Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@20:32:30 GMT

در شبکه ملی اطلاعات قصد قطع کردن اینترنت را نداریم

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۶۳۰۰

در شبکه ملی اطلاعات قصد قطع کردن اینترنت را نداریم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شب گذشته، سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور؛ مهمان برنامه بهارانه در شبکه خبر بود. او در این برنامه درباره مسائل مختلف زندگی شخصی و کاری خودش صحبت کرد.

سردار جلالی در پاسخ به سوال مجری درباره شبکه ملی اطلاعات و نقد منتقدین درباره قطع اینترنت بین المللی گفت: " رویکرد ما استفاده حداکثری از قابلیت‌های فضای مجازی بوده و باید مراقب آسیب‌ها و مشکلات موجود در این فضا هم باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

" او ضمن رد این نقد در ادامه صحبت‌هایش بیان کرد:" در طرح شبکه ملی اطلاعات هم ما قصدی برای قطع کردن اینترنت نداریم. ما در داخل کشور سرعت حداکثری، در مناطق مرزی سرعت حداقلی و در داخل، دیتا سنتر‌های داخلی خدمات ارائه می‌دهند که این خدمات با بهترین کیفیت و حداقل هزینه در خدمت مردم قرار خواهد گرفت. "

بیشتر بخوانید

ولنگاری در فضای مجازی نتیجه روشنفکری به جای مدیریت است

در ادامه ویدئوی این گفت‌وگو را مشاهده می‌کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

گفتنی است؛ شبکه ملی اطلاعات، شبکه پروژه‌ای برای توسعه شبکه زیرساخت امن و پایدار ملی در کشور است. این شبکه با نام‌های دیگری مانند اینترنت ملی، اینترنت ملی ایران و شبکه ملی اینترنت نیز شناخته می‌شود. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شبکه ملی اطلاعات سردار جلالی پدافند غیر عامل شبکه ملی اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۶۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی از راه‌اندازی ۶ سایت اینترنت پرسرعت همراه در اتان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سایت‌ها، ۵۸۰ خانوار روستایی از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مصطفی بهی با اعلام این خبر اظهار داشت: از ابتدای اردیبهشت تاکنون با راه‌اندازی 6 سایت دیگر توسعه شبکه ملی اطلاعات 6 روستای استان از خدمات مبتنی بر این شبکه و اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند.

وی گفت: از این تعداد، 4 سایت جدید در روستا‌های جمز و مرغوب شهرستان طبس، حیدرآباد شهرستان نهبندان و سهک شهرستان درمیان احداث و راه‌اندازی شده و این روستا‌ها را از پوشش تلفن و اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند کرده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی افزود: همچنین با ارتقا تکنولوژی 2 سایت دیگر تلفن همراه، روستا‌های نوغاب شهرستان سربیشه و کلاته بالا (شهرک قدس) شهرستان قائنات، از پوشش اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند.

بهی، با بیان اینکه  این سایت‌ها با اعتباری بالغ بر 236 میلیارد ریال از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات راه‌اندازی شده اظهار داشت: با راه‌اندازی این سایت‌ها، خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت همراه، در دسترس بیش از 850 خانوار روستایی استان قرار گرفته است.

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • (ویدئو) فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران فضای مجازی را منفجر کرد
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • درز اطلاعات محرمانه ارتش آلمان در اینترنت
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم