Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد هاشمی شهری امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد:  در شبانه روز گذشته متاسفانه 4 نفر از هم استانی های عزیزمان را بر اثر این ویروس از دست داده ایم، آخرین باردر تاریخ 2 بهمن ماه 1399 بود که 4 فوت ناشی از بیماری کرونا در24 ساعت در استان سیستان و بلوچستان به ثبت رسید و در تمام این مدت یا فوت روزانه ناشی از کرونا نداشتیم و یا اینکه این تداد بین 1 تا 2 نفر در روز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر تعداد کل فوت شدگان با نتیجه مثبت آزمایشگاهی کرونا در سطح استان به 1 هزار و 192 رسیده است و در 24 ساعت گذشته با شناسائی 46 نفر دیگر از هم استانی های عزیزمان، تعداد کلّ موارد مثبت کووید -19 بر اساس نتایج آزمایشگاهی به 28  هزار 497 نفر رسیده است.

هاشمی شهری با بیان این مطلب که ویروس جهش یافته تقریبا در حال جایگزینی با ویروس قبلی است گفت: این نوع از ویروس به دلیل قدرت سرایت و بیماری زائی بالا خطرناک تر از نوع قبلی است و به همین دلیل موج بعد همه گیری نیز در مقایسه با موج قبلی خطرناک تر خواهد بود.

هاشمی شهری با اظهار نگرانی در زمینه کاهش درصد رعایت دستورالعمل های بهداشتی به کمتر از 60 و برگزاری مراسم عزا، عروسی و دورهمی های خانوادگی گفت: در این برنامه ها به دلیل رسم و رسومات خاصّ و تناول غذا، شیرینی و سایر خوراکی ها عملا امکان استفاده از ماسک برای افراد وجود ندارد.

وی افزود: سابقه مثبت خانوادگی همچنان نقطه مشترک اصلی در بین بیشتر مبتلایان به کروناست که این موضوع نشان دهنده نقش دور همی های خانوادگی و یا عدم جداسازی موارد مثبت از سایر افراد در منزل است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ضمن درخواست مجدد از همه مردم و مسئولین برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تامین شرایط لازم برای رعایت این دستورالعمل ها گفت: در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی و در آستانه روز طبیعت و 13 فروردین از برگزاری تجمعات انسان خود داری کنیم.

وی با بیان اینکه به طور سنتی و همه ساله در روزهای ابتدائی سال جدید، برنامه های دید و بازدید اداری نیز در بسیاری از سازمان ها و ادارت دولتی برگزار می شود گفت: امسال هم برگزاری این قبیل مراسم به صورت متمرکز ممنوع است و از کارکنان ادارات و سازمان ها هم درخواست می کنیم تا به شکلی اقدام نمایند تا حداقل ارتباطات مستقیم  را در محل کار خود داشته باشند.   


انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان دانشگاه علوم پزشکی بیماری زاهدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۴۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، شهید آیت الله سلیمانی نماینده سابق ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بود که ششم اردیبهشت ماه سال گذشته این عالم ربانی در یکی از بانک‌های بابلسر استان مازندران مورد حمله مسلحانه یک فرد قرار گرفت و به شهادت رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان
  • یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • زندگی پس از سیل در دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • فاجعه سیل بلوچستان/ وضع از سیل قبلی بدتر است/ ببینید چطور مردم خودشان به داد همدیگر رسیدند (فیلم)