Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@13:11:09 GMT

امروز ۱۳۰ نفر از محکومین زندانیان لرستان آزاد می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۵۳۳۵

امروز ۱۳۰ نفر از محکومین زندانیان لرستان آزاد می‌شوند

ایسنا/لرستان رئیس‌کل دادگستری لرستان گفت: امروز ۱۳۰ نفر از محکومین زندانیان استان آزاد می‌شوند.

محمد رزم امروز دهم فروردین‌ماه در جمع قضات و کارکنان دستگاه قضایی لرستان که در سالن اجلاس جهادکشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: دادگستری از قضات و کارمندان پاک دست، متعهد، جهادی و مستقل تشکیل شده است.

وی بیان کرد: ۲۵ کمیته برای اجرای سیاست‌های قوه قضاییه تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌کل دادگستری لرستان افزود: از زمانی که مسئولیت لرستان را برعهده گرفتم ۵۶ هزار و ۷۹۱ فقره پرونده در دست بررسی بوده که با تلاش همکاران به ۲۲ هزار و ۶۲۵ فقره رسیدگی شده است و ۲۷ هزار و ۱۶۱ پرونده مختومه شده است.

رزم با بیان اینکه در دوره مسئولیتم بیش از ۴۳۷ هزار فقره پرونده به دستگاه قضایی استان وارد شده است، گفت: از این تعداد ۴۸ هزار و ۲۵۰ پرونده از شهریور گذشته تاکنون منجر به سازش شده است.

رئیس شورای قضایی لرستان عنوان کرد: ۱۸۶۵ مورد بازدید از زندان‌های استان انجام و در سال ۹۹، شاهد ۱۶ درصد کاهش ورودی به زندان‌های استان بودیم.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون بیش از ۴۰۰۰ زندانی در زندان‌های لرستان به سر می‌برند.

رزم تعیین وضعیت زندانیان را یکی دیگر از وظایف دادگستری لرستان برشمرد و با بیان اینکه با ۲۶ میلیارد تومان ۲۲۰ زندانی جرائم غیرعمد و مالی از زندانیان استان آزاد شدند، اظهار کرد: امروز ۱۳۰ نفر از محکومین زندانیان استان آزاد می‌شوند.

رئیس شورای قضایی لرستان یادآور شد: ساختمان‌ها و ناوگان دستگاه قضایی فرسوده است و نیازمند نوسازی هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دستگاه قضایی قوه قضاییه دادگستری لرستان آزادی زندانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۵۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت

محمد صالح شیخ زاهدی گفت: در راستای اجرای سند تحول دستگاه قضایی، کاهش جمعیت کیفری زندانیان، رسیدگی به مسائل و مشکلات مددجویان شهرستان رابر در دستور کار قرار گرفت.

در این بازدید که با برپایی میز خدمت قضایی و دیدار چهره به چهره مددجویان همراه بود، مددجویان مشکلات خود را بیان نموده و درخواست‌های آنان بوسیله قضات مورد بررسی قرار گرفت.
صالح شیخ زاهدی بیان داشت: سرکشی قضات دادگستری شهرستان رابر از زندان بافت به صورت هفتگی انجام می‌شود تا زندانیان بتوانند به صورت چهره به چهره و بدون واسطه با قضات گفتگو نموده و مشکلات قضائی و حقوقی خود را مطرح کنند.

این مقام قضائی ادامه داد: باتوجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته و همچنین ضرورت پایش پرونده زندانیان، مشکلات زندانیان در کوتاهترین زمان بررسی و رسیدگی به موضوعات مرتبط با مددجویان و وضعیت زندان‌ها از نظر رفاهی، بهداشتی و وضعیت غذایی مورد بررسی و دستور تسریع در رفع مشکلات صادر خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته و تعامل دستگاه قضایی شهرستان رابر با زندان شهرستان بافت در حال حاضر وضعیت زندان بافت از جهات مختلف رضایت بخش است.

در پایان این بازدید نیز رئیس دادگستری شهرستان رابر با حضور در شورای طبقه بندی زندان با مرخصی و رای بازی تعدادی از زندانیان واجدشرایط و فعال قرانی موافقت نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • اجاره وثیقه برای زندانی با وکیل پایه یک دادگستری
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • رسیدگی مستمر به مشکلات خانواده زندانیان نیازمند بوشهر
  • دادگاه‌های صلح تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق