Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و‌ تجارت گفت: علیرغم همه فشارها و جنگ رسانه‌ای دشمن در ۹۹ قلم از ۱۰۰ قلم کالا مشکل نداشتیم و فقط در یک قلم کالا (مرغ) به مشکل نسبی برخوردیم که الحمدلله مدیریت شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا رزم حسینی در جلسه ستاد تنظیم بازار که با حضور رییس جمهور و هیات دولت برگزار شد، با بیان این مطلب که در سال گذشته 146 میلیون تن کالا در کشور تامین( واردات) یا صادرات شده و 73 میلیارد دلار تجارت کشور در سال گذشته بوده است گفت: از این میزان 112 میلیون تن صادرات کالا داشته‌ایم که صادرات بلافاصله تبدیل ارز و تحویل بانک مرکزی شده است و این میزان صادرات و ارزآوری یکی از افتخارات دولت می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

34 میلیون تن واردات کالا در شرایط سخت اقتصادی داشته‌ایم

وی با اشاره به اینکه 34 میلیون تن واردات کالاها داشته‌ایم، اضافه کرد: این میزان از تجارت کالا به صورت صادرات و واردات در شرایطی محقق شد که تحت سخت ترین تحریم‌های ظالمانه و همچنین شیوع ویروس کرونا قرار داشتیم.

تامین به موقع کالا در کنار افتتاح پروژه‌های مختلف از افتخارات دولت بود

وزیر صمت تامین به موقع کالا را در کنار افتتاح پروژه‌های مختلف هفتگی از افتخارات دولت برشمرد و بیان کرد: تامین کالا، تامین ارز مورد نیاز آن توسط بانک مرکزی، حمل و نقل، کشتیرانی، بیمه کالا و ... از کارهای خوب در این شرایط حساس بوده است.

12 میلیون تن تامین گندم سال گذشته تامین شد

رزم حسینی در خصوص گندم، تصریح کرد: در حدود 12 میلیون تن تامین گندم در سال گذشته انجام شده است که این نیز یکی دیگر از افتخارات دولت می‌باشد.

وی ادامه داد: از این میزان بیش از 8 میلیون تن بصورت خرید تضمینی گندم و مابقی از طریق واردات تأمین شده است.

از لحاظ تامین گندم در کشور علیرغم چند قیمتی بودن آن نسبت به کشورهای همسایه مشکلی نداشتیم

وزیر صمت تاکید کرد: علیرغم چند قیمتی بودن گندم نسبت به کشورهای همسایه و زمینه سازی برای قاچاق آن، اما از لحاظ تامین گندم در سراسر کشور هیچ گونه مشکلی نداشته ایم.

تامین روغن خام 2 میلیون تن و بیش از نیاز کشور بوده است

رزم حسینی در خصوص تامین روغن خام، نیز گفت: تامین روغن خام در سال گذشته نزدیک به دو میلیون تن بوده است که این میزان تامین در حالی است که کل نیاز کشور به روغن خام 1.8 میلیون تن بوده است و ما توانستیم بیش از نیاز و 2 میلیون تن روغن خام تامین کنیم.

واردات 21 میلیون تنی کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در سال گذشته

وی در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: از میزان 34 میلیون تن واردات کالا 21 میلیون تن کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم بوده که بخش اعظم آن مربوط به گندم، ذرت، جو، کنجاله و‌ روغن است.

وزیر صمت در خصوص تنظیم بازار نیز بیان کرد: تنظیم بازار در همه جای دنیا از طریق تعادل عرضه و تقاضا انجام می‌شود و در کشور ما نیز نقش کارگروه تنظیم بازار سیاستگذاری و هماهنگی میان دستگاه‌های متولی امر می باشد.

رصد قیمت 100 قلم کالای مورد نیاز مردم در سال گذشته

رزم حسینی اضافه کرد: بر اساس تاکیدات رییس جمهور رصد ، پایش و نظارت بر قیمت 100 قلم کالاهای مورد نیاز مردم در دستور کار ستاد تنظیم بازار قرار گرفت.

قیمت و عرضه 99 قلم از 100 قلم کالای رصد شده بدون مشکل بوده است

وی گفت: علیرغم همه فشارها و جنگ رسانه‌ای دشمن اما در 99 قلم از 100 قلم کالا مشکل نداشتیم و فقط در یک قلم کالا (مرغ) به مشکل نسبی برخوردیم که الحمدلله مدیریت شد.

وزیر صمت عرضه و فراوانی کالا را سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست و ادامه داد: وظیفه داریم که در راستای تامین معیشت مردم با تمام قوا تلاش نمایم که در این راستا از توجهات ریاست جمهوری، دستگاه‌های مرتبط و اصناف شریف و شبکه صنفی نیز تقدیر می نماییم.

با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی تشکل‌های بزرگ مدیریت بازار مرغ را بر عهده گرفتند

رزم حسینی اضافه کرد: با هماهنگی و تعامل وزارت جهاد کشاورزی تشکل های بزرگ را برای مدیریت بازار در حوزه مرغ مشخص نموده ایم تا تشکل‌ها کار را جلو ببرند.

