Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سازمان ملی زمین و مسکن در مجموع برای برنامه‌های امسال سازمان اعم از طرح مسکن ملی، مسکن مهر، خدمات زیربنایی و روبنایی و تامین زمین، سه هزار میلیاردتومان اعتبار تخصیص داده است.

به گزارش ایمنا، احمد اصغری مهرآبادی بخشی از اقدام‌های سازمان در حیطه مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن را کمک به تأمین خدمات زیربنایی، آماده‌سازی طرح‌های مسکن مهر باقی‌مانده و طرح اقدام ملی مسکن و همچنین کمک به ساخت خدمات روبنایی این طرح‌ها از قبیل مدرسه، کلانتری، مسجد و مراکز بهداشتی برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در این حوزه‌ها در مجموع، نزدیک به سه هزار میلیارد تومان اعتبار نقدی و غیرنقدی در سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است.

به گفته مسؤولان وزارت راه و شهرسازی، کمتر از ۴۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده است که باید تحویل داده شود.

اکنون ۹ هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی است و تعداد کمی پروژه هم با پرونده قضائی در اختیار دستگاه قضا است که دولت اختیاری برای افتتاح و تحویل آن ندارد.

۴۰ هزار واحد مسکن مهر تا کمتر از دو ماه آینده تحویل متقاضیان داده خواهد شد و پرونده مسکن مهر در سال ۱۴۰۰ به پایان خود می‌رسد.

همچنین هشت هزار و ۴۷۰ پروژه مسکن ملی در ۷۷۰ شهر در حال ساخت است که چون شهر به شهر و مقطع به مقطع ساخته شده است در برخی شهرها به پیشرفت ۱۰۰ درصدی و در برخی شهرها به پیشرفت کمتر رسیده است.

به گفته «محمود محمودزاده» معاون وزیر راه و شهرسازی، امکان افتتاح مسکن ملی در سال ۹۹ وجود داشت اما تصمیم بر این است که از فروردین امسال به صورت متواتر افتتاح مسکن ملی انجام و تا پایان دولت ادامه داشته باشد.

منبع: ایرنا

کد خبر 483877

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مسکن مسکن مهر ساخت مسکن بازار مسکن وام مسکن طرح اقدام ملی مسکن شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مسکن مهر مسکن ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۶۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه به هنگام زمین و تامین اعتبارات لازم برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است

عبدالجلال ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد واگذاری زمین و ارائه تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت: هدف کلی این است که ما برای تمام اقشار و بویژه اقشار آسیب پذیر  مسکن تهیه کنیم. در همین راستا قانون جهش تولید مسکن  را مصوب و ‌در آن تاکید شد که دولت زمین و تسهیلات لازم را در اختیار مردم قرار دهد که خودشان مسکن بسازند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به تامین مسکن برای اقشار مختلف با تکیه بر عرضه به هنگام و صحیح زمین و تامین اعتبارات لازم برای هزینه های جاری نظیر خرید مصالح اظهار کرد:  عرضه به هنگام و صحیح زمین و تامین اعتبارات لازم برای هزینه های جاری نظیر خرید مصالح نیز از مهم ترین ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است. به هر حال تامین مسکن برای اقشار مختلف هدف ماست و باید آن را انجام دهیم و فرآیندش نیز در انجام شدن است.

ایری در ادامه بیان کرد: با توجه به ساختار اقتصادی کشور مشکلاتی برای تهیه مسکن اقشار آسیب پذیر وجود دارد که باید حل شود. لازمه رسیدن به یک میلیون واحد مسکن  این است که همه دستگاه ها کمک کنند و بدون مشارکت مردم نیر شدنی نیست و نقطه قوت یک میلیون واحد که می خواستیم بسازیم در مشارکت مردم است. چون به مردم زمین و تسهیلات می دهیم که خودشان بسازند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  اظهار کرد: قانون جهش تولید مسکن در حال اجرایی شدن است ولی به نقطه ای رسیده است که نمی توانست بدون مشارکت مردم انجام شود و ما نیازمند مشارکت مردم هستیم. ما با مشکل کمبود مسکن مواجه هستیم و شاهد جهش تولید مسکن نخواهیم بود جز اینکه مشارکت مردم را داشته باشیم. باید با تکیه بر عرضه زمین توسط دولت و پرداخت به موقع و مناسب تسهیلات ساخت مسکن، مسیر مشارکت مردم در ساخت مسکن باز خواهد شد. بنابراین راهکار اصلی رفع تقاضای مسکن مردم نیازمند تسهیل مشارکت مردم در ساخت مسکن با عرضه زمین و تسهیلات است.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • زمین ساخت ۱۴۰ هزار مسکن کارگران تامین شد
  • ۳ هزار و ۳۲۸ خانواده در شهر‌های کوچک آذربایجان‌غربی زمین ملی دریافت کردند
  • ۱۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد
  • آرزوی سه ساله تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن شیراز
  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • عرضه به هنگام زمین و تامین اعتبارات لازم برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان