Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمدرضا صالحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: شرکت شفا فارمد و مجموعه برکت در حال بررسی درخواست این کشورها هستند تا در صورت امکان برخی از کشورهای اطراف وارد فاز سوم کارآزمایی بالینی این واکسن شوند.

وی ادامه داد: در صورت انعقاد قرارداد و عبور موفقیت آمیز این واکسن از مرحله سوم تست انسانی، این کشورها می توانند از این واکسن در واکسیناسیون عمومی خود نیز استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۰۰ داوطلب وارد مرحله دوم کارآزمایی بالینی شدند

صالحی گفت: کمتر از ۱۰۰ داوطلب دوز اول مرحله دوم تست انسانی واکسن را دریافت کردند، به عبارتی این تعداد وارد مرحله دوم کارآزمایی بالینی این واکسن ایرانی شدند.

وی، تعداد داوطلبان مرحله دوم تست انسانی واکسن را ۲۸۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: مابقی داوطلبان نیز به تدریج وارد مرحله دوم تست انسانی خواهند شد.

صالحی بیان داشت: به احتمال فراوان تا اوایل اردیبهشت ماه گزارش نتایج مرحله دوم به وزارت بهداشت ارسال می شود تا آماده ورود به مرحله سوم تست انسانی این واکسن ایرانی شویم.

وی در مورد آماده سازی تولید انبوه واکسن اظهار داشت: خطوط تولید نیمه صنعتی و صنعتی در حال آماده سازی نهایی برای تولید انبوه واکسن پس از تاییدیه های نهایی هستند.

بی خطری واکسن ایرانی مشخص شد

صالحی در مورد بی خطری واکسن کرونا ایرانی گفت: بی ضرری و کم عارضه بودن واکسن در مرحله اول تا حد زیادی مشخص شد. تاکنون هم که حدود ۱۰۰ داوطلب واکسن را تزریق کردند که به غیر از عوارض خفیف، دچار عارضه جدی نشده اند.

صالحی افزود: هرچند تعیین قدرت ایمنی زایی بیشتر در مراحل دوم و سوم مشخص می شود اما با اطلاعاتی که تاکنون از مرحله اول به دست آمده است، ما را خیلی خوشبین کرد تا در مرحله دوم، نتایج چشمگیری به دست آوریم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه دوز مناسب واکسن تقریبا مشخص شده است، افزود: ایمنی زایی دوز پنج میکروگرم چشمگیرتر از سه میکروگرم بود، به عبارتی دوز مناسب پنج میکروگرم است که در مرحله اول مشخص شده است. به همین دلیل در مراحل دوم و سوم کارآزمایی واکسن از دوز پنج میکروگرم در دو مرحله استفاده می شود.

به گزارش ایرنا،‌ اجرای مرحله دوم تست انسانی واکسن ایرانی کرونا از ۲۵ اسفند ماه آغاز و فاز سوم این مطالعه هم در امتداد این مرحله اجرایی خواهد شد.

با کسب مجوز از سازمان غذا دارو و کمیته ملی اخلاق، مطالعه فاز دوم و سوم تست انسانی واکسن ایرانی کوو ایران برکت با هم انجام می شود.  

تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی با نام "کُوو ایران برکت" روز سه شنبه (نهم دی ماه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری روی سه داوطلب آغاز شد.

تزریق واکسن ایران کوو برکت در ۲ دوز به داوطلبان ۱۸ تا ۵۰ سال انجام شد، به عبارتی ۵۶ داوطلب این مرحله دو دوز واکسن خود را دریافت کردند و تزریق آخر واکسن نیز در ۳۰ بهمن ماه به آخرین داوطلب این مرحله انجام شد.
آخرین نمونه گیری از خون داوطلبان این مرحله تا ۱۴ اسفند ماه به اتمام رسید. بعد از آن گزارش نهایی فاز اول تست انسانی واکسن ایرانی کرونا در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت و این واکسن ایرانی پس از اخذ مجوزهای لازم به داوطلبان مرحله دوم تزریق شد.

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده فازهای دوم و سوم این مطالعه بالینی هم زمان انجام می شود. فاز دوم تا پایان اردیبهشت سال آینده به پایان می رسد.

برچسب‌ها کرونا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام واکسن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام واکسن کرونا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام واکسن اخبار کنکور مرحله دوم تست انسانی تست انسانی واکسن واکسن ایرانی واکسن ایران مرحله اول دوم و سوم مشخص شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۶۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، آزمایش بالینی واکسن مذکور توسط صندوق بنیاد NHS بیمارستان های کالج لندن رهبری می شود.

دکتر هدر شاو به پتانسیل این واکسن برای درمان افراد مبتلا به ملانوما نیز اشاره کرده است. واکسن هم اکنون برای بررسی کارآمدی در درمان سرطان های دیگر مانند ریه، مثانه و کلیه تحت آزمایش است. در مرحله قبلی آزمایش واکسن ریسک عود کردن ملانوما در بیماران را کاهش داد.

این واکسن که به طور دقیقmRNA-۴۱۵۷ (V۹۴۰) نام دارد، درمان نئو آنتی ژن است که سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند تا نوع خاصی از سرطان را در بدن بیمار دنبال کند. هنگامیکه این واکسن با یک داروی ایمونو تراپی به نام پمبرولیزوماب (کیترودا) ترکیب می شود، خطر مرگ و میر ناشی از سرطان پوست را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد.

شاو در این باره می گوید: این روش یک درمان شخصی سازی شده و از بسیاری جهات بسیار هوشمندتر از واکسن است.

او در ادامه افزود: هدف اصلی این تحقیقات درمان دائمی بیماران مبتلا به سرطان است.

یکی از نخستین افرادی که این واکسن را دریافت می کند استیویانگ ۵۲ ساله از انگلیس است. او در این باره می گوید: این بهترین شانس من برای متوقف کردن مسیر سرطان است.

به گفته شاو به نظر می رسد درمان مذکور عوارض جانبی قابل تحملی مانند خستگی و درد در بازو دارد.

۲ سال قبل مرحله دوم آزمایش این واکسن نتایج نویدبخشی را نشان داد. در آن مرحله بیماران یک میلی گرم واکسن ام آر ان ای را به مدت ۳ هفته دریافت کردند. آنها همچنین هر ۳ هفته یکبار به مدت یک سال ۲۰۰ میلی گرم کیترودا مصرف کردند.

کد خبر 6089678 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • روابط ایران با سایر کشورها بر اساس راهبرد برد-برد است
  • به اندازه یک استخر هم از اقیانوس فرصت‌ها در آفریقا استفاده نکرده‌ایم
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها
  • رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی کنکور سراسری باهم رقابت کردند
  • بین گروه آزمایشی تجربی و انسانی، فاصله قابل‌ملاحظه‌ای با سایر گروه‌ها وجود دارد!
  • دفترچه سوالات کنکور علوم انسانی و ریاضی منتشر شد