسط مردم است اما مسئله مهم‌تر بستر سازی و فراهم کردن زمینه حضور مردم در امر تولید است. رفع موانع و بروکراسی‌های مرسوم، تسهیل فرآیندهای صدور مجوز و بسیاری از اقدامات تشویق‌کننده و ترغیب‌کننده مردم به مشارکت در امر تولید سیاست مترقی و پیشروانه‌ای است که رهبر معظم انقلاب حکیمانه و هوشمندانه در شعار سال به آن اشاره می‌کنند.

قانعی با بیان اینکه در واقع شعار بازگشت به مردم راهبرد قطعی و ناگزیر جمهوری اسلامی در همه ابعاد است، گفت: طی سالیان گذشته هرکجا امورات به مردم واگذار شد، نتایج شگرفی مشاهده شد و موفقیت‌های چشمگیری حاصل شد؛ اینکه مردم در همه ابعاد مسائل اقتصادی مشارکت داده شوند، نه اینکه صرفا به‌عنوان لایه‌های پایینی و اقدام‌کنندگان میدانی به مردم نگاه شود باید در دستور کار قرارگیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس اظهار کرد: مشارکت مردم در لایه‌های تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری، لایه‌های اقدام و اجرا و در نهایت  نظارت و اصلاح فرآیند قطعا راهگشا خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه
  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • ‌مهم‌ترین ‌در تحقق شعارهای سال، توجه به حمایت از تولید ملی است
  • کارگران نقش اصلی در تحقق شعار سال را برعهده دارند
  • لزوم حمایت از جامعه کارگری برای تحقق شعار سال
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است
  • طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است
  • کشف کالا‌های قاچاق ۵۶ میلیاردی در اردبیل