Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمد حیدری مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: طرح امداد نوروزی از ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۹ تا ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۰ در استان چهارمحال و بختیاری در حال اجراست.

او افزود: در این مدت حوادث ترافیکی و همچنین میزان مصدومین ناشی از سوانح رانندگی در مقایسه با سال گذشته در چهارمحال و بختیاری به ترتیب ۴۰ و ۵۰ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری از مردم خواست: با توجه به شرایط حاکم در جامعه و وجود ویروس کرونا، همچنان از رفتن به مسافرت‌های غیرضروری بپرهیزند و به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توجه کنند.

او با بیان اینکه اورژانس یکی از سازمان‌های امدادی حیاتی به شمار می‌رود ادامه داد: اورژانس در حفظ جان و سلامتی مردم به عنوان بالاترین و ارزشمندترین دارایی افراد، نقش موثری ایفا می‌کند.

حیدری یادآور شد: برای عملیات اورژانس ۱۱۵ زمان بسیار مهم است به طوری که گاهی ثانیه‌ها در نجات جان افراد نقش آفرینی می‌کنند.

او مزاحمت‌های تلفنی را به عنوان یکی از دردسر‌های اورژانس ۱۱۵ عنوان کرد و گفت: در سال گذشته ۲۰۰ هزار تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ چهارمحال و بختیاری برقرار شد که از این تعداد ۳۰ هزار تماس مزاحم تلفنی بوده است.

حیدری افزود: همچنین از ۲۵ اسفند ۹۹ تاکنون، قریب به ۱۰ هزار تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۵ چهارمحال و بختیاری برقرار شده که نزدیک به ۲ هزار مورد آن مزاحمت بوده است.

بیشتر بخوانید

۱۰ مورد امدادرسانی هوایی در مناطق سخت‌گذر چهارمحال و بختیاری

او اضافه کرد: لذت بخش‌ترین عملیات در نوروز ۱۴۰۰ مربوط به بیمار مشکوک به کرونا ویروس در یکی از مناطق صعب العبور شهرستان اردل بود که به علت نامساعد بودن شرایط جویی امدادرسانی هوایی انجام نشد و امداد رسانی از طریق جاده در مسیر خطرناک و صعب العبور با مأموریت ۱۲ ساعته انجام شد و خوشبختانه بیمار با انتقال به مرکز بهداشتی از خدمات تخصصی درمانی بهره‌مند شد.

حیدری از امداد خواهان خواست: در صورت بروز حادثه و نیاز به خدمات اورژانسی در تماس با ۱۱۵ خونسردی خود را حفظ کنند و به سوالات کارشناسان پرستاری با دقت جواب دهند.

او یادآور شد: مردم تنها در مواقع ضروری با ۱۱۵ تماس حاصل نمایند و به توصیه کارشناسان برای ارائه خدمات بهتر و اثر بخش‌تر توجه کنند.

حیدری در پایان از مردم خواست: هنگام مواجه با سوانح رانندگی از تجمع در محل حادثه بپرهیزند و برای جلوگیری از فوت وقت، مسیر را برای امدادگران اورژانس ۱۱۵ باز کنند.

انتهای پیام/خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح امداد نوروزی حوادث ترافیکی چهارمحال و بختیاری اورژانس ۱۱۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۷۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوانح رانندگی در مشهد ۵۰ نفر را مصدوم کرد

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، جانشین رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: دیروز ۳۳ فقره تصادف جرحی و ۲۵۷ فقره تصادف خسارتی در کلانشهر مشهد رخ داده است.   سرهنگ سیدرضا اسدنژاد افزود :مرتکبان ۶ هزار و ۷۳۹ فقره تخلف راهور نیز جریمه شدند که هزار و ۴۲۲ فقره از این تعداد تخلفات حادثه ساز است.   وی ادامه داد: ۶۲ دستگاه خودرو حادثه ساز نیز دیروز توسط پلیس راهور توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.   سرهنگ اسدنژاد افزود: سرعت بالا و حرکات نمایشی از مهمترین تخلفات حادثه ساز هستند که حوادث مرگ آفرین در پی دارند، لذا رانندگان باید از انجام این تخلفات به صورت جدی پرهیز کنند.   روزانه حدود یک میلیون دستگاه خودرو در کلانشهر مشهد تردد می کنند.      

 

دیگر خبرها

  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • بهره برداری از پایگاه اورژانس ۱۱۵ در اردل
  • بيش از 89 هزار تماس با مرکز فوريت هاي پليسي گلستان
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • سوانح رانندگی در مشهد ۵۰ نفر را مصدوم کرد
  • تصاویر | ایران زیبا؛ چهارمحال و بختیاری
  • ۳۵۷ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ در هرمزگان
  • تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آسمان نمای دیجیتال
  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس