Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان در حاشیه بازدید فتح الله ابوعلی مدیرکل شیلات خوزستان از مرکز تکثیر ماهیان بومی در این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: تالاب بین المللی هورالعظیم یکی از ظرفیت‌های برجسته و بسیار مطلوب و غنی دشت آزادگان محسوب می‌شود.

او تامین حقابه تالاب از مطالبات اساسی مردم دشت آزادگان برشمرد و افزود: حمایت از سیاستگذاری‌ها برای توسعه اشتغال و افزایش تولید به منظور ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای اهالی شهرستان ضروری است و باید فرهنگ تولیدات آبزی پروری را بین مردم به خصوص اهالی منطقه با توجه به وجود پتانسیل‌های فراوان گسترش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیلاوی استفاده از آب زهکش‌ها جهت پرورش ماهی، تامین حقآبه اراضی پرورش ماهی، ایجاد واحد‌های پرورش ماهی متراکم و طرح‌های جدید پرورش ماهی و همچنین ایجاد مجتمع‌های ۴ تا ۱۰۰ هکتاری پرورش ماهی و رها سازی بیشتر گونه‌های بومی ماهی در رودخانه از جمله نیاز‌های دشت آزادگان با توجه به ظرفیت‌های اقلیمی و محیطی آن عنوان کرد.

فرماندار دشت آزادگان از مدیر کل شیلات خوزستان خواستار پیگیری سریع موارد مذکور شد و اظهار داشت: با توجه به هماهنگی صورت گرفته و نظر مدیر کل شیلات، جلسه‌ای با حضور سازمان آب و برق خوزستان، شیلات، محیط زیست و منابع طبیعی استان در روز‌های آینده با هدف توسعه و ایجاد مرکز پرورش ماهی بومی به میزان ۵ هزار هکتار برگزار خواهد شد.

قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه نیز که در این جلسه و بازدید حضور داشت: اشتغال زایی را ظرفیت بزرگ تالاب برای توسعه شهرستان دانست و خواستار رفع موانع و مشکلات متقاضیان پرورش ماهی در این شهرستان شد.

قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر اهمیت تالاب هور العظیم و همچنین لزوم حمایت از کارآفرینان بخش شیلات و آبزی پروری در شهرستان افزود: تالاب هور العظیم از بزرگترین مراکز تنوع زیستی حیاتی شهرستان و استان است و جمعیت زیادی از پرندگان مهاجر و ماهی‌های متنوعی در آن زیست می‌کنند و از دیر باز به عنوان مرکز اشتغال زایی اهالی منطقه به حساب می‌آید و خواستار افزایش میزان تکثیر ماهیان بومی از ۶۰ میلیون لارو به ۱۲۰ میلیون لارو در سال به جهت توسعه و ایجاد اشتغال بیشتر در این زمینه شد.

مدیرکل شیلات استان نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد وضعیت شیلات شهرستان به فرماندار و نماینده مردم در مجلس، افزود: شهرستان دشت آزادگان از مهمترین تولید کننده ماهی در استان می‌باشد که این میزان نیز با پیگیری که انجام خواهیم داد ان شاء الله افزایش چشم گیری خواهد داشت
ابوعلی افزود: ما نیزعلاقمندیم برای توسعه بحث شیلات و رفع موانع تولید کنندگان در سطح شهرستان گام‌های اساسی برداشته شود.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تالاب هورالعظیم پرورش ماهی دشت آزادگان پرورش ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۵۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشیانه سازی و تخم گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین المللی انزلی

تورج صادقی گفت : صدها قطعه پرنده آبزی و کنار آبزی بومی و مهاجر در تالاب بین‌المللی انزلی آشیانه سازی و تخم گذاری کردند.

وی اضافه کرد: برخی از پرندگان آبزی مانند پرستوهای دریایی تیره و کشیم بزرگ در غرب تالاب انزلی که از امنیت بیشتری برخوردار است، آشیانه سازی و تخم گذاری کردند و طی روزهای آتی به همراه جوجه‌های خود از لانه خارج می‌شوند.

صادقی افزود : وضعیت مطلوب زیستگاهی، امنیت حاکم و تغذیه مناسب در تالاب‌ بین المللی انزلی سبب جوجه‌آوری بسیاری از پرندگان آبزی و کنارآبزی دراین تالاب بین المللی شده است. وی از مردم و گردشگران خواست در این فصل که پرندگان مشغول لانه‌سازی و تخم‌گذاری هستند از ترددهای غیرضروری در نزدیکی کلونی های این پرندگان خودداری کنند و در صورت مشاهده افراد متخلف مراتب را به ماموران یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند.
کشیم بزرگ (نام علمی:  Podiceps major)  نام یک گونه از تیره کشیم است. این پرنده بودن در آب را به هر جای دیگر ترجیح می‌دهد و لانه خود را روی آب می‌سازد و هنگام فرار، به جای پرواز کردن، به زیر آب شیرجه می‌رود! کشیم بزرگ گیس‌پرهایی دارد که به سبب آن، گاه مرغابی شانه‌به‌سر نامیده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • آشیانه سازی و تخم گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین المللی انزلی
  • هدف گذاری شیلات گیلان بر روی توسعه آبزی پروری با تکنولوژی‌های برتر
  • انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • خودکفایی، اشتغال و معیشت با استفاده از پساب‌های کشاورزی
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