Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@09:20:46 GMT

مردم لرستان از بیکاری و مشکلات اقتصادی رنج می‌برند

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۶۸۵۰

مردم لرستان از بیکاری و مشکلات اقتصادی رنج می‌برند

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی ابراهیمی عصر امروز سه شنبه در شورای اداری لرستان در سخنانی با بیان اینکه بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی، وظیفه قوه قضائیه در مقابل ملت، حقوق‌های فردی و اجتماعی، تحقق بخشیدن به عدالت اجتماعی اشاره شده است اظهار داشت: در همین اصل، اساس بر پیشگیری است.

سهم پایین لرستان از منابع آبی کشور

وی با تاکید بر اینکه لرستان دارای ظرفیت‌های فراوان در حوزه‌های مختلف آب، خاک و… است اما از نظر امکانات، بدترین وضعیت را در سطح کشور دارد گفت: مردم لرستان در عرصه‌های مختلف انقلاب همواره نقش آفرینی کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه لرستان بعد از ۴۱ سال بعد از پیروزی انقلاب هنوز به جایگاهی که باید، نرسیده است افزود: بیش از ۷۰ درصد صنایع استان لرستان غیر فعال و نیمه فعال هستند.

ابراهیمی با بیان اینکه حدود ۵۰ میلیارد متر مکعب حجم آب ذخیره شده در سدهای کشور است که ۱۲ میلیارد متر مکعب آن از لرستان عبور می‌کند افزود: این در حالیست که سهم استان از میزان آب کشور، نیم درصد است.

وی بیان داشت: لرستان سومین استان پر باران کشور است.

مردم لرستان از بیکاری و مشکلات اقتصادی رنج می‌برند

رئیس مجمع نمایندگان لرستان با اشاره به بی توجهی به حوزه گردشگری لرستان علیرغم وجود ظرفیت‌های فراوان گفت: نتیجه این بی توجهی‌ها موجب شده که مردم از بیکاری، مشکلات اقتصادی و… رنج می‌برند.

ابراهیمی با بیان اینکه کارخانه «پارسیلون» که بیش از دو هزار و ۵۰۰ کارگر داشت الان کجاست؟ ادامه داد: دلایل عدم رونق یخچال سازی، سامان کاشی بروجرد، زاگرس خودرو بروجرد، فولاد دورود و… مورد بررسی قرار گیرند.

وی خطاب به رئیس دستگاه قضائی افزود: از زمانی که در رأس دستگاه قضائی قرار گرفتید در دل‌های مردم این امید ایجاد شد که به دنبال عدالت خواهی، احقاق حق مردم و… هستید.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان با بیان اینکه امیدواریم با حضور شما در لرستان، بتوانیم مشکلات استان را حل کنیم عنوان کرد: زمانی می‌توانید موفق باشید که نیروی انسانی مقتدر و قوی در اختیار داشته باشید، نیاز است که مسائل و مشکلات استان به صورت تخصصی و در قالب کارگروه‌های ویژه و تخصصی مورد بررسی قرار گیرند.

خسارت‌های سیلاب جبران نشد

ابراهیمی با تاکید بر اینکه شهرستان پلدختر در جریان سیلاب خسارت‌های فراوانی را دید افزود: در شهرستان دلفان خسارت‌های زیادی وارد شده اما متأسفانه مشکلات همچنان پا برجاست، پیگیری‌هایی صورت گرفته اما نیازمند ورود و پیگیری جدی رئیس دستگاه قضائی در این رابطه هستیم.

وی بر ضرورت رفع مشکلات واحدهای اقتصادی شهرستان بروجرد تاکید کرد و گفت: همچنین انتقال زندان بروجرد به بیرون از بافت شهر نیز مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان با بیان اینکه در جریان سیلاب، بیش از ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی پلدختر و دلفان خسارت دیدند و هنوز هیچ گونه اقدامی برای پرداخت این خسارت صورت نگرفته است ادامه داد: ۹۰۰ دستگاه خودرو در شهرستان پلدختر به صورت ۱۰۰ درصدی خسارت دیدند و این در حالیست که خسارت آنها هنوز پرداخت نشده است.

لزوم رونق اقتصادی و کمک به سرمایه گذاران

ابراهیمی با اشاره به اینکه کارخانه فولاد و ذوب آهن دورود که تقریباً ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد با مشکل قضائی مواجه شده که نیاز است رئیس دستگاه قضائی در این رابطه به صورت جدی ورود پیدا کنند گفت: احداث فاز اول زندان الیگودرز، تسریع در تکمیل ساختمان پزشکی قانونی الیگودرز، احداث مجتمع قضائی، افتتاح سریع‌تر دادگاه بخش «ذلقی» در شهرستان الیگودرز باید مورد پیگیری قرار بگیرد.

وی گفت: در شهر خرم آباد، نحوه واگذاری شرکت پارسیلون به چه شکلی بوده است؟ دو هزار و ۵۰۰ کارگر این کارخانه از کار بیکار شده اند.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان با تاکید بر رونق اقتصادی و کمک به سرمایه گذاران گفت: در این راستا رئیس دستگاه قضائی به صورت جدی ورود پیدا کند تا بتوانیم زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی و ایجاد اشتغال در لرستان فراهم شود.

کد خبر 5178313

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی یحیی ابراهیمی سیلاب قوه قضاییه بیکاری ویروس کرونا شیوع کرونا نیمه شعبان کرمانشاه آمار کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف امام زمان حضرت مهدی عج تردد وسایل نقلیه عکس استانها گرگان خرم آباد اردبیل رئیس مجمع نمایندگان لرستان رئیس دستگاه قضائی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۶۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری فرهیختگان در غرب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ نماز عبادی سیاسی جمعه در دیگر شهرهای استان نیز برگزار و خطیبان جمعه به تبیین مهمترین مسائل داخلی و خارجی پرداختند.

خطیب جمعه ساوه با گرامیداشت هفته معلم و کارو کارگر و سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری / به دیدار رهبر معظم انقلاب با فرهنگیان اشاره کرد و گفت دوازده سال دوره دانش آموزی بزرگترین فرصت برای نهادینه کردن ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب به نسل نوجوان است که امروز بتواند مقابله توطئه دشمن آگاه باشد.

----------
حجت الاسلام میر صادقی امام جمعه خمین با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی ریشه در مفاسد اقتصادی، احتکار و سو تدبیر دارد گفت: مبارزه با سوداگران و برهم زنندگان امنیت اقتصادی نیازمند ترسیم نقشه روشن است چرا که جنگ اقتصادی بخشی از جنگ ترکیبی علیه نظام اسلامی است و پیروزی در این میدان نیازمند عملیاتی ماننده وعده صادق است.
---------
امام جمعه کمیجان به تحولات سیاسی منطقه و جهان اشاره کرد و گفت دنیا شاهد افول و شکست رژیم غاصب صهیونیستی است و ایستادگی جبهه مقاومت موجب بیداری و آگاهی گروه‌های مختلف جهان بویژه دانشجویان از جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیست و امریکاه شده است.
---------
حجت‌الاسلام مهدی نژاد امام جمعه شازند گفت حوادث این روز‌های دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و اعلام حمایت دانشجویان این دانشگاه‌ها از مظلومان فلسطین و انزجارازجنایات وحشیانه صهیونیست‌ها رویدادی بی سابقه را رقم زده است.
---------
خطیب جمعه زرندیه با اشاره به پیشرفت‌های ایران در بخش‌های مختلف گفت / اکنون که ملت بزرگ ایران قدردان نیرو‌های مسلح کشور بخاطر اجرای عملیات وعده صادق هستند به همین خاطر از دولت امید دارند با اجرای وعده صادق اقتصادی مشکلات اقتصادی را برطرف کند.
----------
امام جمعه اشتیان با اشاره به اعلام انزجار دانشجویان امریکا و اروپا از جنایات صهیونیست و حمایت امریکا از ان‌ها گفت: استکبار جهانی همواره در برابر بیداری ملت‌ها احساس خطر می‌کردند و هر جریانی که با بیداری ملت‌ها قد علم کرد، نظام مستکبر بدنبال خاموش کردن آنها است.
---------
حجت الاسلام سوری امام جمعه فراهان مشکلات اقتصادی و تورم را یکی از دغدغه‌های مهم مردم و جامعه دانست و گفت همانطور که کشور و بویژه نیرو‌های مسلح با عملیات وعده صادق اقتدار ایران را نشان دادند / قوای سه گانه و مسئولان ارشد کشور هم باید با اقدامات موثر و نقطه زند مشکلات اقتصادی را برطرف کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حقابۀ لرستان فدای بازی سیاسی شد/ کشاورزان مهاجرت کرده‌اند
  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای استاندار برای پیگیری بیکاری لرستان
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • بازدیدهای سرزده و شهرستانی ادامه دارد؛مدیران آماده و به گوش باشند
  • بیداری فرهیختگان در غرب