Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید موسی خادمی گفت: نگاه مساوی به لرستان و سایر استان ها در شرایط فعلی عین بی عدالتی و ظلم است .

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ خادمی روز سه شنبه در شورای اداری استان که با حضور آیت الله  رئیسی رئیس قوه قضاییه برگزارشده بود،اظهارکرد: آیت الله رئیسی در مدت تصدی ریاست قوه قضاییه اقدامات ماندگار و ارزنده‌ای را انجام داده و با تدوین سند تحول قضایی و سند امنیت قضایی برگ زرینی در کارنامه قوه قضاییه ایجاد کرده اند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به محرومیت در استان افزود: لرستان در دو برهه زمانی مورد کم توجهی قرار گرفته که اولین موج آن به پیش از انقلاب و زمانیکه حکومت طاغوت اساساً به استانهای لر نشین به ویژه لرستان بی توجهی می کرد باز می گردد و موج دوم آن مربوط به سال های پس از انقلاب و در دوران دفاع مقدس است که لرستان به عنوان یک استان پشتیبان جنگ، همتراز با استان های مرز نشین دچار خسارت شد .

خادمی  با بیان اینکه ۸۶۰ بانوی لرستانی در جنگ با حکومت بعث عراق جانباز و شهید شده اند، تصریح کرد: لرستان به عنوان یک استان در معرض بمباران، دچار تخریب زیرساخت ها شد و با از دست رفتن فرصت سرمایه گذاری در آن دوران نتوانست هم ردیف سایر استان ها رشد داشته باشد.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: در دوران بازسازی پس از جنگ متاسفانه لرستان در ردیف استان های صدمه دیده از جنگ محسوب نشد و اعتبارات بازسازی جنگ به این استان تعلق نگرفت که با توجه به این قبیل اتفاقات دچار یک عقب ماندگی تاریخی شد .

خادمی با تاکید بر اینکه باید لرستان بگونه‌ای متمایز و با نگاه مثبت دیده شود، گفت: با توجه به شرایط استان به دنبال راههایی برای برون رفت از وضعیت کنونی و ایجاد نگاه ویژه و اصطلاحاً برقراری تبعیض مثبت در جهت جبران عقب ماندگی ها هستیم و لازم است این نگاه برای دستگاههای سیاستگذار، قانونگذار و راهبردی جا افتد .

اوخواستار حضور نهادهایی با نگاه اقتصادی و اجتماعی برای سرمایه‌گذاری در لرستان شد و عنوان کرد: ورود نهادهای عمومی غیر دولتی مانند شستا، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، سازمان بازنشستگی و امثال آنها برای سرمایه گذاری در لرستان بسیار مهم است تا بتوان جریان صنعت و توسعه را در استان به خوبی شکل داد .

استاندار لرستان با اشاره کشاورزی به عنوان مزیت نسبی استان،افزود: توسعه کشاورزی لرستان از مسیر آب می گذرد که متاسفانه در حوزه آب قطعاً لرستان مورد ظلم واقع شده و لازم است با تشکیل شورای آب، افزایش تخصیص آب و استفاده آن در مصارف مورد نیاز به توسعه استان کمک کنیم .

خادمی ایجاد زیرساخت هایی مانند پالایشگاه و پتروشیمی در استان با توجه به عبور ۸۰۰ هزار بشکه فرآورده نفتی از لرستان، تکمیل زیرساختهایی مانند راه آهن و ایجاد اولویت های ترجیحی از قبیل ارائه وام های کم بهره و تخفیف مالیاتی برای حضور سرمایه گذاران در استان، تشکیل کمیته تعاملی برای رفع مشکلاتی که به مصلحت استان است و رفع موانع شرکت های تولیدی مانند عظیم خودرو، کارخانه سیمان خرم آباد، سامان کاشی، فولاد ازنا و سایر موارد مشابه را از دیگر خواسته های استان عنوان کرد .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جنگ تحمیلی شورای اداری خادمی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۷۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس هر لحظه در معرض شهادت است

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: همکاران من در سراسر کشور هر لحظه ممکن است در معرض حملات مختلف مجرمان قرار گرفته و جان خود را در راه حفاظت از جان و مال مردم از دست داده و به شهادت برسند.

به گزارش ایسنا، صبح امروز مراسم تشییع شهید گمنام در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار و پیکر این شهید در محوطه مقر مرکزی پلیس پایتخت به خاک سپرده شد.

سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در این مراسم گفت: شهدا شمع محفل بشریت هستند و رفتند تا چراغ راهی باشند برای همه ما. شهدا جان خود را تقدیم کردند تا سایه قرآن بر این کشور حاکم باشد. شهدا رفتند تا امروز ما بتوانیم در امنیت کامل باشیم و استقلال داشته باشیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: شهدا رفتند تا امروز بزرگترین مستکبران جهان نیز جرات تعرض به کشور ما را نداشته باشند.

محمدیان گفت:  انتظامی کشور هر لحظه در معرض شهادت است زیرا باب شهادت در این نیرو باز است و ممکن است ماموران ما در هر لحظه در انجام ماموریت‌های خود مورد حمله مجرمان و بزهکاران قرار گیرند و جان خود را از دست بدهند.

وی با اشاره به خاکسپاری پیکر این شهید در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: حضور این شهید به روحیه ایثار همکاران ما کمک می‌کند و اعتقاد دارم برکت مجموعه ما خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگاه به آینده باید در تربیت و آموزش ارتش وجود داشته باشد
  • دریادار سیاری: اگر نگاه به آینده نباشد، آموزش دچار روزمرگی می‌شود
  • اعزام ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع
  • ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • قاسمی: هر جا از قرآن فاصله گرفتیم به همان میزان دچار مشکل و انحراف شدیم +فیلم
  • تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • پلیس هر لحظه در معرض شهادت است
  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان