Web Analytics Made Easy - Statcounter

حیدری امنیت جمهوری اسلامی ایران را تضمین شده و در منطقه خاورمیانه مثال زدنی دانست و گفت: این امنیت به واسطه هوشیاری، بصیرت، ولایت پذیری، عشق وعلاقه مرزبانان به آرمان‌های انقلاب، این سرزمین مقدس و دفاع از تمامیت ارضی کشور به وجود آمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، «محمد حیدری» ظهر امروز (سه ‌شنبه 10 فروردین) در نشست پشتیبانی و رفع موانع صادرات که با حضور امام جمعه خرمشهر و مدیر سایت تجاری مرز بین المللی شلمچه برگزار شد، ضمن تبریک هفته بزرگداشت سربازان گمنام امام زمان (عج) با اشاره به بازگشایی دروازه دوم صادراتی مرز بین‌المللی شلمچه اظهار کرد: به دنبال نامگذاری سال 1400 از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان سال «تولید، پشتیبانی ‌ها و مانع ‌زدایی‌ها» تجار، تولیدکنندگان و بازرگانان باید بتوانند از ظرفیت‌های راهبردی بندر خشک شلمچه و گمرکات مرز دریایی خرمشهر بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار ویژه خرمشهر افزود: با بازگشایی دروازه دوم صادراتی مرز شلمچه ظرفیت تبادل کالا را افزایش می دهد و یک اهرم بسیار خوب برای فعال کردن تجارت بین 2 کشور ایران و عراق به شمار خواهد رفت لذا مشکلات و موانع زیرساختی آن باید برطرف شود.

 

وی با بیان اینکه در راستای گسترش صادرات به کشور عراق باید از ظرفیت بخش خصوصی در خرمشهر استفاده شود اضافه کرد: در سال 99 از ظرفیت بخش خصوصی اتاق بازرگانی به نحوه شایسته استفاده نشد اما امسال باید از ظرفیت بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی خرمشهر در این زمینه بهره مند شویم.

 

حیدری با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط فعالیت بازرگانی در مرز شلمچه فراهم شده و هماهنگی مدیریتی در این پایانه مرزی وجود دارد تصریح کرد: امیدواریم با هماهنگی ایجاد شده این روند در معیشت مردم منطقه نیز تاثیرگذار باشد و فرصت‌های شغلی جدیدی در منطقه تعریف کند.

 

وی با بیان اینکه خوشبختانه وجود منطقه آزاد اروند یک ظرفیت بسیار مهم قانونی برای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری است و باید از آن استفاده لازم صورت گیرد ابراز کرد: با وجود فراز و نشیب‌ مدیریتی که سازمان منطقه آزاد اروند آنها را پشت سر گذاشت خوشبختانه این سازمان با برنامه پیش می رود.

 

فرماندار ویژه خرمشهر همچنین در بازدید از پاسگاه های مرزی و دیدار با مرزبانان مستقر در مرز بین المللی شلمچه وحدت میان مرزنشیان و مرزبانان را عامل امنیت مرز‌های کشور برشمرد و عنوان کرد: مرزنشینان ما در خرمشهر در کنار مرزبانان در دفاع از مرز‌ها آماده هستند.

 

وی با اشاره به اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران کمک به مرزنشینان است، چراکه امنیت پایدار مرز باحضور مرزنشینان محقق می‌شود بیان کرد: مرزبانان مدافعان ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده و در کنار سربازان گمنام امام زمان (عج) تکمیل کننده پازل امنیت و اقتدار مرزی و دفاعی کشور هستند.

 

حیدری مرزها را محل اولیه برای رخنه و نفوذ دشمن در گام نخست خواند و تاکید کرد: اگر مرز‌های هر کشوری دچار نفوذ، ضعف و سستی شود امنیت آن کشور مورد خدشه قرار می گیرد، لذا مرزبانان به عنوان یکی از نیرو‌های کارآمد با تمام قوا و صلابت برای امنیت و آرامش هموطنان و دفاع از مرز‌های کشور طبق وظایف و ماموریت‌های ذاتی خود تلاش می‌کنند و خادم مردم و مدافع کیان کشور هستند.

 

وی امنیت جمهوری اسلامی ایران را تضمین شده و در منطقه خاورمایه مثال زدنی دانست و اذعان کرد: این امنیت به واسطه هوشیاری و بصیرت، ولایت پذیری و عشق وعلاقه مرزبانان به آرمان‌های انقلاب و سرزمین مقدس جمهوری اسلامی و دفاع از تمامیت ارضی کشور ایجاد شده است.

 

فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه همه ما بعنوان خادمین و خدمت گزاران مردم وظیفه داریم در همه شرایط قدردان زحمات این عزیزان و مدافعان جان بر کف سرزمین جمهوری اسلامی ایران باشیم یاد آور شد: خدمات مرزبانان برای جمهوری اسلامی ایران بسیار ارزشمند و شایسته‌ است چراکه چشمان بینا و بازوان قدرتمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: گسترش صادرات صادرات از مرز شلمچه معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر خبرگزاری شبستان خوزستان مرز بین المللی شلمچه منطقه آزاد اروند توسعه صادرات اقتدار و امنیت کشور صادرات کالا مرزبانان و مرزنشینان محمد حیدری جمهوری اسلامی ایران مرز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۶۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ایران تحریم‌ها را به فرصتی برای تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی تبدیل کرده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

به گزارش سیاست خارجی ایرنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیداً انتقاد کرد و گفت: جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفاً به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیداً محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد: اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریع‌ترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می‌کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می‌شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد که تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

کد خبر 748371

دیگر خبرها

  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های صهیونیست هاست
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های اسراییل است
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو