Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@18:58:55 GMT

باید با عاملان نا امنی برخورد قاطع شود

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۶۲۶۱

باید با عاملان نا امنی برخورد قاطع شود

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اهمیت صیانت از نظم و امنیت جامعه، گفت: باید با کسانی که ایجاد ناامنی می‌کنند با اقتدار برخورد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین« سید ابراهیم رئیسی» امروز(10 فروردین) در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان لرستان، اظهار داشت: تلاش کارکنان دستگاه قضایی برای خدمت به مردم و صیانت از نظم و امنیت ستودنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس قوه قضائیه با اشاره به شرایط کرونایی جامعه، افزود  دستگاه قضایی به‌رغم قرارگیری در شرایط کرونایی از خدمت به مردم دست نکشیده و در راستای رفع مشکلات مردم تلاش می کنند.

 

وی با بیان اینکه کارکنان و دست‌اندرکاران دستگاه قضائی در این شرایط تلاش کردند به مردم پاسخگو باشند، افزود: با تلاش‌های صورت گرفته تعداد پرونده‌های مسن و اطاله دادرسی کاهش یافت.

 

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به گزارش‌ها و ارزیابی‌های معاونت راهبردی بیان کرد: دادگستری لرستان بحمدالله جزو دادگستری‌های برتر قرار دارد و در همه شاخص‌ها با تلاش همکاران توانسته است که امتیاز مناسب را کسب کند.

 

امنیت جامعه نباید دچار آسیب شود

 

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه به هیچ عنوان نباید اجازه داد امنیت جامعه دچار آسیب شود، اذعان داشت: باید با کسانی که ایجاد ناامنی می‌کنند با اقتدار برخورد کرد.

 

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به بازدید های یک روزه از استان و بررسی های قبل از سفر از وضعیت لرستان، افزود: در استان مشکلاتی را می‌بینیم که در بخش‌های مختلفی است.

 

وی با بیان اینکه برخی مشکلات برمی گردد به ساختارها و برخی مشکلات برمی گردد به رفتارها، تصریح کرد: نسبت به ساختارها بخش نظارتی قوه قضائیه و سازمان بازرسی باید مسئله شناسی کند.

 

حجت الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: به طور مثال تعطیلی کارخانه‌ها یک مسئله است، سوءمدیریت، نقدینگی و دیگر مشکلات در این رابطه شناسایی شود و به مسئولان ذی ربط اعلام شود.

 

وی با بیان اینکه این کارخانه‌ها یک شبه تعطیل نشده‌اند، تاکید کرد: قطعاً جلوی ضرر از هرجا گرفته شود منفعت است.

 

حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر ضرورت آسب شناسی مشکلات استان، افزود: در صورت بروز مشکل برای صنایع و کارخانه ها باید در ابتدا هشدار داده شود به مسئولان که با تعطیلی این کارخانه‌ها آسیب اجتماعی افزایش می‌یابد.

 

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه ما به عنوان قاضی، نیروی انتظامی و دستگاه امنیتی با سرقت برخورد می‌کنیم، تاکید کرد:در بخش آسیب زدایی دستگاه قضائی خیلی اختیارات ندارد و اختیارات دست دولت و ادارات است.

 

وی ابراز کرد: اما در این رابطه بخش‌هایی مثل پیشگیری را داریم که کارش آسیب شناسی و همکاری گرفتن دستگاه‌های دولتی است تا ناهنجاری‌های اجتماعی و اقتصادی رو به کاهش باشد.

 

حجت الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: بسیاری از قضات ما در حوزه آسیب شناسی و پیشگیری صاحب نظر هستند و می‌توانند نظرات خود را برای رفع آسیب‌ها اعلام کنند.

 

رئیس دستگاه قضایی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نسبت به پرسنل، نظرم این است که همانطور که امام علی فرمودند باید رفع نیازهای قاضی بشود، کارکنان ما بسیار نقش دارند و زمینه ساز کار قاضی هستند، دغدغه معیشت نباید داشته باشند.

 

وی در ادامه از پیگیری مسائل حوزه بیمه تکمیلی کارکنان دستگاه قضا خبر داد و افزود: نسبت به فعال شدن تعاونی مسکن بین دوستان نیز باید اقدام شود.

 

رئیس قوه قضائیه ادامهi داد: این اقدام باید به نحوی باشد که دو چیز را مورد تاکید قرار دهد، نخست اینکه شأن دادگستری و سازمان‌های وابسته نباید مخدوش شود، نباید تیغ دادگستری کند شود و دست به زمینی بزنند که بعداً اشغالاتی شود و حرمت دادگستری آسیب ببیند؛ دوم در نحوه توزیع باید عدالت رعایت شود.

 

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: مشکلات پرسنل اداری مشکلات ماست، کارمند ما اگر مشکل معیشتی و مالی دارد مشکل ماست، خودمان را در آن مشکل شریک می‌دانیم و برای رفع آن تلاش می‌کنیم.

 

قضات در برابر تهدیدها و فشارها بایستند و نفوذ ناپذیر باشند

 

رئیس قوه قضائیه افزود: قاضی حتی نفوذ را از ناحیه خودش نمی‌پذیرد و حب و بغض شخصی خود را هم را در تصمیم گیری دخالت نمی‌دهد چه برسد به اینکه از دیگری نفوذ پذیر باشد

 

حجت الاسلام رئیسی تصریح کرد: یک قاضی هم باید علی رغم همه تهدیدها و فشارها بایستد، قاضی عزیز قاضی نفوذ ناپذیر است، یعنی قاضی حتی نفوذ را از ناحیه خودش نمی‌پذیرد و حب و بغض شخصی خود را هم را در تصمیم گیری دخالت نمی‌دهد چه برسد به اینکه از دیگری نفوذ پذیر باشد.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: دستگاه قضایی قضات امنیت حجت الاسلام رئیسی رئیس قوه قضائیه دستگاه قضایی کارخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۶۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان مدافع غزه

           امام جمعه رزن در

خطبه‌های نمازجمعه این شهر با اشاره به سالروز شهادت امام صادق علیه السلام گفت: امام صادق علیه السلام در علم و فقه بی همتا بود و امروز بیشتر احادیث و روایات از آن حضرت به یادگار مانده است. 

حجت الاسلام منصوری ضمن تبریک روز معلم و روز کارگر افزود: معلمان رسالت بزرگ و مسئولیت مهمی بر عهده دارند که این رسالت در  هدایت و ارشاد نسل جدید جامعه خلاصه می‌شود.

او با بیان اینکه کشور مدیون زحمات جامعه کارگری است، عنوان کرد: دولت و کارفرما موظف است زمینه رفاه و افزایش درآمد و ایمنی کارگران در محل کار را فراهم کند.

حجت‌الاسلام منصوری گفت: غرب و حامیان رژیم صهیونیستی همه تلاش خود را برای پاک کردن اذهان مردم از جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین بکار بستند، اما دانشجویان با هوشیاری در دانشگاه به دفاع و حمایت از مردم فلسطین برخواستند.

امام جمعه رزن افزود: برخورد پلیس  آمریکا در دانشگاه با دانشجویان نقض کامل حقوق بشر و آزادی بیان است.

حجت الاسلام مرتضی موحدی امام جمعه اسدآباد نیز در خطبه‌های نماز جمعه با محکوم کردن سرکوب تجمع دانشجویان آزادی خواه در آمریکا تصریح کرد: مظلومیت مردم فلسطین در حال بیدار کردن وجدان‌های خفته دانشجویان است، اما پلیس امریکا با حمله خشن و بی رحمانه به دانشگاه‌ها آن‌ها را سرکوب می‌کنند.

خطیب نماز جمعه اسدآباد با بیان اینکه بارش‌های امسال مطلوب است، اما برخی از کشاورزان زمین‌های خود را با آب چاه آبیاری می‌کنند، افزود: متولیان مدیریت منابع آب، با کشاورزانی که در زمان بارش باران از آب‌های زیر زمینی استفاده می‌کنند برخورد کنند.

دیگر خبرها

  • زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند | باید با عاملان عادی انگاری مجالس گناه قاطعانه برخورد شود
  • تکرار حمایت قاطع دستگاه قضایی شهرستان از طرح نور
  • محکومیت برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان مدافع غزه
  • دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست
  • برخورد قاطع با مداخله‌گر طب سنتی در نیشابور
  • تأکید پلیس به برخورد قاطع با سرقت و کشف جرایم
  • کاهش سرقت در کشور/ تاکید بر ارتقاء قدرت کشف جرایم و برخورد قاطع با سرقت
  • برخورد قاطع و موثر با سرقت/ هوشمند سازی در دستور کار پلیس
  • کاهش سرقت در کشور/ تاکید بر ارتقاء قدرت کشف جرائم و برخورد قاطع با سرقت
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد