Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@13:36:51 GMT

مهمترین دغدغه مردم در سال ۱۳۹۹

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۸۰۱۲

مهمترین دغدغه مردم در سال ۱۳۹۹

سال ۱۳۹۹ با تمام  فراز و نشیب‌هایش  پشت سر گذاشته شد و  سال ۱۴۰۰ با شعار تولید، پشتیبانی و مانع زدایی آغاز شد. در این راستا اداره کل پژوهش و بررسی های خبری، افکار سنجی آنلاین جدید خود را به موضوع نگاه مردم به ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ اختصاص  داده است.  پرسش های این نظرسنجی در روزهای ۳ تا ۱۰  فروردین ماه جاری بر روی سایت ایرنا قرار گرفت و حدود ۵ هزار و ۱۰۰ نفر در این نظرسنجی آنلاین شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری جمهوری اسلامی در افکارسنجی آنلاین خود از مخاطبانش خواست مهمترین دغدغه در سال ۱۳۹۹ خود را اعلام کنند. براین اساس ۵۰.۷ درصد پاسخگویان مهمترین دغدغه خود را در سال ۱۳۹۹ « تورم و فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم ها » دانستند. «مسایل اجتماعی چون ازدواج، بیکاری، مسکن  و ...  » با ۲۴.۶ درصد ، « آسیب های ناشی از کرونا » با ۱۹.۳ درصد و« سرنوشت برجام و نتیجه انتخابات آمریکا » با ۵.۴ درصد  از دیگر مواردی بود که مخاطبان به عنوان مهمترین دغدغه در سال ۱۳۹۹ کردند.

در این افکارسنجی، سه پرسش « مهمترین دغدغه شما در سال ۱۳۹۹ چه بود ؟ » ،« ارزیابی کلی شما از روند تحولات سال ۱۴۰۰ چیست ؟ » و « مهمترین تحول سال ۱۴۰۰ در کشور را چه می دانید ؟ » مطرح شد.

نتایج نشان داد؛ ۳۷.۵ درصد پاسخگویان نسبت به تحولات سال ۱۴۰۰ « خوشبین » هستند. ۳۱.۴ درصد معتقدند تحولات سال ۱۴۰۰ «با سال ۱۳۹۹ تفاوتی » نخواهد داشت و۳۱.۱ درصد نیز به تحولات در سال ۱۴۰۰ « بدبین » هستند.

۳۹.۶ درصد مخاطبان « آغاز واکسیناسیون عمومی کرونا و رفع محدودیت های کرونایی » را مهمترین تحول سال ۱۴۰۰ می دانند. « رفع احتمالی تحریم ها و گشایش اقتصادی » با  ۳۱.۸ درصد و« انتخابات ریاست جمهوری و شوراها » با ۲۸.۶ درصد از سوی مخاطبان به عنوان مهمترین تحول در سال ۱۴۰۰ انتخاب شده است .


سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به منظور اطلاع‌رسانی و کسب آرای عمومی در مورد موضوع‌ها و مسائل مختلف جامعه از ۲۹ مهرماه برنامه «افکارسنجی» آنلاین را برای نخستین‌بار در تارنمای اصلی خود راه‌اندازی کرد.

ایرنا ضمن قدردانی از مشارکت مخاطبان در این رویکرد پژوهشی تا کنون توانسته دیدگاه‌ها و مطالبات عمومی را در ۲۲ نظرسنجی برگزار شده در مورد موضوع‌های مختلف از جمله همه‌گیری ویروس کرونا، محدودیت‌های کرونا، خرید آنلاین و وضعیت بورس، خودرو، بازار مسکن، آلودگی هوا، افزایش نرخ ارز، ادامه محدودیت‌های کرونایی، هتک حرمت مسئولان، افزایش پهنای باند، انتخابات ۱۴۰۰، بازارهای مالی، انتخابات شوراها ، چهارشنبه آخر سال ،  سفرهای نوروزی و نگاه مردم به سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ مطرح کند.

برچسب‌ها کرونا نظرسنجی آنلاین ایرنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا نظرسنجی آنلاین ایرنا کرونا نظرسنجی آنلاین ایرنا اخبار کنکور مهمترین دغدغه سال ۱۳۹۹ سال ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۸۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«محمدحسین فرهنگی» از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

پیش‌بینی می‌کنم مجلس فعلی سه قطبی باشد؛ اصلاح طلبان تقویت شده، یکسری مدافع وضعیت فعلی بوده و تعدادی هم مانند من در طیف تحول گرایان هستند که در مباحث مختلف تحول ایجاد می‌کنند.

مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

نمایندگان مجلس با توجه به اینکه نماینده همه مردم هستند، در تمام موضوعات صاحب نظر هستند و با توجه به این موضوع به نظر می‌رسد اصلاح اشتباهات گذشته و حرکت به سمت اصلاح وضعیت اقتصادی در این خصوص ضروری است.

یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس، موضوع تحول بود، انتظار دارند مجلس جدید و نمایندگان، مجلس متفاوتی رقم زنند، مردم به دنبال تحول هستند و می‌خواهند در موضوعاتی چون تورم، بیکاری، گرانی و.. تحول ایجاد شود و شعار سال همچون گذشته مورد توجه قرار گیرد و موانع تولید برطرف شود.

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

در صورت انتخاب مجدد می‌خواهم در کمیسیون صنایع و معاون مجلس حضور داشته باشم ولی بستگی به شرایط روزهای انتهایی دارد.

مهمترین چالش استان را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

آذربایجان شرقی استانی معدنی است اما مدیریت درستی در حوزه مس و طلا انجام نشده و ضروری است مدیریت مناسب معادن در دو محور مس و طلا به‌ویژه دستور رئیس جمهور در خصوص مس که مقرر شد به صورت مستقیم مس سونگون به طور مستقل اداره شود و عملیاتی نشده، انجام شود چراکه غفلت از معادن استان مهمترین چالش بوده و باید برای آن برنامه‌هایی داشته باشیم.

کد خبر 6080920

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • جدیدترین نتایج اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی کشور اعلام شد
  • طعنه سنگین حسن روحانی به ابراهیم رئیسی و کاندیدای پوششی او در انتخابات ۱۴۰۰ /مگر نگفتید این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • پسورد Password و حقایق جالب آن
  • پسورد و حقایق جالب آن
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود
  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است