Web Analytics Made Easy - Statcounter

خادمی با اشاره به محرومیت تاریخی استان لرستان، گفت: اجرای طرح تبعیض مثبت توسط روسای سه قوا راه برون رفت لرستان از محرومیت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « سید موسی خادمی» امروز(10 فروردین) در جلسه شواری اداری استان لرستان در خرم آباد، اظهار داشت: در استان در فضایی همدل و هماهنگ کار می کنیم و این همدلی و هم افزایی پیشبرد امور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار لرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان لرستان، گفت: استان لرستان 6 هزار و 300 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 

وی با بیان اینکه در استان لرستان 500 زن شهید دارد، افزود: استان لرستان در دوران دفاع مقدس در معرض بمباران دشمن بود و دومین استان جنگ زده کشور محسوب می شد.

 

خادمی افزود: استان لرستان در دوران دفاع مقدس و در سایه بمباران های دشمن بخش مهمی از زیرساخت های خود را از دست داده است.

 

وی بیان کرد: در دوران بازسازی استان لرستان جزء استان های جنگ زده محسوب نشد و استان لرستان دچار عقب ماندگی تاریخی شد.

 

خادمی اذعان داشت: در سایه این عقب ماندگی درصد فلاکت در استان رشد کرو امروز مردم دچار فقر، بیکاری و محرومیت هستند.

 

راه برون رفت استان از محرومیت برقراری تبعیض مثبت است

 

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: ما از روسای سه قوه و سیاست گذاران راهبردی کشور درخواست داریم برای برون رفت استان از محرومیت تاریخی طرح تبعیض مثبت را نسبت به استان در پیش گیرند.

 

وی با بیان اینکه نگاه مساوی به استان لرستان و دیگر استان ها عین بی عدالتی و ظلم است، خاطرنشان کرد: استان لرستان نیازمند امتیازات مثبت برای جبران عقب ماندگی تاریخی است.

 

خادمی با بیان اینکه محرومیت استان موجب شده است در جذب فرصت های سرمایه گذاری توفیق چندانی نداشته باشیم، افزود: لازم است نهادهای خدمت رسان ملزم به سرمایه گذاری در استان شوند.

 

توسعه لرستان از مسیر آب عبور می کند

 

وی با بیان اینکه تحقق توسعه لرستان از مسیر آب عبورمی کند، خاطرنشان کرد: افزایش حق آبه استان پر باران کشور برای تقویت کشاورزی در استان ضروری است.

 

خادمی با انتقاد از سهم آب سدهای کرخه، کارون و... که از آب استان لرستان تغذیه می شوند، افزود: مردم استان نسبت به انتقال آب برای شرب اعتراضی ندارند اما در بخش کشاورزی باید تخصیص آب با اولیت استان باشد تا عدالت برقرار شود.

 

وی خاطرنشان کرد: با انتقال آب شرب مشکلی نداریم اما در کشاورزی باید آب در استانی که تولید آب دارد هزینه شود تا عدالت واقعی برخوردار شود.

 

استاندار لرستان همچنین با اشاره به وجود ذخایر نفتی و گازی در استان، خاطرنشان کرد: این در حالی است که امروز استان لرستان از وجود پالایشگاه و پتروشیمی محروم است.

 

خادمی با بیان اینکه در سال های اخیر ریسک پذیری مدیران استان کم شده است، اظهار داشت: لازم است در استان کمیته تعاملی از دستگاه های نظارتی تشکیل شود و مورادی را تشخیص داده می شود ممکن است از نظر مصلحت درست باشد، انجام شود.

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: تبعیض مثبت تخصیص آب محرومیت استان لرستان تبعیض مثبت برون رفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۶۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلی برای تردد در شهر ایلام وجود ندارد

صبح روز شنبه در پی بارش شدید باران در شهرستان و همچنین اعلام وضعیت هشدار سطح قرمز در مناطق غربی کشور فرماندار ایلام عبدالصاحب نادری به همراه مدیرکل بحران استانداری و شهردار ایلام از معابر درون و برون‌شهری و روستاهای حاشیه شهر ایلام و سایر نقاط شهرستان بازدید کردند.

وی در حاشیه این بازدیدها ضمن عرض تسلیت فرارسیدن شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) رئیس مذهب تشیع و شکرگزاری نزول بارش رحمت الهی، تصریح کرد: خوشبختانه باتوجه‌به تمهیدات اندیشیده شده و اقدامات صورت‌گرفته توسط دستگاه‌های متولی در حال حاضر هیچ‌گونه مشکلی در سطح شهرستان وجود ندارد.

فرماندار ایلام با اشاره به اینکه درعین‌حال باتوجه به حجم بارش‌ها در برخی معابر شهری شاهد آب‌گرفتگی مختصر هستیم، گفت: از شهروندان و همشهریان فهیم شهرستان تقاضا داریم تا کاهش میزان بارش‌ها از ترددهای غیرضروری در محورهای درون و برون‌شهری اجتناب کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان
  • مشکل تردد در شهر ایلام وجود ندارد
  • مشکلی برای تردد در شهر ایلام وجود ندارد
  • مثبت خبر؛ اخبار خوب هفته در استان سمنان
  • خدمت مسئولان به مردم باید به‌دور از تبعیض باشد
  • فرصت‌های از دست رفته برای کردستان با کار جهادی جبران شود
  • هدف‌گذاری تبدیل یزد به قطب تولید ماشین‌آلات نساجی
  • بهره مندی ۱۶۱ روستای لرستان از آب شرب در دولت سیزدهم
  • آموزش ۵ هزار نفر در سیستان و بلوچستان در حوزه اقتصاد دیجیتال
  • شهرداری‌ها مردم را در پروژه‌های مربوط به شهر مشارکت دهند