Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، فیزیکدانان ایتالیا و سوئد این موضوع را تأیید کردند که منبع احتمالی پخش مقدار زیاد پرتو‌های مرموز گاما از مرکز کهکشان راه شیری می‌تواند وجود ماده تاریک باشد. دانشمندان به بررسی و مطالعه داده‌های دریافتی ار تلسکوپ «Fermi» پرداختند. فیزیکدانان همچنین ثابت کردند که نظریه ماده تاریک دیگر تغییرات غیرعادی را رد نمی‌کند که توسط دستگاه‌های ایستگاه بین المللی فضایی به ثبت رسیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این داده‌ها به وجود مقدار زیاد «پوزیترون» و فقدان «فوتون» انرژی بالا از کهکشان‌های کوتوله نزدیک به راه شیری مربوط می‌شود.

شایان ذکر است که دانشمندان از دهه ۱۹۷۰ به بعد با اندازه‌گیری سرعت چرخش گاز و ستارگان، شواهدی از این ماده گریزپا را در کهکشان‌های دیگر ارائه داده‌اند. اندازه‌گیری چرخش گاز و ستارگان به منجمان امکان وزن‌کردن کهکشان میزبان و یافتن جرم کلی آن را می‌دهد. چنین اندازه‌گیری‌هایی نشان داده‌اند ماده مرئی فقط کسری از وزن کلی کهکشان بوده و بخش عمده این وزن ناشی از وجود ماده تاریک است. به تازگی محققان برای نخستین بار با استفاده از همین شیوه، وجود ماده تاریک را در درونی‌ترین بخش کهکشان راه شیری اثبات کرده‌اند.

وجود ماده تاریک در کهکشان راه شیری برای حفظ چرخش گاز و ستارگان با سرعت‌های مشاهده شده ضروری است. با این حال دانشمندان هنوز نمی‌دانند ماده تاریک از چه چیزی تشکیل شده و این یکی از مهم‌ترین سوالاتی بوده که جامعه علمی با آن روبرو است.

بیشتربخوانید

تصاویر عجیب و غریبی از فضا که ناسا نمی‌خواهد ما ببینیم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهکشان راه شیری تلسکوپ فضایی وجود ماده تاریک کهکشان راه شیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۶۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی سی جی تی اِن، آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی (IAEA) امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای سفر آتی «رافائل گروسی» مدیرکل این نهاد به ایران را تأیید کرد.

آژانس یین‌ المللی انرژی اتمی در بیانیه خود تأیید کرد که رافائل گروسی ۶ و ۷ ماه می (۱۷ و ۱۸ اردیبهشت ماه) برای دیدار با مقام‌ های ایران به این کشور سفر می‌کند.

در بیانیه صادره از سوی آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی در این خصوص آمده است: می‌ت وانیم تأیید کنیم که مدیرکل «گروسی» در روزهای ۶ تا ۷ ماه می برای دیدار با مقامات ارشد ایرانی در ایران خواهد بود.

این در حالیست که منابع آگاه پیشتر اعلام کرده بودند که قرار است «کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته ای» از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت در اصفهان برگزار شود.

گروسی قبل از رفتن به این کنفرانس، در تهران با مقامات ایران دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

کد خبر 6093490

دیگر خبرها

  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • فوت مرموز دختری بعد از مهمانی رفتن با نامزدش
  • دومین فوران آتشفشان در اندونزی/ فرودگاه تعطیل و خورشید تاریک شد!
  • چرا هنوز با موجودات فضایی ارتباط برقرار نکرده‌ایم؟
  • قالیباف: این مجلس به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد
  • تازه‌ترین شواهد از وجود سیاره X در لبه تاریک منظومه شمسی
  • پرسپولیسی‌ها به شیری در این بازی نگاه ویژه دارند
  • بازداشت موعود شمخانی تأیید شد
  • تصاویر نجومی نهم اردیبهشت (۲۸ آوریل)
  • شعار بانک در سال جاری، توجه به سرمایه انسانی به عنوان هسته‌ اصلی توسعه بانک است