Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه ترکیه گفت که پیش‌زمینه دستیابی به راه حل سیاسی برای حل بحران افغانستان اجرای آتش‌بس جامع در این کشور است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، مولود چاووش ‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه طی سخنرانی در نهمین نشست وزرای امور خارجه کشور‌های عضو کنفرانس "قلب آسیا" درباره تحولات افغانستان گفت: خشونت (در افغانستان) هنوز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای دستیابی به راه حل سیاسی به یک آتش‌بس جامع نیاز داریم.

چاووش‌اوغلو با تشکر از تاجیکستان و افغانستان به خاطر برگزاری این نشست، تصریح کرد که امنیت و ثبات افغانستان برای همه مهم است.

وی با اشاره به اینکه 10 سال از آغاز روند قلب آسیا گذشته است، اظهار داشت: «این روند هنوز هم جامع‌ترین ساز و کار درباره افغانستان است و این نیز موجب غرور است. نکته اساسی این روند تاکید بر این مسئله است که مشکلات منطقه تنها با همکاری منطقه ای قابل حل و فصل است. اقدامات اتخاذ شده از مبارزه با تروریسم گرفته تا گسترش تجارت در چارچوب روند استانبول مهم است».

وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه با تاکید بر اینکه روند تاسیس صلح در افغانستان به مرحله حساسی رسیده است، از قطر به خاطر میزبانی از گفت‌وگوهای بین‌الافغانی تشکر کرد و افزود: «توافقی که سال گذشته میان طالبان و آمریکا در دوحه به امضا رسید بسیار مهم است. اما علی‌رغم این، خشونت (در افغانستان) هنوز ادامه دارد. برای دستیابی به راه حل سیاسی به یک آتش بس جامع نیاز داریم».

چاووش‌اوغلو تصریح کرد: «اگر چه روند مذاکرات صلح کند است اما این تنها راه موجود برای ایجاد صلح در افغانستان به شمار می‌رود و همه باید از آن حمایت کنند. بر این اساس و با توجه به درخواست طرف افغان برای تکمیل مذاکرات صورت گرفته در دوحه یک نشست با حضور مقامات عالی رتبه کشورهای مربوطه در ترکیه برگزار خواهیم کرد. امیدوار هستیم که این نشست برای مذاکرات صلح و مشخص شدن نقشه راه پیشروی افغانستان در آینده مفید واقع شود. از قطر و سازمان ملل به عنوان روسای مشترک این نشست نیز تشکر می‌کنم».

وی همچنین افزود: «قابلیت بالایی در منطقه برای پیگیری سیاست عدم تعهد و عدم وابستگی وجود دارد. دیدارهای اخیرم با مقامات کشورهای منطقه نشانگر این میل و خواسته میان کشورهای مختلف است. افغانستان نیز یکی از کشورهایی خواهد بود که بیشترین نفع را از سیاست عدم تعهد موجود در منطقه خواهد بود».

آغاز نشست "قلب آسیا" در تاجیکستان

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان ترکیه اخبار افغانستان ترکیه دستیابی به راه حل سیاسی آتش بس جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۴۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلشکر باقری: وضعیت منطقه قبل و بعد از «وعده صادق» تغییر کرده است

آفتاب‌‌نیوز :

سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح در آیین رونمایی از طرح جامع دانشگاه عالی دفاع ملی که با حضور مقامات لشکری و کشوری برگزار شد، با تاکید بر اینکه در شرایط حساس کنونی منطقه، دانشگاه عالی دفاع ملی باید شرایط آینده کشور و منطقه را مورد بررسی قرار دهد، گفت: وضعیت منطقه قبل و بعد از اقدام تلافی‌جویانه و تنبیهی جمهوری اسلامی ایران به مناطق حساس و پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی تغییر کرده است.

وی، پیروزی‌های رزمندگان اسلام را در عملیات وعده صادق که پاسخ محکمی به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی بود، تبریک گفت و تصریح کرد: این پاسخ با نشان دادن اراده ملی علیه رژیم رقم خورد و تاثیرات راهبردی را در سطح منطقه و جهان داشت.

رییس ستادکل نیرو‌های مسلح بیان کرد: نیرو‌های مسلح، احتمالات و سناریو‌ها را در سطح عملیاتی، مطالعه و بررسی دقیق می‌کند و دانشگاه عالی دفاع ملی باید در سطح راهبردی این موضوعات را مورد توجه قرار دهد.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه دانشگاه عالی دفاع ملی به عنوان عالی‌ترین دانشگاه نیرو‌های مسلح که مسئولیت تربیت فرماندهان و مدیران عالی نیرو‌های مسلح و همچنین مدیران عالی کشوری را در مباحث راهبردی بر عهده دارد، در مسیر رشد و ارتقا قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: دانشگاه عالی دفاع ملی در تربیت فرماندهان، مقامات و سایر نیرو‌ها و همچنین در نظریه‌پردازی و کرسی‌ها باید به طور مداوم در راستای کیفی‌سازی و عمق بیشتر مطالب و کار‌های پژوهشی کار کنیم و به پیش برویم.

وی با بیان اینکه طرح جامع دانشگاه دفاع ملی جزو اسناد اساسی و مادر برای دانشگاه محسوب می‌شود و عالی‌ترین طرحی است که در دانشگاه باید مورد اجرا قرار بگیرد، گفت: این طرح طی بیش از یک سال کار تهیه و محضر مقام معظم رهبری تقدیم شد و توسط ایشان مطالعه و مورد نقد قرار گرفت و اصلاحاتی در آن ابلاغ فرمودند و نهایتاً به تصویب معظم‌له رسید که امروز از این طرح رونمایی شد.

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پایان تصریح کرد: همه ما باید بر اجرای دقیق طرح جامع دانشگاه تلاش کنیم و به طور قطع این طرح موجب ارتقای هرچه بیشتر دانشگاه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بررسی روند اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
  • رئیس حزب آینده ترکیه با هنیه دیدار و درباره جنگ غزه گفت وگو کرد
  • سرلشکر باقری: وضعیت منطقه قبل و بعد از «وعده صادق» تغییر کرده است
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران