Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:30:36 GMT

۲۹ واحد راکد مرغداری در کهگیلویه و بویراحمد فعال شد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۶۵۱۷

۲۹ واحد راکد مرغداری در کهگیلویه و بویراحمد فعال شد

به گزارش ایرنا، حسین کلانتری روز سه شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار در یاسوج اظهار داشت: تلاش بر این است ۲۰ واحد راکد و غیرفعال دیگر مرغداری در استان نیز  به چرخه تولید بازگرانده شوند.

وی افزود: تولید مرغ در سال ۹۸ حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن بود که این میزان با فعال سازی واحد های غیر فعال مرغداری به حدود ۱۵ هزار تن رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اینک ۷۵ درصد نیاز استان به مرغ در همین استان تامین می شود و با راه اندازی ۲۰ واحد غیر فعال دیگر در کهگیلویه و بویراحمد نیاز ۱۰۰ درصدی استان به طور کامل تامین می شود.

کلانتری ابراز داشت: نیاز روزانه مرغ استان حدود ۵۰ تن است که در این ایام نوروز روزانه ۱۰۰ تن توزیع می شود.

وی ادامه داد: بیش از نیاز استان کار توزیع مرغ در این ایام در دستور کار قرار گرفت و تاکنون کمبودی در بازار استان نبوده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در مجموع راه اندازی واحد های راکد مرغداری، جوجه ریزی به موقع و نظارت مستمر و برخورد جدی با اخلال گران بازار سبب شد تا هیچ خللی در بازار مرغ استان در این ایام نوروز نداشته باشیم.

کلانتری تاکید کرد: هماهنگی و انسجام بسیار مطلوبی میان متولیان و دستگاه های نظارتی و اطلاعاتی در این ایام نوروز وجود داشته است.

وی ادامه داد: در چندین شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد در ایام نوروز جزو استان های برتر در تامین نیاز های اساسی مردم بوده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بازار مرغ، روغن، برنج و غیره استان در ایام نوروز رضایت بخش و در آرامش بود.

کلانتری بیان کرد: در زمینه روغن هیچ مشکلی وجود ندارد و از ۵۰۰ تن سهمیه استان تنها ۱۵۰ تن در این ایام نوروز توزیع و مصرف شده است.

وی تصریح کرد: کنترل ها و بازرسی ها محدود به ایام نوروز نخواهد بود و با اخلالگران بازار به طور جد برخورد می شود.


 

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد یاسوج ستاد تنظیم بازار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد یاسوج ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد یاسوج ستاد تنظیم بازار اخبار کنکور کهگیلویه و بویراحمد ایام نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۶۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت در نشست قرارگاه مرکزی امنیت غذایی گفت: با همت بخش خصوصی و در راستای ارتقای تولید، از ابتدای فروردین تاکنون ۲ میلیون و ۲۸۶ هزار قطعه جوجه در واحدهای مرغداری انجام که این میزان جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۷ درصد افزایش دارد.

سید محمد رضا سیدحسینی تصریح کرد: با این میزان جوجه ریزی ۳۹۰۰ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف می شود.

وی گفت: به منظور افزایش ضریب خوداتکایی استان به گوشت مرغ ۳۲۷ واحد ۲۰ هزار قطعه ای مرغ گوشتی و ۱۵ واحد مرغ تخم گذار ۲۰ هزار قطعه ای با سرمایه‌گذاری بیش ۲۶۰۰ میلیارد تومان بخش خصوصی در حال ساخت است.

حسینی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۴۰۰ واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای فعال با ظرفیت ۸ میلیون قطعه در هر دوره در استان سیستان وبلوچستان مشغول تولید هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد
  • ارتقای ظرفیت ۵۰ واحد نیمه‌فعال لرستان
  • سامانه ناپایدار بارشی تا چهارشنبه در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند
  • جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروز