Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، اسماعیل هنیه از طریق ویدئوکنفرانس در دومین کنفرانس بین المللی دانشجویی تحت عنوان ”نقش هیئت های دانشجویی و جوانان در حمایت از آرمان فلسطین و مخالفت با عادی سازی روابط“ که در غزه برگزار شده است سخنرانی کرد.

هنیه در این کنفرانس گفت: جنبش دانشجویی همیشه در مراحل مهم و حساس فعالیت هایی انجام داده و حضور قوی خود را نشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جنبش فداکاری های زیادی کرده و هزینه های زیادی داده و از اصول ثابت آرمان فلسطین دفاع کرده است و همچنان دفاع می کند.

وی افزود: از این فرصت استفاده می کنم و به مناسبت ”روز زمین“ به روح شهدای روز زمین و شهدای ملت فلسطین و امت اسلامی و آزادگان جهان درود می فرستم و بر سه مسئله تاکید می کنم؛ اول این که بر پایبندی بر حقوق کامل خود در سرزمین فلسطین تاکید می کنیم و حتی از یک وجب خاک فلسطین و قدس پایتخت آن کوتاه نمی آییم و از حق بازگشت هیچ یک از آوارگان فلسطینی به سرزمین و دیار خود که از آن کوچانده شده اند چشم پوشی نمی کنیم. بر پایبندی خود به آزادکردن اسرا از زندان های رژیم اشغالگر صهیونیستی تاکید می کنیم. از اصول ثابت ملی و قانونی ملت فلسطین و امت اسلامی در سرزمین مقدس فلسطین دفاع می کنیم و با توجه به این که در همه جبهه ها وارد رویارویی با رژیم اشغالگر شده ایم برای فداکاری های بیشتر آماده ایم تا آزادی و استقلال و بازگشت به سرزمین فلسطین را برای مردم به ارمغان بیاوریم.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد: خون شهیدان را حفظ می کنیم. وفادارانه از رنج هایی که اسرا و زخمی ها متحمل شده اند و می شوند حفاظت می کنیم و حتی از یک قطره خون که در راه قدس و آزادسازی سرزمین فلسطین ریخته شده است چشم پوشی نخواهیم کرد.

هنیه گفت: مسئله دوم مقاومت جامع و فراگیر است که گزینه راهبردی ملت فلسطین برای مقابله با این اشغال کینه توزانه به شمار می رود؛ اما مسئله سوم به وحدت ملی مربوط می شود.

این مقام ارشد فلسطینی در ادامه افزود: تاکید می کنیم وحدت داخلی فلسطینیان مهمترین و اساسی ترین عامل برای تحقق آرمان های ملت فلسطین به شمار می رود. ما ایمان داریم که دودستگی و اختلاف، مسئله و مرحله ای استثنائی در تاریخ ملت فلسطین است و به هیچ وجه بیانگر واقعیت جغرافیایی و تاریخی فلسطین و ملت آن نیست به همین سبب همه تلاش خود را از طریق گفتگوهایی که با برادران جنبش فتح و برادران دیگر گروه های فلسطینی به کار گرفتیم تا مرحله تازه ای را با احیای وحدت ملی و نظام سیاسی به شیوه ای دموکراتیک از طریق انتخابات سالم و آزاد آغاز کنیم.

ننیه یادآور شد: این انتخابات با برگزاری انتخابات شورای قانونگذاری آغاز می شود و با انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین ادامه پیدا می کند و در نهایت به انتخابات شورای ملی فلسطین منتهی می شود. این انتخابات باید اصل مشارکت را تثبیت کند و راه را برای بازآفرینی مبانی ملی و رهبری ملی در همه عرصه ها اعم از تشکیلات خودگردان فلسطین یا سازمان آزادیبخش فلسطین آماده کند. ما برای اجرای این مرحله و اجرای همه توافقاتی که در گفتگوهای قاهره به دست آمده است آمادگی داریم و جدی هستیم. ما جدی هستیم زیرا ملت فلسطین گزینه دیگری جز وحدت و به هم فشردگی صفوف و ایجاد راهبرد ملی و مورد توافق فلسطین برای اداره امور سیاسی و میدانی ندارد. تاکید می کنیم ملت فلسطین، در داخل و خارج از فلسطین ملتی واحد است به همین سبب بر احیای سازمان آزادیبخش فلسطین از طریق تشکیل شورای ملی جدید فلسطین، اصرار می کنیم و تاکید می کنیم ملت فلسطین در داخل و خارج از فلسطین باید وارد این روند شود. بنابراین اصرار بر اصول ثابت و ادامه مقاومت جامع و فراگیر و حمایت از وحدت ملی اصول اصلی است که در این کنفرانس برای تحقق آرمان های ملت فلسطین بر آنها تاکید می کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنبش حماس اسماعیل هنیه تاکید می کنیم ملت فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۴۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی گروه بحرینی به اسرائیل

شبکه المیادین گزارش داد: حمله پهپادی گروه مقاومت بحرینی به فلسطین اشغالی برای نخستین بار انجام شد.

به گزارش ایرنا، شبکه المیادین اضافه کرد: گروه مقاومت اسلامی بحرین موسوم به «سرایا الاشتر» (گروهان‌های الاشتر) حمله پهپادی به فلسطین اشغالی خبر داد.

 المیادین نوشت: این نخستین بار است که گروه مقاومت بحرین موسوم به سرایا الاشتر به اسرائیل حمله می کند. گروه‌هان‌های الاشتر (سرایا الاشتر) به عنوان گروه مقاومت اسلامی بحرین تصاویری از حمله پهپادی به ساختمان شرکت حمل و نقل «تراک نت» در بندر ایلات خبر داد.

شرکت تراک نت پس از محاصره دریایی بندر ایلات از سوی یمنی‌ها، اقدام به انتقال زمینی کالا از بنادر کشورهای عربی خلیج فارس به فلسطین اشغالی کرده است.

 
 

دیگر خبرها

  • جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود
  • «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است
  • تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن
  • مقاومت اسلامی بحرین با حمله پهپادی به اسرائیل برای اولین بار+ فیلم
  • شوک به شانا در دومین روز تبلیغات انتخابات /۱۱ کاندیدای مشترک شورای وحدت و امنا/ توافق سه گانه بر روی دو کاندیدا
  • حمله پهپادی گروه بحرینی به اسرائیل
  • نقش مهم متفکران دینی در ایجاد وحدت
  • عقب‌نشینی تل‌آویو از شروط خود در توافق پیشنهادی با مقاومت فلسطین
  • جزئیات توافق پیشنهادی سه مرحله‌ای میان تل‌آویو و مقاومت فلسطین
  • تأکید استاندار لرستان بر تقویت رویکرد وحدت در استان