Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-05@03:35:38 GMT

پایان بی‌نتیجه نشست شورای امنیت درباره کره شمالی

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۷۹۳۸

آفتاب‌‌نیوز :

در پی افزایش تحرکات نظامی کره شمالی و شلیک چند موشک بالستیک کوتاه‌بُرد طی هفته‌های اخیر، شورای امنیت سازمان ملل جلسه‌ای پشت درب‌های بسته درباره این کشور برگزار کرد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، جلسه شامگاه سه‌شنبه شورای امنیت درباره فعالیت‌های موشکی اخیر کره شمالی، نیم ساعت طول کشید و بدون بیانیه یا اقدام خاصی پایان یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز سه‌شنبه بود که کره شمالی دو فروند موشک بالستیک کوتاه‌برد به سمت دریای شرقی شلیک کرد.

بر اساس این گزارش، یک دیپلمات حاضر در این جلسه مدعی شد که اکثریت اعضای شورای امنیت از شلیک مجدد موشک‌های بالستیک توسط کره شمالی ابراز نگرانی کرده و بار دیگر خواستار خلع‌سلاح اتمی این کشور شدند.

این دیپلمات همچنین گفت که ۱۵ عضو شورای امنیت بر لزوم تداوم گفت‌وگو و مذاکره با کره شمالی درخصوص برنامه اتمی آن توافق کردند اما بر سر صدور بیانیه‌ای درباره شلیک‌های اخیر این کشور به اجماع نرسیدند.

پیش از برگزاری این نشست، «جو چول-سو» سرپرست دپارتمان سازمان‌های بین‌المللی در وزارت خارجه کره شمالی گفته بود که شورای امنیت از حدود اختیارات خود تجاوز کرده و رفتاری دوگانه دارد.

روزنامه «واشنگتن‌پست» هفته قبل گزارش داد کره شمالی همزمان با انتقاد از دولت جدید آمریکا به دلیل برگزاری رزمایش مشترک با کره جنوبی، چند فروند موشک کوتاه‌برد برای هشدار به واشنگتن شلیک کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شورای امنیت کره شمالی بمب هسته ای شورای امنیت کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۷۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم پس از 21 نشست تخصصی

به گزارش جماران؛ سلسله نشست‌های آموزشی نمایندگان منتخب در مجلس دوازدهم به سیاق دوره‌های گذشته مجلس شورای اسلامی از سوی معاونت اجرایی قوه مقننه و با حضور و ارائه مباحث آموزشی برگزار شد.

این دوره آموزشی تقنینی و نظارتی، پس از دو روز و برگزاری ۲۱ کلاس فشرده با موضوعات مختلف از جمله آشنایی با قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام، سیاست‌های کلی قانونگذاری و آئین‌نامه داخلی، آشنایی با ساختار دیوان محاسبات، آشنایی با فرآیندهای تقنینی، آشنایی با ساختارها و ابزارهای نظارتی مجلس، آئین‌نامه دیپلماسی پارلمانی، مباحث اقتصاد کلان، مباحث اقتصاد انرژی، آشنایی با سازوکارهای پشتیبانی تخصصی پژوهشی برای نمایندگان توسط مرکز پژوهش‌ها و سایر بخش‌های مرتبط با مجلس شورای اسلامی، عصر امروز به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد | لحظه شلیک موشک بالستیک از ناو شهید مهدوی | فیلم و عکس
  • درخواست الجزایر برای نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد
  • شلیک موشک از جنوب لبنان به شمال اراضی اشغالی
  • لحظه شلیک موشک‌های کروز مقاومت عراق به سمت ۲ هدف مهم در تل‌آویو
  • (ویدئو) لحظه شلیک موشک‌های کروز مقاومت عراق به سمت بئرالسبع و تل‌آویو
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم پس از 21 نشست تخصصی
  • پایان نشست‌های آموزشی منتخبان مجلس دوازدهم
  • (ویدئو) اصابت موشک بالستیک روسیه به شهر اودسا
  • دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم