Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،جعفر داراب خانی، دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان البرز با توجه به در پیش بودن سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا، گفت: با قانون شکنان و بی اخلاقان انتخاباتی در فضای مجازی بدون اغماض برخورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داراب خانی افزود: با توجه به مصوبات جلسات ستاد‌های کشوری و استانی پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی و با عنایت به تأکیدات ریاست دادگستری استان البرز، فضای مجازی در سه مقطع قبل از انتخابات، حین انتخابات و بعد از انتخابات به دقت توسط مسؤولان و ضابطان مربوطه رصد و پایش می‌شود.

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی البرز افزود: طبق دستورات مؤکد دکتر حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز، کلیه‌ی تخلفات و جرایم انتخاباتی در فضای مجازی، در اسرع وقت در شعب ویژة رسیدگی به این جرایم در دادگستری البرز و توسط قضات ویژه بررسی می‌شود.

او با اشاره به تهدید‌ها و فرصت‌های فضای مجازی گفت: لازم است فعالان فضای مجازی، ضمن همکاری با عوامل قضایی، اجرایی، نظارتی، انتظامی و امنیتی؛ در برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور مشارکت کنند و بدانند انتشار هرگونه محتوایی که منجر به کاهش حضور مردم در انتخابات و سیاه نمایی، تخریب، نشر اکاذیب و افترا نسبت به اشخاص و انتشار اخبار و تصاویر جعلی و گمراه کننده در این فضا شود، مشمول مسؤولیت کیفری می‌گردد و بدون اغماض با این افراد برخورد می‌شود.

داراب خانی گفت: از فعالان فضای مجازی انتظار داریم همچون سنوات گذشته با پایبندی به اصول اخلاقی و مبانی قانونی، به گرم نگه داشتن تنور انتخابات و برگزاری پرشور این رویداد مهم سیاسی کمک کنند.

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی البرز گفت: دادگستری البرز برای دریافت گزارش تخلفات انتخاباتی به صورت حضوری و یا از طریق سامانه سجام (سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضائیه) به نشانی sajam.scpd.ir بی نام و بدون نیاز به مراجعه حضوری آمادگی لازم را دارد.

او افزود: برگزاری هرچه موفق‌تر انتخابات، نیازمند حضور و مشارکت آگاهانه شهروندان عزیز است که ان شاء الله شاهد برگزاری انتخاباتی قانونمند، سالم و پرشور خواهیم بود.

انتهای پیام/ر. ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ستاد انتخابات انتخابات ریاست جمهوری پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۶۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند

رئیس کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای اسلامی شهر سنندج گفت: شهرداری سنندج با پرونده‌های تخلفات ساختمانی بدون هیچگونه چشم‌پوشی و برابر قوانین برخورد کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، بهروز ابراهیم آبادی امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جلسه کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای شهر سنندج که با حضور جمعی از اعضای شورای شهر، مدیران و معاونان شهرداری سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در راستای اصلاح روش‌ها و برای نظارت بر وحدت رویه در جهت ارائه خدمات یکسان و بدون اغماض به شهروندان، پروانه‌های ساختمانی به‌صورت دوره‌ایی و رندوم مورد بازرسی و نظارت قرارخواهد گرفت تا خطای انسانی به کمترین حد خود برسد و در حق کسی اجحافی صورت نگیرد.

وی با تاکید بر اعمال قانون بدون غرض‌ورزی و یکسان برای همگان، افزود: سلایق مختلف موجب اختلاف در آرا می‌شود پس به صورت رندوم پرونده‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بر ادعای اعمال قانون بدون اغراض شخصی تاکید شده باشد.

رئیس کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای شهر سنندج به قید فوریت از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری خواست نسبت به تشکیل کارگروهی در راستای نظارت بیشتر بر صدور پروانه های ساختمانی اقدام کند تا در این راستا شفاف سازی حداکثری صورت گیرد.

ابراهیم‌آبادی اضافه کرد: تصمیم‌گیری دقیق و کارآمد مهم‌ترین هدف برگزاری جلسات این کمیسیون در راستای رفع مشکلات مردم و صرفه جویی در اتلاف وقت است.

وی تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری باید از اختیارات خود در راستای قانون و تا حد امکان در جهت تسهیل و رفع مشکلات مردم استفاده کند.

رئیس کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای شهر سنندج ادامه داد: شهرداری سنندج اگر در هر نقطه از شهر سنندج ارائه خدماتی را به ساختمان‌های بدون مجوز ساخت ارائه کند قطعا برابر قانون و مقرارت اقدامات لازم را به‌عمل خواهیم آورد.

ابراهیم‌آبادی گردش نیرو در سازمان‌ها را یکی از اصول مدیریتی دانست و گفت: گردش نیرو در راستای سالم‌سازی و به‌کارگیری مؤثر و کارآمد از منابع انسانی باید بیش از پیش مورد توجه مدیران قرار گیرد.

کد خبر 749252

دیگر خبرها

  • تمام رفتارهای تبلیغاتی کاندیداها در فضای حقیقی و مجازی رصد می‌شود
  • تأکید پلیس به برخورد قاطع با سرقت و کشف جرایم
  • کاهش سرقت در کشور/ تاکید بر ارتقاء قدرت کشف جرایم و برخورد قاطع با سرقت
  • کاهش سرقت در کشور/ تاکید بر ارتقاء قدرت کشف جرائم و برخورد قاطع با سرقت
  • فهرست شورای وحدت هنوز نهایی نشده است
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد
  • بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی مسدود شد
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید/ اعمال قانون با دوربین‌های نظارت تصویری
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند