Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها_ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اقشار مختلف جامعه در زمینه حمایت از کالای داخلی وظیفه مهمی بر عهده‌ دارند و فقط یک وزارتخانه یا یک نهاد در این زمینه مسئول نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از    قم ، رهبر معظم انقلاب امسال را به نام"تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" نام گذاری کردند، راهکارها در کلمات مقام معظم رهبری وجود دارد و در زمینه تولید یکی از مسائل مهمی که باید مورد تأکید باشد موضوع جلوگیری از ورود کالا از خارج است، به‌صورت طبیعی مردم سرمایه‌گذاری کرده و انرژی صرف کرده وتلاش می‌کنند ولی هنگامی‌که کالا از خارج وارد شود زحمات مردم به هدر می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همان‌گونه که در کلام رهبر معظم انقلاب تأکید شد باید با قاچاق کالا برخورد شود، در زمینهٔ قاچاق، نفوذ وجود دارد و اگر در برخی از مسئولین ناهنجاری نباشد این‌همه قاچاق علی‌رغم مبارزاتی که انجام می‌شود بی‌معناست.

دولت باید موانع راه‌اندازی تولید و قانون‌های دست و پاگیر را کم کند و بانک‌ها به حمایت از تولید بپردازند و گمرک به‌گونه‌ای عمل کند که ورود کالاهای قاچاق در عمل ممنوع شود و صادرات برای کالاهای تولید داخل فراهم شود و تولیدکننده بازار مصرف خارجی داشته باشد.

مشکلات تولید را به جای انکار کردن رفع کنیم حسین‌زاده: بانک‌ها بنگاه‌داری را کنار بگذارند و از واحدهای تولیدی حمایت کنند/ بروکراسی اداری بزرگترین مانع تولید است شناسایی راههای اجرایی پشتیبانی ها و مانع زدایی از تولید در اتاق تعاون ایران

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جواد مجتهد شبستری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در   قم  ، اظهار داشت: چند سال است که شعار سال جهت اقتصادی دارد و مقام معظم رهبری امسال را سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها نام‌گذاری کردند.

وی افزود: در چند سال اخیر موضوع تولید و رونق و جهش تولید مورد تأکید است و امسال نیز این موضوع بیانگر این است که باید جهت‌گیری کارها در مسئولین و قوای سه‌گانه موضوع تولید، رفع موانع و مشکلات تولیدکنندگان باشد و همچنین پشتیبانی بیشتر شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مقام معظم رهبری با اینکه سال گذشته را جهش تولید اعلام کردند و امسال مجدد بحث را به سمت تولید بردند این موضوع نشان‌گر این است که اهدافی که مدنظر بوده به‌صورت کامل محقق نشده اگرچه اقداماتی در این زمینه صورت گرفته ولی موضوع به‌صورت محقق انجام‌نشده است.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه مسئولین در زمینهٔ حمایت از تولید وظیفه مهمی بر عهده‌دارند، عنوان کرد: بحث مدیریت اجرایی است و قوه مقننه می‌تواند با برداشتن قوانینی که دست و پاگیر و مزاحم است و همچنین قراردادن مشوق‌هایی برای تولیدکنندگان کمک کند.

  قوه قضاییه به روند مانع زدایی از تولید شتاب بیشتری بدهد  

مجتهد شبستری تصریح کرد: قوه قضاییه اقدامات خوبی انجام داده و همان‌گونه که آیت‌الله رئیسی گزارش دادند 1000 کارخانه در سال 99 به چرخه تولید بازگشت که اقدام بسیار مهمی است، امیدوارم روندی که قوه قضاییه در راستای مانع زدایی از تولید آغاز کرده شتاب بیشتری پیدا کند.

وی  ادامه داد: دولت در زمینهٔ حمایت از تولید داخلی نقش مهم و اساسی ایفا می‌کند و این موضوع برهمگان روشن است، قاچاق کالا به تولید آسیب می‌زند و درزمینهٔ واردات کالاهای غیرضروری  و کالاهایی که مشابه داخلی دارد باید جلوگیری شود، مالیات از تولیدکنندگان و تولیدگران اخذ می‌شود که سبب گلایه این عزیزان شده و مشکلات زیادی دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تولیدکنندگان باید تشویق شوند چون افرادی که کالای داخلی را تولید می‌کنند باید به‌صورت جدی موردحمایت قرار بگیرند و  فشارهای سنگین مالیاتی برداشته شود و این وظیفه مسئولین است.

مجتهد شبستری با اشاره به اینکه حمایت از تولید داخلی فقط مختص مسئولین نیست و مردم در این زمینه وظایفی بر عهده‌دارند، ادامه داد:  حل مشکلات اقتصادی کشور درگرو رونق تولید است، باید کمک کنیم و به این نکته توجه شود که خرید داخلی مورد تأکید باشد، اگر کالای ایرانی در بازار وجود دارد و تعصبی در استفاده از کالای ایرانی داشته باشیم تا چرخ تولید در کشور به حرکت دربیاید.

  تولیدکننده در رونق و رفع موانع و پشتیبانی از تولید نقش مهمی ایفا بر عهده دارد  

استاد حوزه علمیه بیان کرد: تولیدکننده باید در رونق و رفع موانع تولید و پشتیبانی از تولید نقش مهمی ایفا کند و  وظیفه دارد کیفیت کالای ایرانی را بالا ببرد و اگر تولیدکننده اهتمام داشته باشد و کیفیت را بالا ببرد خریدار رغبت کرده و کالا با استقبال روبرو می‌شود و مردم را به خریدن کالای داخلی تشویق می‌کند.

وی عنوان کرد: اگر سه ضلع مسئولین، مردم و تولیدکننده کامل باشد رونق و پشتیانی و رفع موانع از تولید حاصل می‌شود، امیدواریم در سال جدید شاهد این موضوع باشیم که شعار سال تحقق عینی پیداکرده و موانعی که بر سر راه تولید وجود دارد برداشته شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گرانی و مشکلات اقتصادی را موردتوجه قرارداد و خاطرنشان کرد: تولیدکننده باید پشتیبانی شود تا مشکلات اقتصادی کشور حل شود، ان شاالله شاهد این موضوع باشیم که مشکلات مردم درزمینهٔ معیشت برطرف شود.

انتهای پیام/452/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس عضو مجلس خبرگان رهبری حمایت از تولید کالای داخلی مانع زدایی رفع موانع بر عهده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۵۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند

کرمی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان ضمن تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم  ؛  معلمان را انسان‌های دلسوزی دانست که نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند.

وی افزود: معلمان نیروسازی می‌کنند؛ تربیت می‌کنند و در ابعاد مختلف و شاخه‌های گوناگون موجود در جامعه انسان را آماده کرده و خواهند کرد.

کرمی گفت: تربیت در آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد و اصل کار تعلیم و تربیت بر عهده معلمین عزیز است.

استاندار ادامه داد: بهترین فرصت برای آموزش و پرورش مهیاست تا فرزندان جامعه را در مسیر رشد و بالندگی و توسعه همه جانبه شخصیت آنان تربیت نماید.
وی خاطرنشان کرد: مهارت آفرینی و فرصت ساختن انسان‌های ماهر و توانمند نیز در بستر دستگاه تعلیم و تربیت باید فراهم شود تا نیاز جامعه به نیروی متخصص مرتفع گردد.
وی ادامه داد: همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با آموزش و پرورش هستند و باید ظرفیت سنجی و بسترآفرینی برای تحقق اهداف نظام آموزشی و تربیتی صورت گیرد.
استاندار اظهار داشت: معلمان با ذهن و فکر و اندیشه دانش‌آموزان سر و کار دارند و مقام و جایگاه تعلیم و تربیت به دلیل اینکه رسالت پیامبران است؛ دارای ارزش و اهمیت است.
وی بیان داشت: دانش آموزان دارای قابلیت‌ها و توانمندی‌های ذاتی فراوانی هستند که باید توسط معلمان و با هدفگذاری بلند، هدایت و ارشاد و تربیت شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تنظیم بازار در تحقق ابر پروژه مردمی دولت سیزدهم تاثیر گذار است
  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • همایش مادران مقاومت در شهرستان ساوه
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • رونق تولید با مالیات بر سوداگری
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه‌النجاه منتشر شد
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود