Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@19:13:17 GMT

24 کاروان نوروزی در منطقه 5 به استقبال بهار رفتند

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۴۰۷۸

24 کاروان نوروزی در منطقه 5 به استقبال بهار رفتند

خبرگزاری آریا - محمود کلهری شهردار منطقه 5 با اشاره به برنامه های فرهنگی برگزار شده در ایام تعطیلات نوروز گفت:شهرداری منطقه 5 از روزهای پایانی سال 99 به استقبال نوروز رفت و این برنامه ها تا پایان تعطیلات ادامه دارد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 5، محمود کلهری شهردار منطقه 5 با اشاره به اینکه 24کاروان در60 نقطه سطح منطقه از 20 اسفند به استقبال نوروز رفته و تا 13 فروردین نیز حرکت این کاروان ها ادامه دارد تاکید کرد: کاروان نوروزی و سین سلامتی، حاجی فیروزها، تخم مرغ های رنگی، کاروان عروسکی اقوام، عروسک های نوروزی، اقوام ایران زمین، عمو نوروزها، عروسک های غول پیکر، سه چرخه های نوروزی و اجرای عروسک های محلی از جمله برنامه های این کاروان ها بود که تا پایان تعطیلات ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان اینکه مراسم حلول سال نو در تپه شهدای کوهسار با حضور خانواده معظم شهدا برگزار شد افزود: برپایی سیزده جشن در فضای باز به مناسبت ایام شعبانیه و نوروز 1400، ویژه برنامه شب سال تحویل در گرمخانه یلدا ویژه بانوان و برگزاری جشن ویژه کودکان کار به مناسبت فرارسیدن نوروز 1400 از دیگر اقدامات صورت گرفته فرهنگی به مناسبت آیین سنتی نوروز بود.
شهردار منطقه 5 با اشاره به اعیاد بزرگ شعبانیه که مصادف با تعطیلات نوروز شد، اقدامات صورت گرفته برای پاسداشت این اعیاد را بر شمرد و گفت: کمپین نور، شهر، امید با آذین بندی و چراغانی بالکن یا پنجره توسط شهروندان و انتشار آن در فضای مجازی، برپایی کاروان خودرویی، نورافشانی مساجد و محلات سطح منطقه و تکریم از قهرمانان جوان نخبه، مدال آور ورزشی و علمی، فرهنگی و هنری در این راستا صورت گرفت.
کلهری به غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام سطح منطقه در آخرین پنج شنبه سال 1399 اشاره کرد و افزود: تکریم خانواده شهدای مدافعان سلامت، امنیت و حرم وکاشت نهال برای آنان و اهدای گلدان به مناسب ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار، تکریم جانبازان به صورت تلفنی و درب منازل ایشان وکاشت نهال برای آنان به مناسبت ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز با عنوان عباس، آیه اخلاق و پدر فضلیت ها نیز در راستای تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران صورت گرفت.
او در پایان به اعزام کاروان خودرویی به مناسبت نیمه شعبان به میدان ولی عصر (ع) اشاره کرد و افزود: تجلیل از فعالان عرصه مهدویت و خادمان مهدوی با عنوان بهار جانها در سطح محلات منطقه و برگزاری محفل آنلاین ادبی، هنری و قرآنی به مناسبت نیمه شعبان با حضور حاج احمد ابوالقاسمی مدیر سابق رادیو قرآن و مدیرکاروان قرآنی نور، غلامرضا احمدی مجری صدا و سیما، مجید احمدی قاری ممتاز کشور، دکتر آرزو اسلامی حافظ کل قرآن کریم و سولماز یعثوبی شاعرآیینی نیز برگزار شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: منطقه 5

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۴۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگ زائران حج تمتع منطقه کاشان برگزار شد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، همایش بزرگ زائران حج تمتع منطقه کاشان با حضور کلیه زائرین، مدیران و عوامل کاروان‌ها در روز جمعه در سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد.   حمیدرضا بهروزی فر رئیس اداره حج و زیارت کاشان در این مراسم ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته، نکاتی پیرامون حج تمتع سال ۱۴۰۳ بیان کرد.   رییس اداره حج و زیارت کاشان، اظهار داشت: امسال ۸۸۵ نفر زائر کاشانی و کادر اجرایی و فرهنگی در قالب ۶ کاروان، سه کاروان مدینه قبل و سه کاروان مدینه بعد، از ایستگاه پروازی فرودگاه امام خمینی (ره) عازم سرزمین وحی خواهند شد.   وی افزود: از زائرین اعزامی به حج تمتع امسال، تعداد ۴۵۰ نفر را بانوان و تعداد ۳۹۰ نفر را برادران تشکیل می‌دهند.   بهروزی فر یادآور شد: جوان‌ترین زائر با ۱۷ سال سن از بانوان و مسن‌ترین زائر با ۹۰ سال سن، تنها پدر شهید حاضر در میان زائرین حج تمتع منطقه کاشان است.   وی با اشاره به افزایش تعداد زائرین حج تمتع کاشان به نسبت سال گذشته، خاطرنشان کرد: در حج تمتع ۱۴۰۳ شاهد بیشترین آمار اعزام زائر طی ۲۰ سال گذشته در منطقه کاشان هستیم که در نتیجه پیگیری‌های صورت گرفته محقق شده و هدف گذاری اعزام ۱۰۰۰ زائر در سال برای سال‌های آینده نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هدف‌گذاری برای نمایش شهری در تراز حکومت حضرت مهدی(ع) در نوروز ۱۴۰۴
  • کاروان خدمت شهرداری کرمانشاه به منطقه ۴ رسید
  • کاروان خدمت شهرداری کرمانشاه به منطقه ۳ رسید
  • استقبال از نظامیان صهیونیست با نارنجک و بارانی از گلوله در«طوباس»
  • اعلام آمادگی ۳ هزار و ۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • چرا فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان استقبال نکردند؟
  • اعلام آمادگی ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • خانه خود را در بهار سبز کنید
  • مرز خسروی روز به روز مورد استقبال بیشتر زائران قرار می‌گیرد
  • همایش بزرگ زائران حج تمتع منطقه کاشان برگزار شد