در حوزه تولید و تامین مرغ مشکلی نداریم

وی با بیان اینکه تامین نهاده‌ها به خوبی انجام شده است، گفت: در حوزه تولید و تامین مرغ نیز مشکلی نداریم و عرضه به خوبی در حال انجام است و مردم نباید از این لحاظ نگرانی داشته باشند.

وزیر صمت تصریح کرد: مردم تحت تاثیر فضا های کاذب ایجاد شده نباید خرید هیجانی داشته باشند.

رزم حسینی در پایان گفت: در این راستا از همکاری بانک مرکزی برای تامین ارز مورد نیاز، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان تعزیرات حکومتی، استانداران و فرمانداران سراسر کشور برای ایجاد تثبیت و آرامش در بازار تقدیر و تشکر می نمایم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیون تن واردات کالا افتخارات دولت مورد نیاز مردم رزم حسینی سال گذشته تنظیم بازار میلیون تن تامین گندم داشته ایم قلم کالا وزیر صمت روغن خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۴۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با بیان اینکه ایران از واردات مرغ اجداد بی نیاز شد گفت: احیا سیزده فارمِ غیر فعال تولید مرغ مادر در راستای موارد سازی و افزایش تولید در حال انجام است - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در حالی که در گذشته بیش از 90 درصد مرغ اجداد جوجه‌یک‌روزه از کشور‌های دیگر تامین می‌شد سازمان اقتصادی کوثر که مجری نگهداری و تولید آرین در کشور است اعلام کرد که ایران با دانش متخصصان از واردات اجداد از کشور‌های غربی بی نیاز شد و در زمره هشت کشور دارنده این فناوری استراتژیک قرار گرفت.

فخاری رئیس این سازمان حتی اعلام کرده است که ظرفیت صادرات به کشور‌های دوست دیگر فراهم شده است. ضریب تبدیل در مرغ آرین از 2.2 به 1.7 کاهش یافته است که با توجه به ارزانی جوجه یک‌روزه آرین نسبت به جوجه نژاد راس و سلامت بیشتر این محصول پروتئینی رقابت نژاد ایرانی را با سویه‌های وارداتی وارد مرحله جدی‌تری کرده است.

مالزی خریدار مرغ آرین ایران شد

وی در تبیین اجمالی شیوه‌هایی که منجر به کاهش ضریب تبدیل در این نژاد شده است، بیان داشت: به‌گزینی ژنتیکی و تغییر روش‌های پرورش در بخش GGP، اجداد و مرغ مادر نقش مهمی در این تحول ایفا کرد.

در سال 1400 بیش از 90 درصد بازار جوجه‌یک‌روزه کشور متعلق به سویه راس، آربوراکرز و کاپ بوده که از طریق واردات مرغ اجداد از دو شرکت بزرگ اصلاح نژادی آویاژن و کاپ تامین شده است.

نژاد مرغ ایرانی آرین یا همان لاین ایرانی پس از سال‌ها دوباره احیاء شده است، فعالان دامپروری بهره وری نژاد مرغ آرین را پایین می‌دانند، اما منتخصصان کشور می‌گویند که کار اصلاح نژادی پایان نیافته و ادامه دارد.

 ناصر فخاری، مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به عنوان مجری مرغ لاین آرین در این ارتباط  اظهار داشت: واردات دستگاه جوجه‌کشی که نقش بزرگی در تولید گوشت مرغ و تخم مرغ دارد تحریم شد و این دستگاه را دیگر به ایران نفروختند، این اتفاق باعث شد همکاران ما تصمیم بگیرند که این وابستگی را قطع کنند، لذا از دل تهدید و تحریم تلاش‌ها برای کسب خودکفایی شکل گرفت و با نوآوری و خلاقیت نه تنها دستگاه جوجه‌کشی مرغ بلکه دستگاه جوجه‌کشی بوقلمون را نیز تولید کردند و مایه خرسندی است که دستگاه ایرانی تولید شده راندمان تولید را بهبود بخشیده و در بخش خصوصی نیز مورد استقبال واقع شده است.

وی افزود: با تولید لاین مرغ آرین ضریب امنیت غذایی و استقلال اقتصادی کشور بالا رفته است و به جرأت می‌گوییم امروز تمام مرغ اجداد مورد نیاز کشور در سازمان اقتصادی کوثر تامین می‌شود و در تامین این کالای راهبردی که تولید گوشت مرغ به آن بستگی دارد دیگر نیازی به واردات از کشورهای دیگر نداریم.

فخاری ادامه داد: در راستای  به جریان انداختن اموال و دارایی‌های متروکه، راکد و یا بلااستفاده به نفع تولید، مولدسازی سیزده فارمِ غیر فعال تولید مرغ مادر، در حال انجام است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود
  • احتمال کاهش عرضه لپ تاپ؛ بازار راکد و متقاضی بلاتکلیف است
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • برگزاری ۸۰ میز خدمت تامین اجتماعی استان مرکزی در هفته کار و کارگر