Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مورخ بیست و یکم بهمن ماه سال ١٣٩٩ گزارشی تحت عنوان «زمین خواران مراتع دو روستا را بلعیدند» در خروجی خبرگزاری فارس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

زمین خواران مراتع دو روستا را بلعیدند/ روستائیان: از زمین خوار شکایت کردیم، زندانیمان کردند!

ماجرا از این قرار است که شخصی با همکاری یکی از بستگان خود در جهادکشاورزی شهرستان کرمانشاه توانسته نامه‌ای جهت دریافت زمین برای اجرای طرح طوبی از جهادکشاورزی دریافت کند و منابع طبیعی نیز بر اساس همان نامه، مراتع دو روستای «ویس احمد» و «تنور دول» را در اختیار این شخص قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واگذاری این مراتع باعث نارضایتی اهالی دو روستا و بروز درگیری بین آنان می‌شود که در نهایت این روستاییان هستند که حق خود را به رانت و نفوذ این شخص می‌بازند.

اکنون با گذشت تقریباً دوماه از این گزارش، مستندات جدیدی در اختیار خبرگزاری فارس کرمانشاه قرار گرفته است که زوایای دیگری از این ماجرا را نمایان می‌کند.

مورخ سیزدهم دی‌ماه سال ١٣٩٠، تصمیم کارگروه توسعه بخش کشاورزی (طرح طوبی) جهت اجرا به دستگاه های مربوطه ابلاغ می‌شود. در ماده دوم، بخش شرایط متقاضیان این ابلاغیه آمده است که در این طرح، واگذاری زمین باید به افراد بیکار که هیچ گونه منبع درآمدی از بخش‌های دولتی، خصوصی و تعاونی نداشته صورت گیرد و این درحالی است که آقای «و.ق» پیش از این کارمند دادگستری و هم اکنون وکیل دادگستری است که این موضوع بر خلاف تصمیم ابلاغ شده است.

همچنین در قرارداد اجاره نامه‌ای که بین موجر (دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان جنگل ها و مراتع آبخیزداری کشور) و مستأجران (آقایان: و ق، الف الف، ر الف و ع الف) در دفترخانه اسناد رسمی شماره ٣٧ کرمانشاه تنظیم و امضاء شده، مواردی وجود دارد که نشان از عدم اجرای تعهدات از سوی مستأجر است.

در بند سوم از ماده هفتم این قرارداد آمده است: «مستأجر حق تبدیل و تغییر کاربری و تفکیک اراضی مورد اجاره را ندارد مگر با موافقت کتبی وزارت جهاد کشاورزی، در غیر این صورت موجر حق فسخ اجاره را خواهد داشت.» اما بنا بر حضور میدانی خبرنگار فارس در این محل و همچنین اظهارات اهالی دو روستا که به تأیید دهیار و شورای روستا نیز رسیده است، مستأجر اقدام به تفکیک بندی و تغییر کاربری از دیم به آبی و از درخت انگور به درخت چنار نموده است که این موضوع با قرارداد تنظیم شده مغایرت دارد.

در بند هفت از ماده هفتم این قرارداد آمده است: «مستأجر مکلف است ضمن حفاظت فیزیکی و مراقبت از عین مستأجره، حریم رودخانه‌ها و مجاری سیلاب و حقوق اشخاص از لحاظ عبور آن‌ها و قانون راه‌های دسترسی و غیره را طبق قوانین موضوع و عرف محل مراعات نماید و در صورت تخلف، مسؤل خسارات وارد شده به دولت و اشخاص خواهد بود.» همچنین در بنده هشتم همین ماده آمده است: «خسارات وارد شده ناشی از تخلفات مستأجر از مفاد این قرارداد از طریق موجر قابل مطالبه است.»

پیگیری‌های خبرنگار فارس حکایت از آن دارد که طرح طوبی در سال ١٣٩٣ ملغی و هیأت نظارتی جهت لغو قراردادهای این طرح تشکیل شده است که اکنون علت عدم لغو این قرارداد بین منابع طبیعی و آقای «و.ق» مشخص نیست. حال، آنچه که مسلم است، دستگاه قضایی، سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه باید با بررسی دقیق این پرونده، ضمن مطالبه حقوق بیت المال، از حق الناس نیز دفاع کنند.

اما متأسفانه مستأجر یعنی آقای «و.ق» نه تنها از محدوده مورد نظر حفاظت نکرده است، بلکه با بستن راه دسترسی اهالی روستا باعث شده که اهالی روستا دام های خود را بدلیل نبود چراگاه بفروشند و متحمل ضرر و زیان شوند که البته بنا بر اظهارات یکی از اهالی روستا، عدم حفاظت از این محل باعث به سرقت رفتن وسایل کشاورزی ایشان شده که پرونده‌ای در این خصوص هم اکنون در دستگاه قضایی مفتوح و درحال پیگیری است.

همچنین در بنده نهم از ماده هفتم این قرارداد، مستأجر مکلف شده است که به تعهدات خود مبنی بر اجرای طرح (کاشت درختان مثمر، باغ انگور) که در پیوست قرارداد آمده عمل کند و گزارشی از اقدامات انجام شده را برای موجر ارسال نماید و در صورت عدم اجرای تعهدات، استنکاف و تخلف، موجر با ضرب الاجل به مستاجر اخطار می‌نماید که به تعهدات عمل کند در غیر این صورت موجر حق فسخ قرارداد را دارد.

گزارش های میدانی و تصویری خبرنگار فارس از این مراتع که تحت عنوان طرح طوبی در اختیار مستأجر قرار گرفته نشان می‌دهد که ایشان به تعهدات خود مبنی بر کاشت درختان مثمر ( انگور) عمل نکرده و فقط تعدادی انگشت شمار درخت چنار در محل کاشت کرده که این موضوع برخلاف قرارداد تنظیم شده است.

در قرارداد تنظیم شده بین موجر و مستأجر، مدت زمان قرارداد از تاریخ تنظیم آن یعنی چهارم آبان‌ماه سال ١٣٩١ بمدت ٣ سال است که اگر مستأجر به تعهدات خود عمل کند، مدت اجاره قابل تمدید است، که البته این موضوع منوط به تنظیم قراردادی جدید است. اکنون از زمان تنظیم این قرارداد حدود ٩ سال می‌گذرد و مستأجر در سه سال اول مکلف بوده که به تعهدات خود عمل کند اما اکنون بعد از گذشت ٩ سال، اگر از موضوع پایان مدت زمان قرارداد بین موجر و مستأجر بگذریم، ایشان نه تنها به تعهدات عمل نکرده، بلکه باعث ایجاد ضرر و زیان و ظلم به مردم دو روستای ویس احمد و تنور دول شده است.


مردم به صورت رسمی شکایتی را علیه کارمند سابق دادگستری تنظیم کرده‌اند. به نظر می‌رسد این کارمند از نفوذ و ارتباطات خود برای عدم حل این مشکل استفاده می‌کند. منابع اداری و خبری متعددی ادعاهای مردم روستا را تائید کرده‌اند و حالا باید دید که دادگستری چه اقدامی در این خصوص انجام خواهد داد.

 

زمین خوار به زمین‌ها مردم نیز رحم نکرده است!

آنچه که گفته شد، بخشی از تخلفات آقای «و.ق» در قرارداد تنظیم شده بود که متأسفانه این تخلفات ازسوی منابع طبیعی استان کرمانشاه نادیده گرفته شده است، اما این پایان ماجرای آقای «و.ق» نیست، چراکه ایشان علاوه بر انجام چنین تخلفاتی که منجر به تصرف اراضی ملی توسط وی شده است، حتی به زمین های کشاورزی که برای آنان سند وجود دارد و مالک آنان مشخص است نیز رحم نکرده، اهالی روستا با در اختیار قرار دادن سند مشاع این زمین‌ها به خبرنگار فارس بیان کردند: آقای «و.ق» زمین های که سال‌هاست بر روی آنان کشاورزی کرده و برای آن سند رسمی داریم را شخم زده و به اراضی ملی که تصرف کرده اضافه کرده است و این بزرگترین ظلم در حق ماست و به هرجا شکایت برده ایم جوابی نگرفته‌ایم چراکه ایشان باتوجه به سوابق کاری و نفوذی که در دادگستری دارد، مانع از اجرای عدالت می‌شود و دیگر نمی‌دانیم داد به کجا ببریم.

