Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضایی گفت: اداره کل اوقاف خراسان رضوی در زمینه استفاده از انرژی خورشیدی به عنوان یک منبع رایگان و خدادادی و در دسترس و تبدیل آن به انرژی الکتریکی در میان ادارات کل اوقاف کشور پیشتاز است به طوریکه هم اکنون ۱۸۰۶ کیلو وات برق در بقاع استان تولید می شود.

«سعید رضایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد ضمن تبریک ایام سال نو در خصوص استفاده از تامین برق از طریق انرژی خورشیدی بیان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از سال ۹۷ اقدامات اجرایی برای استفاده از نیروگاههای خورشیدی را آغاز کرد و اداره کل اوقاف خراسان رضوی در زمینه استفاده از انرژی خورشیدی به عنوان یک منبع رایگان و خدادادی و در دسترس و تبدیل آن به انرژی الکتریکی با احداث نیروگاه های خورشیدی در میان ادارات کل اوقاف کشور پیشتاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف خراسان رضوی افزود: در حال حاضر ۴۵ نیروگاه کوچک مقیاس با ظرفیت ۱۸۰۶ کیلووات با هزینه ای حدود ۱۷۶ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال در بقاع متبرکه و موقوفات خراسان رضوی وارد مدار شده و ۳ نیروگاه با ظرفیت ۱۰۰ کیلووات در دست احداث است.

 

رضایی تصریح کرد: اراضی وقفی و بقاع متبرکه نیز ظرفیت بهینه ای برای تولید انرژی خورشیدی دارد؛ به همین جهت نیروگاه های خورشیدی در ۲۲ بقعه متبرکه و موقوفه واقع در ۱۰ شهرستان خراسان رضوی ایجاد شده است و باعث ایجاد یک درآمد پایدار شده است.

 

وی با بیان اینکه بخش عمده انرژی و تولید برق کشور با سوخت های فسیلی صورت می گیرد؛ تصریح کرد: سوخت های فسیلی تجدید پذیر نیستند اما خورشید منبعی دائمی است که از نظر آثار زیست محیطی کمترین آسیب را به طبیعت می رساند و انرژی پاک، بی پایان، رایگان و بی خطر است لذا بسیاری از کشورها از جمله کشورهای پیشرفته به سمت استفاده از انرژی خورشیدی رفته اند.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: تولید برق امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان رضوی انرژی خورشیدی خراسان رضوی کل اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۴۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات

ایسنا/خراسان رضوی مدیر برق مه‌ولات از آغاز طرح نهضت «تولید محصول سبز با برق سبز» در این شهرستان خبر داد.

مهدی مشفق امروز، ۸ اردیبهشت در کمیته راهبری نهضت تولید محصول سبز با برق سبز این شهرستان اظهار کرد: تولید محصول سبز با برق سبز با هدف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی و همچنین پیرو ابلاغیه مقام عالی وزارت نیرو در خصوص توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک به منظور تأمین برق چاه‌های کشاورزی در مه‌ولات آغاز شده است.

وی افزود: لزوم مدیریت بار در روزهای اوج بار تابستان سال ۱۴۰۳ و همچنین ضرورت حمایت از تولید پایدار محصولات کشاورزی از دیگر اهداف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای تأمین برق چاه‌های کشاورزی در شهرستان است.

مدیر برق شهرستان مه‌ولات بیان کرد: مه‌ولات یکی از شهرستان‌های پیشتاز در حوزه نصب و بهره‌برداری از نیروگاه‌های خورشیدی خانگی بوده و تاکنون ۵۲ نیروگاه خورشیدی انشعابی به ظرفیت ۵۰۰ کیلووات در شهرستان برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با مشارکت بسیج سازندگی نصب شده است.

وی گفت: پس از ابلاغ مصوبه مقام عالی وزارت نیرو و با توجه به اهمیت و فوریت موضوع نصب نیروگاه‌های خورشیدی برای چاه‌های کشاورزی، بلافاصله جلسه‌ای فوری در محل فرمانداری با حضور فرماندار محترم شهرستان و جهاد کشاورزی تشکیل و مصوبه و روش اجرایی ابلاغی تشریح شد.

 مشفق افزود: لازم است متقاضیان و کشاورزان، به همکاران مدیریت برق شهرستان از صبح روز شنبه مورخه ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ مراجعه تا راهنمایی لازم برخوردار و مقدمات انجام فرآیند آغاز شود.

وی اظهار کرد: به این منظور مقرر شده با هدف انسجام‌بخشی و هم‌افزایی فعالیت‌های این نهضت، کمیته راهبری این نهضت با حضور فرماندار، معاون هماهنگی امور عمرانی و هماهنگی امور اقتصادی فرمانداری در شهرستان و با حضور مدیر و کارشناسان اداره جهاد کشاورزی، مدیر و کارشناسان مدیریت برق شهرستان تشکیل و به صورت هفتگی نشست‌های خود را برگزار کرده تا مسیر راهبری طرح تا قبل از آغاز روزهای پیک تابستان ۱۴۰۳ هموار و این طرح اجرایی شود.

مدیر برق شهرستان مه‌ولات در اولویت قرار گرفتن بازدید از ساختگاه‌های درخواستی کشاورزان متقاضی و تهیه فهرست مربوطه و تکمیل فرم بازدید اولیه، برآورد ظرفیت احداث نیروگاه خورشیدی هر کشاورز و راهنمایی لازم به این قشر و نیز انجام تبلیغات محیطی درباره این نهضت و در تمامی ساختمان‌های اداری به‌ویژه مدیریت برق و جهاد کشاورزی شهرستان را ضروری دانست.

وی اظهار امیدواری کرد: با اجرای نهضت نصب نیروگاه‌های خورشیدی برای چاه‌های کشاورزی گامی مؤثر در راستای کاهش ناترازی‌های تابستان و تولید پایدار محصولات کشاورزان برداشته تا رضایت این قشر ایثارگر نیز تأمین شود.

وی خاطرنشان کرد: ۹۱۱ مشترک از کل مشترکین شهرستان مه‌ولات را بخش کشاورزی تشکیل می‌دهد که بیشترین مصرف برق این شهرستان را در سال گذشته معادل ۷۱ درصد از کل مصرف برق مشترکین شهرستان را داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان
  • آغاز نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • پیشگامی خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی
  • خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی پیشگام است
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