پیگیری‌های خبرنگار فارس حکایت از آن دارد که طرح طوبی در سال ١٣٩٣ ملغی و هیأت نظارتی جهت لغو قراردادهای این طرح تشکیل شده است که اکنون علت عدم لغو این قرارداد بین منابع طبیعی و آقای «و.ق» مشخص نیست. حال، آنچه که مسلم است، دستگاه قضایی، سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه باید با بررسی دقیق این پرونده، ضمن مطالبه حقوق بیت المال، از حق الناس نیز دفاع کنند.

خبرگزاری فارس کرمانشاه، این پرونده را تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: روستا کرمانشاه زمین خواری کشاورزی قرارداد تنظیم شده خبرگزاری فارس تعهدات خود خبرنگار فارس اهالی روستا منابع طبیعی دو روستا طرح طوبی زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۴۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد ۲ شراره خورشیدی قوی به زمین

شراره‌های خورشیدی فوران‌های بزرگ تابش الکترومغناطیسی خورشید هستند که از چند دقیقه تا چند ساعت طول می‌کشند و به تازگی ۲ شراره خورشیدی بسیار قدرتمند از خورشید به سمت منطقه اقیانوس آرام زمین رهسپار شده‌اند.

به گزارش ایسنا، منطقه لکه خورشیدی موسوم به AR۳۶۶۳ دو شراره خورشیدی قدرتمند را در عرض تنها شش ساعت از یکدیگر شلیک کرد.

به نقل از اسپیس، اولین فوران در شب ۲ مه رخ داد، زمانی که خورشید شراره خورشیدی کلاس X خود را آزاد کرد که قوی‌ترین دسته از شراره‌ها است، باعث خاموشی امواج کوتاه رادیویی در سراسر استرالیا، ژاپن و بخش بزرگی از چین شد.

فوران بعدی در صبح روز ۳ مه رخ داد، زمانی که خورشید یک شراره خورشیدی کلاس M را شلیک کرد که دومین دسته در قدرتمندترین شراره‌هاست.

کیت استرانگ فیزیکدان خورشیدی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: یک شراره در کلاس X! منطقه لکه خورشیدی AR۳۶۶۳ به تازگی یک شراره X۱.۷ تولید کرده است که یازدهمین شراره بزرگ تاکنون در این چرخه خورشیدی است. این یک شراره تکانشی بود که در مجموع حدود ۲۵ دقیقه طول کشید.

منطقه AR۳۶۶۳ یک منطقه میزبان لکه‌های خورشیدی است که به تازگی ظاهر شده است و کشف شده که دو شراره قدرتمند را در یک فاصله کوتاه شلیک می‌کند.

شراره‌های خورشیدی فوران‌های بزرگ تابش الکترومغناطیسی خورشید هستند که از چند دقیقه تا چند ساعت طول می‌کشند. این طغیان ناگهانی انرژی الکترومغناطیسی با سرعت نور حرکت می‌کند، بنابراین اثر آن بر سمت روز زمین و بر جو بیرونی آن قابل مشاهده است.

شراره خورشیدی از انفجار بزرگ در جو خورشید به وجود می‌آید و باعث آزاد شدن انرژی در حد یک‌ ششم انرژی خروجی از سطح خورشید در هر دقیقه می‌شود. این پدیده در سایر ستارگان هم دیده می‌شود که به آنها نیز «شراره ستاره‌ای» گفته می‌شود. شراره خورشیدی کلیه لایه‌های سطح خورشید شامل شیدسپهر، تاج خورشیدی و فام‌سپهر را تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث گرم شدن پلاسما تا چندین میلیون درجه کلوین می‌شود. همچنین باعث سرعت گرفتن الکترون‌ها، پروتون‌ها و یون‌های سنگین تا نزدیکی سرعت نور می‌شود. همچنین اشعه‌ای را تولید می‌کند و لایه‌های الکترومغناطیس را ایجاد می‌کند که شامل کلیه امواج الکترومغناطیس از امواج رادیویی تا اشعه گاما است. شراره‌ها خود را از آزادسازی انرژی مغناطیسی ذخیره‌شده در تاج خورشیدی تغذیه می‌کنند.

لکه انفجاری خورشیدی رو به زمین

در زمان هر دو فوران، لکه انفجاری خورشید رو به زمین بود و یک پرتاب جرم تاجی(CME) می‌توانست حداقل یکی از این شراره‌های خورشیدی را همراهی کند. پرتاب جرم تاجی یک دفع بزرگ پلاسما و میدان مغناطیسی است.

خروج جرم از تاج خورشیدی فورانِ پرجرم از باد خورشیدی و افزایش میدان‌های مغناطیسی است که از تاج خورشید بیرون می‌آید و در فضا منتشر می‌شود. خروج جرم از تاج خورشیدی معمولاً با دیگر پدیده‌های خورشیدی مانند شراره خورشیدی همراه است. این پدیده از مناطق فعال خورشید مانند لکه‌های گروهی خورشید برمی‌خیزد و در بیشینه، روزانه سه بار فوران جرم از تاج خورشید در قالب باد خورشیدی در فضا منتشر می‌شود که سرعت مافوق صوت معادل ۲۵۰ تا ۷۰۰ کیلومتر بر ثانیه دارند و این مقدار در کمینه به یک خروج در هر پنج روز می‌رسد.

بر اساس گزارش پایگاه Spaceweather، اندکی پس از شلیک شراره کلاس X، نیروی هوایی ایالات متحده یک انفجار رادیویی خورشیدی نوع ۲ را گزارش کرد که نوعی سیگنال رادیویی طبیعی منتشر شده توسط گاز لبه جلویی یک پرتاب جرم تاجی است.

نرخ رانش داخل این انفجار نشان دهنده سرعت پرتاب ۹۶۰ کیلومتر بر ثانیه‌ای است. تصاویر تاج نگاری SOHO از آن زمان وجود پرتاب جرم تاجی را تایید کرده است. بخش اعظم آن از شمال سیاره ما عبور خواهد کرد و جناح جنوبی آن در اواخر امروز(۵ مه) یک ضربه چشمگیر به زمین وارد می‌کند.

پرتاب جرم تاجی می‌تواند ارتباطات را مختل کند

یک پرتاب جرم تاجی هدایت شده به سمت زمین می‌تواند شبکه‌های برق، شبکه‌های مخابراتی و ماهواره‌ها را مختل کند و فضانوردان را در معرض دوزهای خطرناک تشعشع قرار دهد.

با این حال، ناظران آسمان از آنها استقبال می‌کنند، چرا که می‌توانند طوفان‌های ژئومغناطیسی را برانگیزند که به نوبه خود نمایش‌هایی بی‌نظیر در قالب شفق قطبی را ارائه می‌دهند.

هنگامی که یک شراره خورشیدی به اندازه کافی قوی شلیک شود، یونیزاسیون در لایه‌های پایین‌تر و متراکم‌تر یونوسفر اتفاق می‌افتد. امواج رادیویی که با الکترون‌ها در این لایه تعامل دارند، به دلیل برخوردهای مکرر که در محیط چگالی بالاتر یونوسفر رخ می‌دهد، انرژی خود را از دست می‌دهند و شفق قطبی را پدید می‌آورند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۸ کشته در تصادف رانندگی جاده‌های فارس
  • برخورد ۲ شراره خورشیدی قوی به زمین
  • افشاگری میلیاردی مدیر سابق استقلال علیه سمیعی
  • ۳ هزار و ۳۲۸ خانواده در شهر‌های کوچک آذربایجان‌غربی زمین ملی دریافت کردند
  • عضو سابق هیات مدیره استقلال افشاگری کرد؛ از حواله خودروها تا مشاوران 400 میلیونی!
  • یک قلب بزرگ پشت این چهره؛ دیگو کوستا در نقش قهرمان سیل‌زدگان برزیل / عکس
  • رقص توپ در شالیزار‌/ گزارش خبرنگار تسنیم را ببینید + فیلم
  • آزادسازی۲۰ هزار مترمربع زمین راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • آزادسازی زمین های راکد در شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • آزادسازی زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان